مراقب اطلاعات SSD خود باشید ! ممکن است بی هیچ دلیلی از بین بروند …

۱۳۹۶-۰۳-۱۳

مراقب اطلاعات SSD خود باشید ! ممکن است بی هیچ دلیلی از بین بروند …

دانشمندان و محققان به این نتیجه رسیدند که اطلاعات روی ذخیره ساز های SSD  ممکن است بی هیچ دلیلی از بین برود. این اتفاق برای آنهایی که اطلاعات مهمی بر روی این دسته از ذخیره سازها نگه می دارند ، می تواند دارای اهمیت خاصی باشد.

همانطور که احتمالا شنیده اید، هاردهای SSD بر مبنای دیجیتال ساخته شده اند و در آنها خبری از تجهیزات فیزیکی برای ذخیره اطلاعات نیست. به همین دلیل عملکرد این ذخیره ساز ها به صورت الکتریکی است نه فیزیکی ! به دلیل همین عملکرد الکتریکی است که سرعت بالاتری نسبت به هارددیسک ها یا HDD ها بر خوردارند. SSD ها از ابعاد کوچکتری برخوردارند و همین ابعاد کوچک و سرعت بالاتر به قیمت آنها افزوده است.

در ابتدای تولید این حافظه های جانبی، محققان دریافتند که اگر به مدت دوسال از حافظه های جانبی SSD استفاده نشود ، اطلاعات روی آنها از بین می رود. اما امروزه موضوع بدتری که در راه است این است که این دو سال بستگی به دمای محیط و مکان نگهداری SSD متغیر خواهد بود. برای مثال زمانی که یک هارد در محیطی با دمای ۲۲ درجه قرار گرفته باشد اطلاعات درون هارد به مدت ۲سال دوام خواهد آورد، ولی اگر دمای محیط را ۱۰ درجه افزاریش دهیم این زمان عمر اطلاعات یک سال کاهش میابد .

با دانستن این موضوع ، بهتر و بیشتر می توانید درباره امنیت اطلاعات خود تصمیم گیری کنید.

امنیت, دانستنیها, مقالات, هارد فلش رم

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.