علت روشن نشدن لپ تاپ – به چه دلیلی ممکن است لپ تاپ شما روشن نشود؟

۱۳۹۷-۰۳-۲۱

علت روشن نشدن لپ تاپ – به چه دلیلی ممکن است لپ تاپ شما روشن نشود؟

چرا لپ تاپ من روشن نمیشود !؟

این جمله ایست که اکثر مواقع از مراجعان حضوری به مرکز فنی و مهندسی لاژورد می شنویم . در برخی موارد اصلا نیازی به تعمیر لپ تاپ و بررسی های تخصصی نیست و مشکل از وسایل جانبی و مشکلات کوچکی است که از دید کاربر لپ تاپ مخفی مانده است .

قطعا وقتی که دکمه پاور لپ تاپ خود را فشار می دهید و هیچ اتفاقی رخ نمی دهد ، نشانه مشکلی در لپ تاپ یا کامپیوتر شماست . اما همیشه به این معنا نیست که فاجعه ای برای لپ تاپ یا نوت بوک شما رخ داده است.

در این بخش می خواهیم به صورت گام به گام به آموزش عیب یابی لپ تاپ بپردازیم . در نظر داشته باشید که این موارد برای افرادی است که تنها کاربران عادی این دستگاه ها هستند . برای آموزش های تخصصی تر می توانید به لینک پایانی مطلب مراجعه نمائید.

با ما در عیب یابی لپ تاپ همراه شوید.

دلایل روشن نشدن لپ تاپ

  1. ۱
    چک کردن باتری لپ تاپ یا نوت بوک و برقرار بودن جریان الکتریسیته در لپ تاپ

    در صورتی که دکمه پاور لپ تاپ خود را فشار می دهید و هیچ علائمی از روشن شدن لپ تاپ در آن مشاهده نمی کنید ، ابتدا مطمئن شوید که باطری دستگاه شما شارژ کافی برای روشن کردن لپ تاپ را داراست . ممکن است مشکل از وارد نشدن جریان الکتریسیته به درون دستگاه ناشی شود .

    اطلاعات کاربردی در مورد باطری لپ تاپ / باتری نوت بوک :

    همواره در مورد لپ تاپ یا نوت بوک این گزینه را مد نظر داشته باشید که هرچه از عمر لپ تاپ و نوت بوک شما بیشتر بگذرد ، احتمال سالم بود باتری لپ تاپ / باطری نوت بوک کاهش می یابد . باتری لپ تاپ نو ، حداقل بین ۲ تا ۳ ساعت میتواند بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند .(هرچند لپ تاپ هایی نیز هستد که این قاعده را شکسته اند و میتواند بیشتر از ۸ ساعت مداوم و بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند) اما پس از چندین سال از کار دستگاه ممکن است این رویه عوض شود و باتری لپ تاپ یا نوت بوک شما تنها به اندازه بوت شدن نوت بوک یا لپ تاپ شما شارژ نگه دارد . اگر نحوه کار شما به گونه ایست که به پریز برق دسترسی ندارید ، بهتر است به فکر تعویض باتری لپ تاپ خود باشد .

    برای این منظور پیش از هر کاری ابتدا به سایت سازنده لپ تاپ خود مراجعه کنید و از طریق آن و پس از یافتن باتری مناسب لپ تاپ یا نوت بوکتان آن را تهیه نمایید . حتما به این نکته توجه کنید که باتری با ولتاژ ، اندازه و رابط مناسب لپ تاپ خود تهیه نمایید . ایده صرفه جویی ممکن است باعث شود که برای تهیه باطری لپ تاپ خود به سراغ یک باتری دست دوم بروید . توصیه کارشناسان گروه فنی و مهندسی لاژورد بعنوان یک مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ این است که به دو دلیل به سراغ باتری دست دوم برای لپ تاپ و نوت بوک نروید .

    1. راهی برای بررسی طول عمر یک باتری دست دوم لپ تاپ وجود ندارد . ممکن است که زمانی که شما باتری را خریداری و تست می کنید ، میزان نگهداری شارژ باتری به میزان قابل قبولی باشد . اما پس از مدت کمی که از باتری دست دوم نوت بوک /لپ تاپ مشاهده کنید که به مشکل قبل دچار شده است .
    2. عدم مشخص شدن و پدیدار شدن مشکلات باتری به صورت نمایان ، ممکن است باعث شود صدمات جبران ناپذیری به لپ تاپ / نوت بوک شما وارد نماید . باتری ها به صورت بالقوه ای خطرناک هستند . در صورتی باتری دارای مشکل باشد ، ممکن است باطری لپ تاپ یا نوت بوک شما بیش از حد گرم شود یا حتی در مواردی منفجر شود . پس لطفا در این مورد خساست را کنار بگذارید و بهترین نوع باطری موجود در بازار را برای لپ تاپ خود تهیه نمایید .

