راهکارهای جلوگیری از باجگیری باج افزارها

۱۳۹۶-۰۳-۱۲

راهکارهای جلوگیری از باجگیری باج افزارها

باج افزارها که چندیست خواب و خوراک را از کاربران گرفته اند ، با روشی معمول که اکثرا قفل گذاری بر روی اطلاعات کاربران است ، اقدام به کسب درآمد از کاربران می کنند. در این مقاله قصد داریم که با آموزش چند نکته ساده به شما کمک کنیم تا از باجگیری اطلاعات و سرقت اطلاعاتتان جلوگیری کنید . قربانیان این باج افزارها دو حق انتخاب دارند. یکی اینکه مبلغ در خواستی باج افزار را پرداخت کرده و جلوی ازبین رفتن اطلاعات خود را بگیرند ؛ دیگر اینکه قید اطلاعات یا اسناد کامپیوتری خود را بزنند.

باج افزارها، معمولا به نتیجه ای مطلوب برای مجرمان سایبری خواهد داشت. زیرا بسیاری از کاربران خانگی یا شرکت های تجاری، تدابیر امنیتی و کارامدی را برای حفاظت از اطلاعات خود به کار نبسته اند.

راهکارهای زیر را به کار ببرید و از اطلاعات خود آسوده باشید.

  • از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اولین و بهترین راه و مقرون به صرفه ترین راه برای حفاظت از اطلاعات این است که از اطلاعات مهم خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. هارد دیسک های اکسترنال، روز به روز از قمیتشان کاسته می شود و به ظرفیتشان اضافه می شود. پس بهتر است هزینه ای بسیار کمتر از هزینه ای که میخواهید به باج افزار ها بدهید را صرف پشتیبان گیری از اطلاعاتتان کنید. در صورتی که اطلاعات مهمی دارید ، آن را روی بیش از دو هارد دیسک ذخیره کنید که در صورت صدمه فیزیکی یکی از هارددیسک ها ، باز هم به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید.

  • برنامه بک آپ گیری منظمی را برای تهیه نسخه پشتیبان ترتیب بدهید.

توصیه های امنیتی بر آن است که حداقل هفته ای یکبار از اطلاعاتتان نسخه پشتیبان تهیه کنید . اما حالت ایده آل گرفتن بک آپ روزانه است. نرم افزارهایی نیز وجود دارد که به شما در گرفتن بک آپ اتوماتیک کمک می کند.

  • نسبت به ایمیل های فیشینگ آگاهی و آموزش ببینید.

نسبت به ایمیل های فیشینگ و آخرین تاکتیک های مهندسی اجتماعی که به منظور کلیک بر روی لینک ها و پیوست های آلوده به باج افزار طراحی میشود آگاهی داشته باشید. تیتر های جذاب، عکس های محرک ، تبلیغات جنسی و ….. ، همه و همه ممکن است شما را به دردسری عظیم بیندازد. پس بیش از پیش مراقب ایمیل هایی از این قبیل باشید و تا جایی که می توانید بر روی لینک های نا شناس یا فایل هایی که در آنها اتچ شده است کلیک نکنید.

  • نرم افزارهای خود را به روز رسانی کنید.

نرم افزار های کاربردی و اساسی خود را به روز نگه دارید. زیرا آپدیت های جدید نرم افزار ها اکثرا به این دلیل وارد بازار می شوند که حفره های امنیتی سری های قبلی خود را بپوشانند. بسیاری از کاربران ، هنوز هم که هنوز است از ویندوز ایکس پی  ( Windows XP ) استفاده می کنند. ویندوز ایکس پی به خودی خود دارای باگ ها و حفره های امنیتی زیادی است که دسترسی باج افزارها به اطلاعات شما را آسان تر می کند.

  • اطلاعات کاری و شخصی را از یکدیگر جدا کنید !

دنیای کاری و شخصی خود را از هم جدا کنید ! هر چند که در دنیای امروز این کار ، کار سختی است ، اما با جدا کردن مرزهای اطلاعات شخصی از کاری، میتوانید به امنیت اطلاعات شخصی و مهم خود کمک کنید. گذاشتن زمانی کم برای جدا کردن فایل های شخصی از فایل های کاری ، زمانی ارزش پیدا میکند که گیر یک باج افزار خطرناک بیفتید. پس پیش از این اقدام کنید!

آموزش, امنیت, دانستنیها, کامپیوتر, لپ تاپ, نرم افزار

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.