مراقبت های پس از ریختن مایعات بر روی لپ تاپ

۱۳۹۴-۰۱-۳۱

مراقبت های پس از ریختن مایعات بر روی لپ تاپ

ریختن مایعات بر روی لپ تاپ

لپ تاپ و نوت بوک به دلیل جایجایی مداوم و آسانی جابجایی بیشتر از کامپیوتر های خانگی دچار مشکل می شوند . یکی از مشکلات شایعی که برای لپ تاپ یا نوت بوک به وجود می آید ریختن مایعات بر روی آنهاست . بسته به نوع مایعی که بر روی لپ تاپ یا نوت بوک ریخته شود و سرعت عمل ما ، مشکلاتی که ممکن است برای لپ تاپ پیش آید متفاوت است .

ریختن مایعات بر روی لپ تاپ / نوت بوک می تواند باعث آسیب های الکتریکی مثلا اتصال کوتاه شود . نوشیدنی هایی که در ته ظرف باقیمانده اند غلیظ هستند و در صورتی که بر روی لپ تاپ یا نوت بوک بریزند خطرات ایجاد مشکلات جدی برای لپ تاپ را زیاد میکنند .

در این مقاله قصد داریم کارهایی را که پس از ریختن مایعات بر روی لپ تاپ باید انجام دهید را برای شما به ترتیت الویت شرح دهیم :

  1. اولین کار و مهمترین کاری که پس از ریختن مایعات بر روی لپ تاپ باید انجام دهیم این است که در صورتی که لپ تاپ یا نوت بوک به برق وصل است آن را از برق بکشیم . این کار خطر آسیب های الکتریکی را تا حدود زیادی کاهش می دهد .
  2. باتری لپ تاپ را از آن جدا کنید و در صورتی که لپ تاپ شما به گونه ای است که دارای باتری داخلی است ، و نمی توانید آن را جدا کنید ، بهتر است دستگاه را خاموش کنید .
  3. پس از ریختن مایعات بر روی لپتاپ / نوتبوک ، برای جلوگیری از رسیدن مایعات به مادربرد لپ تاپ ، آن را وارونه نگه دارید .
  4. پس از وارونه کردن لپ تاپ ، به کمک یک حوله تمیز مایع را از سطوح لپ تاپ پاک کنید . در صورتی که حوله یا پارچه بدون پرز در دسترس نداشتید ، از دستمال کاغذی استفاده کنید . اگر نوشیدنی شما دارای شکر یا شیر است ، از دستمال مرطوب استفاده کنید .
  5. پس از اینکه لپ تاپتان را پاک کردید و مطمئن شدید که تمام مایع روی کی برد یا بدنه آن از آن خاج شده است ، ترجیحا در همان حالت وارونه ، و یا در صورتی که امکان وارونه قرار دادن آن نیست ، پس از خشک کردن کامل ، حداقل به مدت یک روز کامل و ترجیحا دو روز در جایی بگذارید که کاملا خشک شود . از سشوار به هیچ عنوان برای خشک کردن لپ تاپ / نوت بوک استفاده نکنید . این کار می تواند باعث آسیب رسیدن به قطعات لپ تاپ شود .
  6. پس از گذشتن زمان مذکور و پس از آنکه مطمئن شدید لپ تاپ کاملا خشک شده است ، باتری لپ تاپ / باتری نوت بوک را در جای خود قرار دهید و لپ تاپ را روشن کنید . در صورتی که لپ تاپ شما روشن نشد به مرکز تعمیرات لپ تاپ / مرکز تعمیرات نوت بوک مراجعه نمایید .

بهتر است بدانیم که :

  • برای خشک کردن لپ تاپ یا نوت بوک ، به هیچ وجه از سشوار و خشک کننده های دیگر استفاده نکنیم . زیرا علاوه بر آسیب رساندن به صفحه کلید ، باعث حرکت بیشتر مایعات درون لپ تاپ می شود . همچنین باد گرم و داغِ متمرکزی که از سشوار خارج می شود باعث آسیب رساندن به قطعات الکتریکی برد می شود .
  • اگر هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ شاهد جرقه و یا متصاعد شدن دود از دستگاه بودید فورأ شارژر و باتری را از لپ تاپ جدا کرده و به هیچ وجه مجددا لپ تاپ را روشن نکنید و دستگاه را نزد تکنسین ببرید .
آموزش, لپ تاپ

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.