    همچنین می توانید از فلوچارت زیر برای عیب یابی باتری استفاده نمائید

    عیب یابی باتری لپ تاپ توسط فلوچارت

  2. ۲
    چک کردن شارژر لپ تاپ - کابل برق و تست سلامت آن

    در صورتی که از سالم بودن باطری لپ تاپ خود مطمئن هستید ، بهتر است شارژر آن را چک نمایید . در برخی موارد ممکن است که باتری لپ تاپ / باطری نوت بوک شما ، شارژ تمام کرده باشد و شارژر آن به دلیل خرابی قادر به شارژ آن نباشد . در بسیاری از لپ تاپ ها و نوت بوک ها ، بر روی شارژر ال ای دی (LED) کوچکی است که در صورتی که برق به صورت صحیح وارد آنها شود ، ال ای دی روی شارژر لپ تاپ / شارژر نوت بوک به رنگ سبز یا در مواردی قرمز روشن می شود .

    ابتدا باتری لپ تاپ / نوت بوک خود را در بیاورید . شارژر خود را بکشید . شارژر را بررسی کنید تا قطعی و وصلی نداشته باشد . اگر در کابل برق شارژر لپ تاپ خود متوجه عامل خرابی و آسیب دیدگی شدید ، حال دیگر می دانید کدام قطعه را باید عوض کنید . در غیر این صورت ، تمامی اتصالات لپ تاپ خود را چک نمایید تا مطمئن شوید همه چیز به صورت محکم و پایدار به لپ تاپ شما وصل شده است . در صورتی که از لپ تاپ استفاده می کنید ، پس از چک کردن کابل برق ، حتما از سالم بودن شارژر دستگاه مطمئن شوید .

    همچنین اگر شارژر لپ تاپ یا نوت بوک شما به صورت صحیح کار کند ، حتی اگر باتری هم دچار مشکل باشد بازهم لپ تاپ و نوت بوک شما روشن میشود . تنها مشکل این مورد این است که به محض کشیدن شارژر از برق و یا رفتن ناگهانی برق ، لپ تاپ شما خاموش می شود . پس اگر پس از اتصال شارژر نیز قادر به روشن کردن لپ تاپ یا نوت بوک خود نبودید، یکی از گزینه های احتمالی خراب بودن شارژرلپ تاپ / شارژر نوت بوک است . پس حتما با یک شارژر مشابه که المان های مشابه شارژر شما دارد لپ تاپ خود را تست نمایید یا در صورتی که شارژر مشابه ندارید یا از منطبق بودن آن با دستگاه خود اطمینان ندارید ، به یک مرکز تخصصی لپ تاپ مراجعه نمایید و تست کنیدکه مشکل از شارژر است یا خیر

    اطلاعات کاربردی در مورد شارژر لپ تاپ – شارژر نوت بوک

    شارژر مرکز اصلی برق رسانی به لپ تاپ و نوت بوک شماست و در صورتی که همین عملیات بسیار به ظاهر ساده به خوبی صورت نگیرد ممکن است که صدمات غیر قابل جبرانی برای قطعات داخلی لپ تاپ / نوت بوک شما به وجود آورد .

    به هیچ عنوان از شارژر لپ تاپ یا نوت بوک دیگری برای شارژر کردن لپ تاپ خود استفاده نکنید . ورودی های جریان برق هر لپ تاپ و نوت بوکی ( حتی اگر از یک کمپانی سازنده باشند ) متفاوت است و بر اساس نیاز دستگاه تنظیم می گردد .

    اگر از خرابی شارژر لپ تاپ یا نوت بوک خود اطمینان دارید بهتر است که به یک مرکز تخصصی تجهیزات لپ تاپ یا فروشگاهی مناسب که بتواند شما را در این زمینه یاری کنید مراجعه نمایید و شارژر مناسب لپ تاپ یا نوت بوک خود را تهیه نمایید .

  3. ۳
    تست سالم بودن پریز برق

    اگر پس از چک کردن این موارد ، همچنان لپ تاپ شما روشن نمی شود ، چیزی شبیه لامپ یا چراغ خواب را به همان پریز برق وصل کنید تا از سالم بودن پریز برق مطمئن شوید . اگر از سه راهی برق یا محافظ برق برای لپ تاپ استفاده می کنید ، مطمئن شوید که آن را خاموش نکرده باشید یا از سالم بودن آنها مطمئن شوید .

    همچنین مطمئن شوید که پریز برق اتصالی نداشته باشد و باعث خرابی شارژر شما نشود .

  4. ۴
    چک کردن صفحه نمایش لپ تاپ

    لپ تاپ خود را در محیطی ساکت چک کنید و ببنید که صدای چرخش فن لپ تاپ خود را می شنوید یا خیر؟ همچنین چک کنید که ال ای دی های روی کیبرد لپ تاپ مخصوصا روی دکمه پاور روشن است یا خیر . در صورتی که صدای فن لپ تاپ خود را می شنوید و یا ال ای دی های روی کیبرد روشن است ، لپ تاپ خود را به یک محیط تاریک ببرید و با دقت صفجه نمایش را بررسی نمایید که آیا تصویری مشخص است یا خیر.

    اگر صدای فن نوت بوک را می شنوید یا نور دکمه پاور روشن است ، باید به خرابی ال سی دی شک کنید . مانیتور یا صفحه نمایش از جمله قطعاتی است که در معرض خرابی قرار می گیرد . رابطی بین ال سی دی و مادربرد وجود دارد که در صورت باز و بسته نکردن صحیح درب لپ تاپ ممکن است دچار قطعی شود و تصویری در لپ تاپ شما نمایش داده نشود . دلایل عمده تری نیز برای خرابی و عدم نمایش تصویر در ال سی دی وجود دارد که در صورت بروز آنها در بسیاری از موارد نیاز به تعویض LCD / LED لپ تاپ خواهد بود .

  5. ۵
    چک کردن هارد دیسک لپ تاپ

    در صورتی که لپ تاپ شما روشن شد اما وارد ویندوز نشد ، وارد قسمت بوت دستگاه شوید و چک کنید که هارد دیسک لپ تاپ شما شناخته شده باشد . در صورتی که درایو هارد دیسک شناخته شده بود ، از سلامت ویندوز لپ تاپ خود مطمئن شوید . چک کردن دقیق سلامت هارد دیسک لپ تاپ ممکن است برای کاربران عادی مشکل باشد . در صورتی که لپ تاپ شما دارای گارانتی است به هیج عنوان اقدام به بازکردن پشت لپ تاپ برای بررسی هارد نکنید زیرا بازکردن به منزله ی اتمام تعهد شرکت گارانتی نسبت به لپ تاپ شماست . در صورتی که به کمک بررسی های ظاهری نتوانستید مشکل لپ تاپ یا نوت بوک خود را حل کنید ، حتما در صورت داشتن گارانتی به مرکز گارانتی و در صورت اتمام گارانتی به شرکت های تخصصی تعمیرات لپ تاپ / تعمیرات نوت بوک مراجعه نمایید .

  6. ۶
    چک کردن منبع تغذیه یا پاور لپ تاپ

    در صورتی که تمامی این موارد را بررسی کردید و مشکل شما حل نشد ، ممکن است مشکل از منبع تغذیه لپ تاپ شما باشد که در این صورت باید آن را تعویض نمایید .

    در مورد تعویض آی سی شارژ نیاز به تجهیزات و همچنین تخصص تعمیرات مادربرد می باشد و از شما میخواهم که کار تعمیر لپ تاپ خود را به یک متخصص تعمیرات لپ تاپ بسپارید .

اگر مطالب فوق برای شما کارساز نبود ، می توانید توضیحات تخصصی تری در مورد ایرادات و تعمیرات لپ تاپ در لینک زیر بخوانید

علت روشن نشدن لپ تاپ
ارسال
امتیاز کاربران ۵ (۲ نظر)

پرسش و پاسخ

انجمن تخصصی پاسخ به سوالات متداول تعمیرات لپ تاپ
پرسش کاربران و پاسخ آنان را در پائین مطالعه نمائید
دانستنیها, لپ تاپ, مقالات
تعداد 494 نظر
  1. سلام
    امروز کابل شارژ گوشیو وصل کردم ک گوشیم شارژ شه اما شارژ گوشیم کمتر شد و لپتاپ خاموش?
    اومدم خونه زدم شارژ، لامپ شارژش هم روشن نشد،کلا انگار مرده?
    ایسوسه لپتاپم،شارژر و همه چی سالمه،ایراد از چی میتونه باشه؟!هزینش زیاده؟!:(

    • با درود
      احتمالا اتصالی تو مدار بوجود اومده. باید برای بررسی حضوری به مراکز نزدیک خود یا برای ما ارسال کنید.

    • سلام بدترین کابوس وار ترین خرابی که برای یک لپ تاپ ممکن هست بیفته همین چیزی هست که فرمودین شارژر و باطری سالم باشه و با فشردن دکمه پاور سیستم روش نشه…من تو شهرستان بودم بردم چنتا مغازه مشخص‌ شد که میفرستن تهران.که اونم دوستام گفتن عکس و اطلاعات میشه با یه دستگاه بردارن و قطعات جا به جا میکنن اخرم درس نشه میگن درست نشد!
      ولی اینجور خرابی ها که روشن نمیشه معمولا ۳۰۰ هزار تومن دیگه در نظر بگیرین

  2. سلام من یه لبتاپ asus دارم .میخام بدونم رطوبت هواباعث میشه لبتاپم روشن نشه .چون وقتی روشنش میکنم اصلا روشن نمیشه فقط ۲تاچراغ جلوش که علامت هواپیما باعلامت باتری هستش روشن میشه .ووقتی کناربخاری میزارمش چندساعت درست میشه .امکانش هست مال رطوبت باشه.لبتاپا سنسوررطوبت دارن یانه؟ممنون میشم راهنماییم کنید

  3. سلام
    وقتی کابل HDMI رو زدم یه دفعه خاموش شد الآن هرچی روشن میکنم چراغ پاورش روشن میشه ولی ویندوز اجرا نمیشه و صفحه همچنان تاریک و خاموش میمونه.
    لطفا پاسخ بدین.

  4. سلام من لب تابم z510 هست یک بار یکی بایوسش رو آپ دیت کرد و به مشکلات زیاد برخوردم بعد از چند وقت همون ورژن بایوس اولیه رو جای گزین بایس آپ دیت شده کردم خیلی بهتر شد ولی فقط الان مشکلی که دارم موقع روشن شدنش هست که به سختی روشن می شه و باید کلید همزمان eac و اینترنت رو فشار بدم که شانسی بعضی مواقع روشن میشه.
    موقع هایی که هم روشن نمیشه بعد از زدن دکمه پاور صفحه کلید روشن میشه بعدش فن روشن میشه بعد از چند ثانیه کلا لب تاب خاموش میشه اگر هم سوکت برق لب تاب رو بکشم حین روشن شدن صدای بوقی میاد.
    ممنون میشم اگه بتونید کمکم کنید.
    باتریم رو هم از مدارخارج کردم. لب تاب باز کردم رم ها رو هم چک کردم درست نشد

  5. سلام من یه اچ پی دارم علائم حیاتی نداره باتری سالمه شارژر سالمه چراغ شارژ روشن میشه ولی هیچگونه علائم حیاتی چه صدا چه تصویر هیچی نداره. یه سالی بود روشن نشده بوده.جای مرطوب هم نبوده.
    خودم الکترونیک کارم ولی از لپ تاب سررشته ندارم کسی میتونه راهنمایی تخصصی کنه ممنون میشم

  6. با سلام .
    من یه لپ تاپ hpصنعتی دارم الان که شارژرشو وصل کردم یهو بوی سوختگی داد و روشن نمیشه .
    علتش چی میتونه باشه؟؟

  7. با سلام
    لپ تاپ من ایسره خاموشش کردم الان خواستم روشن کنم عبارت hibernating رو نمایش میده باید چیکار کنم

  8. سلام خدمت شما من لب تاب دل تاچ دارم.الان لب تاب من بعد از زدن دگمه پاور شروع به کار میکند و چراغ پاور هم روشن است ولی هیچ تصویری در صفحه نمایش دیده نمیشود.یه جا بردم گفتن از سی پی یو هست و ایران هم گیر نمیاد.توضیح اینکه من لب تاب رو از دبی خریدم.ممنون میشم راهنمای بفرمایید.

  9. سلام من لپ تاپ اچ پی پاویلیون دارم .با لپ تاپم بدون مشکل کار میکردم و خاموش کردم امروز اصلا روشن نمیشه. دکمه پاورشو میزنم بعد چند ثانیه خاموش میشه فنشم فقظ چن ثانیه کار میکنه بعد خاموش میشه شارزرمم مشکلی نداره باطریشم هیچ مشکلی نداره لطفا راهنمایی بفرمایید

  10. سلام لپتاپم لنوا هست با باتری و بدون باتری روشن نمیشه اما چراغ شارژ باتریش روشن میشه چراغ پاورشم برا چند ثانیه روشن میشه بعد خاموش میشه
    علتش چی میتونه باشه؟

  11. من ی برنامه ایی رو روی لب تابم نصب کردم بعد برنامه بالا هم امد ولی خودش خاموش شد و وقتی روشنش میکنم بالا میاد ولی باز خودش خاموش میشه . میشه سریع جواب بدین لطفا

  12. سلام من لپتاب acer دارم خاموش کردم ولی الان ک روشن میکنم صفحه کاملا مشکیه چراغها روشن میشه ولی بعد از چند ثانیه فن خاموش میشه و هیچ تصویری ندارم لطفا راهنمایی کنید

  13. با سلام خدمت شما بایوس لپتاپم آسیب دیده چون وقتی روشنش می کنم نه صدای فن میاد نه روشن میشه فقط چراغاش یه ثانیه روشن مشه و بعدش هم خاموش میشه میخواستم بدونم چجوری می شه بایوس لپ تاپ ایسوس رو بدون اینکه روشنش کنیم،آپدیت یا تعمیرش کنیم.
    مدل لپتلپ هم ایسوس ویوبوک r542uq لطفا راهنمایی کنید لپ تاپ هم نو است متشکرم.

  14. با درود
    من لبتاب دل دارم یک اسپیکر را از طریق یو اس بی به آن وصل کردم وقتی کارم تمام شد لبتاب را خاموش کردم ،دفعه بعد که خواستم روشن کنم دیگه روشن نشد نه باطری ونه با شارژر و متوجه شدم وقتی همون باند رو وصل کنم در حالت خاموش و دکمه پاور لبتاب رو بزنم روشن میشه ،در واقع فقط با اتصال اسپیکر روشن میشه؟

  15. می شه سریع جواب بدید؟
    من لپ تاپمو گذاشتم رو اسلیپ بعد اومدم رونش کنم دیدم کلا خاموش شده با ابن تو شارژ بود. روشنش کردم صفحه سیاه بود و لی فنش روشن شد هر چی صبر کردم هیچ اتفاقی نیوفتاد تا این که همون فنشم خاموش شد حالا دکمه ی پاورو که می زنم اصلا دیگه روشن نمی شه و بعد لز چند دقیقه چند بار بلند بوق می زنه?. تو رو خدا زود جواب بدید تمام پایان نامم توشه فردا باید تحویل بدم?

  16. درود بر شما
    لبتاپ ایسوس یک هفته ای است که خریده ام. وقتی باتری بهش وصله روشن نمیشه ولی وقتی شارژرشو بهش وصل میکنم روشن میشه وحدود ۵۰ درصد هم شارژ نشون میده

  17. سلام
    وقتی لپ تاپم را روشن میکنم یه صفحه آبی که نوشته shutting down اینو باید چیکار کنم؟؟ لطفا راهنمایی کنید ….مدل لپ تاپ لنوووz500 هست

  18. سلام، لپ‌تاپ دل ۵۰۱۰ وقتی روشن میکنم ۸ تا بیپ میزنم و روشن نمیشه
    ظاهراً مشکل گرافیک داره
    لطفاً بفرمایید این مشکل سخت افزاری در این مدل قابل حل است؟ سپاس

  19. سلام
    خواهش میکنم کمکم کنید
    من یه لپ تاپ Lenovo Ideapad 310 15ikb دارم یه روز داشتم با لپ تاپ درایور هارو آپدیت و نصب میکردم از طریق سایت لنوو برای مدل لپ تاپ خودم درایور ها شامل بایوس هم بود بعد اینکه درایور بایوس دانلود و نصب شد یهو لپ تاپم خاموش شد روشنش کردم خود لپ تاپ روشن شد و چراغ هاشم همین طور هیچ صدای خطایی نیومد اما صفحه نمایش روشن بود و سیاه بود ، نوشته هایی که موقع بوت میومد نبود چند بار روشن خاموشش کردم ولی درست نشد چیکار کنم؟
    خواهش میکنم جواب بدید

  20. با سلام،
    من یه لب تاب ایسوس مدل N552VW دارم، از چند روز قبل هرچه دکمه پاور رو زدم، لب تاب روشن نشد ولی بعد از وصل کردن شارژر لب تاب خود به خود روشن میشه و با قطع کردن شارژر، لب تاب خاموش میشه، هم چنین زمانی که شارژر وصله، باتری شارژ میشه ولی با قطع کردن شارژر ،لب تاب خاموش میشه… به نظرتون ایراد کجاست؟ آیا باتری لب تاب دچار مشکل شده و باید تعویض بشه؟
    با تشکر

  21. سلام و درود به شما مهندس گرامی . چند روز پیش لبتابم خود به خود خاموش شد بعد از این که تلاش کردم روشنش کنم هنگام ورود شارژر به پورت شارژر دودی که بوی سوختگی
    میدا. از بغل لبتاپ بلند شد علتش چی میتونه باشه لطفا راهنمایی کنید به نظرتون درست میشه با تشکر از شما

  22. سلام لپ تاپم ایسوزه وقتی ک روشنش می‌کنم یه صفحه سیاه میاد دیگ هیچ اتفاقی نمی افته صدای فن هم میاد ولی صفحه سیاهه میشه راهنمایی کنید چکار کنم

  23. سلام.خسته نباشید.من دیروز داشتم با لپتاپم کار میکردم.کارم تموم شد خاموشش کردم.بعد یادم افتاد یه کاری رک انجام ندادم.لپتاپو روشن کردم.صفحه اومد بالا که پسوردو وارد کنم بعد یهو خاموش شد.الانم هر کاری میکنم روشن نمیشه.مشکل از کجاس؟

  24. سلام
    لپ تاپ نو ایسوس خواهرمو برا نصب ویندوز آوردم؛من تو تنظیمات بوت endless را غیر فعال کردم بعد که سیو کردم لپ تاپو خاموش کردم اما دیگه روشن نشد لطفا راهنمایی کنید

  25. باسلام
    من داشتم بالپ تاپ کارمیکردم سی دی درایورو درآوردم خواستم سی دی بزارم خاموش شد اول فکرکردم شارژش تموم شده
    بعد همه تست هاروانجام دادم بدون باتری هم امتحان کردم جواب نداد لپ تاپ دکمه پاورمیزنی صفحه اصلا بالانمیاد بعد به فن میزنه خاموش میشه نمیدونم مشکل ازچیه

  26. سلام
    لپ تاپ من dellهست
    روشن نمیشه بی دلیل
    وقتی باتری رو در میارم و دکمه پاور رو نگه میدارم چراغ دکمه پاور و چراغ دکمه ای ک روش علامته ستینگه و شارژ برای چن ثانیه روشن میشه و بعد انگار خاموش میشن
    چیکار باید بکنم؟

  27. سلام من لب تابم روشنش که میکنم بعد۳ثانیه خاموش میشه لطفاکمکم کنید

  28. با سلام،سه روزه لپ تاپ لنووip700خریدم،امروز که روشن کردم صفحه نمایش روشن نشد ولی فن صدا داشت و کیبورد روشن بود،مشکل از کجاست?لپ تاپو تعویض کنم?اخه نمیخوام همین اول بره تعمیرگاه

  29. سلام وقت بخیر
    من لبتاب توشیبا لمسی تبلت شو دارم داشتم باهاش کار میکردم یه بار خاموشش کردم ولی الان روشن نمیشه و فقط چراغ شارژرش روشن میشه .ممنون میشم راهنمایی کنید

  30. با سلام
    دیروز با لب تاب کار میکردم هیچ مشکلی هم نبود خاموش کردم بعد امروز که روشنش کردم تصویر نداره,چراغ پاور و فن کار میکنه ولی تصویر نمیاد.مارک لب تاب هم ایسوس هستش.
    باطریش هم مشکل داره حتما باید تو شارژ باهاش کار کنی.

  31. با سلام و تشکر از مطالب خوبتون. وقتی لپ تاپ روشن میکنم و صفحه تاشو رو باز میکنم، مانیتور قطع و وصل میشه و صفحه سیاه میشه. وقتی تکون میدم مانیتور رو به سمت پایین و بالا دوباره وصل میشه. یه بار قبلاً اینجوری شد و بعد از یه مدت صفحه کاملاً سیاه شد و بالا نمیومد و تعمیرکار ال سی دی لپ تاپ رو تعویض کرد. حالا بعد از چند ماه دوباره همون مشکل پریدن نور و سیاه شدن صفحه مانیتور و قطع و وصل شدنش پیش اومده. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    با تشکر فراوان

  32. سلام لب تاپم ایسوسه ری استارتش کردم دیگه بالا نیومد روشن میشه ولی رو صفحه ایسوس که میاد میمونه امکان داره از هاردش باشه

  33. سلام
    من لپ تاپم ایسوس k5566uq هست، ویندوزشم ۱۰
    وقتی لپ تاپ اسلیپ میکنم و درشو میبندم بعد از یکی دوساعت خود به خود خاموش میشه، این طبیعیه؟

  34. سلام. من لپ تاپ‌ ایسر لمسی با باتری ثابت دارم. پریشب باهاش کار می کردم، خسته شدم صفحه شو بدون خاموش کردن، بستم. تا دیشب که روشنش کردم دیدم فقط صفحه آرم ایسر میاد و بعد چند ثانیه خاموش میشه.
    هیچ دکمه هم برای بردن به حالت safe mod و حالت task mansger و … کار نمیکنه.
    از قسمت ریست باتری ریستش کردم بازم درست نشد.
    وقتی هم میزنم به شارژ، باوجود اینکه همون پریشب شارژش کرده بودم، ال ای دی باتریش بلافاصله آبی میشه یعنی نشون میده که باتریش پره.
    لطفا راهنماییم کنید که پایان نامه ام توشه و وقتی برای بردن تعمیرگاه و … ندارم.

  35. سلام و خسته نباشید
    لپ تاپم
    ادابتورش مشکل داشت هی قطع وصل میشد
    سیم ادابتورم یکم با دست تکون میدادی وصل میشدباتری رو شارژ میکرد ولش میکردی قطع میشد
    برای همین از نزدیک سوکتش بازش کردم ترمیم کردم
    قبل تست کردنم لپ تاپ رو روشن کردم باتری پر بود هیچ مشکلی هم تو بالا اومدن سیستم وجود نداشت
    لپ تاپ رو خاموش کردم
    باتری رو درنیاوردم
    و ادابتور ترمیم شده رو بهش متصل کردم وتست کردم
    باتری رو شارژ نکرد
    باتریش رو دراوردم ادابتور رو وصل کردم
    روشن نشد
    باتری تنها رو گذاشتم روشن نشد
    از جریان داشتم برق توی ادابتور مطمئنم شدم با اوهمتر
    از شارژ بودن باتری مطمئنم
    برام عجیبه چرا یهویی لپ تاپم رفت تو کما هرچی دکمه پاورش رو فشار دادم هرمدلی تست کردم نشد که نشد
    احتمال داره وقتی که خاموشش کردم باتری داخلش بود داشتم تست میکردم ادابتور باتری روشارژ میکنه یا نه باتری سوخته باشه
    ?
    اگه جریان برق ادابتور سوزنده باتری رو
    چرا خود لب تاب بدون باتری با جریان برق ادابتور روشن نشد؟!?
    سیم های ادابتور رو به یه لامپ دوازدا ولتی وصل کردم لامپ روشن شد
    شاید علت سوکت خود لب تابم باشه اما برام جای سواله باتری که پر پر بود چطوری دیگه لپ تاپم روشن نشد !چند لحظه قبلش کار میکرد تنها کاری که کردم جایی که سیم ادابتور قطعی داشت رو ترمیم کردم نزدیک سوکتش بود چیشده ؟
    باتری سوخته ؟
    لپ تاپم سوخته ؟
    مخ من سوخته ؟
    چیشده؟
    بمب اتم که تست نمیکردم دوتا سیم بیشتر نبود !!!!!!!!!!!!!!!!!!??????

  36. در ضمن وقتی تو شارژ هست می نویسه۹۸ درصد not charging

  37. لبتابم ایسوسه وقتی تو شارژهست کار میکنه ولی وقتی از شارژ میکشمش خاموش میشه

  38. سلام . مدل لپ تاپ ما g56jk ایسوس هستش . لپ تاپ به یک باره تصویرش رفت دادم تعمیرگاه گفت از بایوسش بوده و درستش کرد چون به دلایلی هارد لپ تاپ رو بعد از اینکه خراب شد با دستگاه دیگه فرمت کرده بودیم دوباره براش ویندوز نصب کردیم . الان به هیچ عنوان اصلا قطعه ای به اسم کارت گرافیک جیفرسش و نمیشناسه و حتی با نصب نرم افزارهای جستجوگر هم همچین قطعه ای تو لپ تاب از بیخ وجود نداره . دادم به همون اقای تعمییرکار میگه از چیپست گرافیکشه حالا سه هفته شده هر بار هم تماس میگیرم میگه فردا فردا . میخواستم یکی راهنماییم کنه همچین ایرادی واقعا مال همون قطعه هستش یا تعمییرکار بنده خدا سر در نمیاره . گرفتار شدیم خدایی . ممنون از شما بزرگوار

    • درود بر شما
      ممکنه مشکل از اول از گرافیک بوده باشه و مرکزی که تعمیر کرده فقط گرافیک را بصورت نرم افزاری و یا سخت افزاری از مدار خارج کرده باشد. چاره کار تعویض چیپ گرافیک در صورت وجود و مساعد بودن وضعیت مادربرد هست در غیر اینصورت کاری برای لپ تاپ نمی شود کرد.
      ضمنا اگر با کامپیوتر وب سایت ما را ببینید در منوی سمت راست گزینه تماس با لاژورد وجود دارد که تلفن تماس را می توانید در آنجا به راحتی مشاهده کنید
      در صورتیکه با گوشی یا تبلت سایت رو می بینید ، سمت راست لوگو آیکون ۳ خط منو را کلیک کنید و گزینه تماس با لاژورد را بزنید
      اگر هم از دستگاهی استفاده می کنید که منو را داخل آن مشاهده نمی کنید مدل آنرا بفرمائید تا در صورت امکان مشکل بررسی و رفع شود تا موجب ناراحتی شما دوست گرامی نشویم.

      موفق باشید

  39. سلام
    من لب تاب ایسوس k555 دارم ، در حال انجام کار بودم که بعد از اتصال فلش دیگه روشن نشد ، باتری هم وصل کردم ولی هیچ علائمی نداره و چراغها هم روشن نمیشن . مشکل از کجاست ؟
    ممنون میشم کمکم کنید

  40. سلام
    به قسمت تاچپد لپ تاپ dell من غذا همراه با کمی روغن ریخته بود با اسپری پاک کردم ولی متاسفانه روشن گذاشتم بماند ولی خاموش شد و الان دیگه با فشردن دگمه پاور فقط چراغ پاور روشن می شود و بعد از مدتی ۷ بوق پشت سرهم میزند و از تصویر و بالا آمدن ویندوز خبری نیست. نظرتان چیست؟ ممنون میشوم بفرمایید چه شده است؟

  41. سلام
    لپ تاپم ایسوس هست داشتم باهاش کار میکردم یهو خاموش شد و دیگه روشن نمیشه به برق هم که وصل میکنم چراغ هاش روشن نمیشه مشکل از چیه ایا اطلاعات روی لپ تاپ پاک میشه ؟

  42. با سلام و خسته نباشی لپ تاپ مدلش DEL D830 است یک دفعه خاموش شود وقتی روشنش کردم فقط سر صفحه اینو مینویسه ممنون میشوم کمکم کنیدWOMNR is compressed
    Press Ctrl+Alt+Del to restart

  43. با سلام

    من دیروز لپ تاپ lenovo مدل ip310 خریدم
    مشکلی نداشت تا این که فرداش یه انتی ویروس روش نصب کردم خاموشش کردم بعد از چند ساعت که روشنش کردم تنها چیزی که نشون میداد صفحه اولیه ویندوز ۱۰ بود اون پنجره و موس دیگه هیچ چیزی روی صفحه ظاهر نمیشد هیچی حتی به درستی خاموش هم نمیشه و چراغ چشمک زنه system status مدام چشمک میزنه . باید چیکار کنم؟ با این اوصاف ببرم برای تعمیرش یا کلا ایراد داره عوضش کنم؟

  44. با سلام یه لب تاب ایسوس تازه خریدم مدل X541UV در روز خوب کار میکرد روز سوم که میخاستم روشنش کنم فن شروع به کار کرد مثل همیشه ولی تصویری نیاورد بجز علامت موس خیلی ناراحت شدم ولی دو سخ بار با دکمه پاور خاموش روشن کردم درست شد راستی اینم بگم که روی کول پد بود و اینکه معلوم بود که هم خود دستگاه سرد بود هم کول پد اینکه احتمال از یخ بودن و روشن نشدنش هست؟ لطفا هر چه زوتر جواب دهید نگرانم خیلی ممنون

    • درود بر شما
      احتمال داره مشکل بخاطر hibernate کردن لپ تاپ باشه و یا اختلالی در کار کردن سیستم بوجود آمده باشه و رفع بشه اما اگر دائمی شد حتما برای بررسی به مراکز تخصصی نشان داده شود. ضمنا اگر لپ تاپ گارانتی دارد حتما به گارانتی ببرید تا گارانتی شما باطل نشود.
      ضمنا کول پد فقط نقش انتقال جریان هوا را دارد و سیستم خنک کننده ندارد که موجب یخ بودن لپ تاپ شود

  45. با سلام و عرض خسته نباشید
    من هنگام بازی با لپ تاپ بودم که یهو خاموش شد و دیگه روشن نشد !
    اداپتورو میزنم چراغ هارد و هیچ چراغی روشن نمیشه ولی چراغ موس روشن میشه و یو اس بی کار میکنه حتی میشه گوشیو شارژ کرد ولی روشن نمیشه هیچکدوم از چراغا نمیاد و هیچ صدایی نمیده لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم بفهمم مشکل از چیه!

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.