با لپ تاپ Alienware 14 از شرکت Dell بیشتر آشنا شوید

۱۳۹۲-۱۰-۲۸

با لپ تاپ Alienware 14 از شرکت Dell بیشتر آشنا شوید


معرفی لپ تاپ Alienware 14 شرکت دل


 مزایای لپ تاپ Alienware 14 :

کارایی بالا ، قیمت های رقابتی ، ویژگی های جذاب مانند صفحه لمسی با نور پس زمینه .

معایب لپ تاپ Alienware 14 :

دیزاین و طراحی قدیمی ، دارای ضخامتی معادل چند لپ تاپ باریک و انباشته روی هم ، صدای فن های بلند .

نتیجه کلی :

با اینکه طراحی و دیزاین نوت بوک۱۴ Dell’s new Alienware بروز و جدید نمی باشد ، اما شکایتی در خصوص عملکرد آن گزارش نشده است .


برخی از لپ تاپ ها ، دارای فن هایی هستند که در پردازش های بالای گرافیکی ( GPU) و کارهای سنگین از سی پی یو ( CPU ) براثر سرعت زیاد ، از خود صدا تولید می کنند . نوت بوک های دیگر ، مانند ۱۴ Dell’s new Alienware دارای فن هایی هستند که برای فرار از صدای آنها باید به هدفون پناه برد . این موضوع تاسف بر انگیز است ، چراکه این مورد نقطه ضعفی برای یک نوت بوک نیمه پرتابل ( نیمه قابل حمل ) مخصوص بازی است و شاید این بزرگترین تغییر در طراحی دستگاه Alienware در چند سال اخیر است .
البته که این دستگاه Alienware است . بنابر این تمامی تغییرات قابل توجه ، مانند طراحی قاب ، تغییر نام از یک نام بلند تر Alienware M14X به یک نام کوتاهتر و تکمیل نشده ، به چشم می آید تمامی این موارد بیانگر آن است که Alienware 14 بدون در نظر گرفتن طراحی های جدید لپتاپ ، همان Alienware 14 است .
این لپ تاپ ، بسیار ضخیم ، با دریچه هایی الهام گرفته شده از خودرو و دارای انواع چراغ های قابل تنظیم توسط کاربر است ( هرچند که خود صفحه لمسی دارای پس زمینه لمسی جالبی است . ) . ضخامت این لپ تاپ بازی شرکت دل ، ه اندازه دو لپ تاپ ضخیم قرار داده شده بر روی یکدیگر است و فکر نمی کنم که دیگر هیچ نوت بوک تولید شده در سال جاری به این اندازه باشد .

اما باید در نظر داشت که برند Alienware از شرکت دل ، برخی از موارد عجیب و غریب خود را ترک کرده است و همین موضوع باعث می شود که این سیستم برای ما بهترین سیستم آن مغازه باشد که در این اواخر می توان یافت . در برداشت اول اینگونه به نظر می رسد که از سایر نوت بوک های سری آل این ویر کوچکتر و سبک تر است ؛ و کیفیت ساخت و تاکید به ساخت این نوت بوک با آلیاژ های منیزیم و آلومینیوم ، احساس بسیار بهتری ایجاد می کند . Alienware 14 با ارائه اجزا و گزینه هایی که بازی دوستان حرفه ای پی سی به آن احتیاج دارند ، و حتی در سطوح بالاتری از سیستم های سفارشی برای بازی ، و قیمتی به مراتب مناسب تر به بازار ارائه شد . پیکربندی $۱,۷۹۹ این دستگاه ، شامل نسل چهارم سی پی یو های کر آی ۷ ( Core i7 ) ، گرافیک ۷۵۶ جدید GeForce و ترکیبی از یک هارد دیسک ۲۵۶ گیگابایت SSD و یک هارددیسک ۷۵۰ گیگابایت معمولی می باشد . شاید این قیمت زیاد مقرون به صرفه نباشد اما به نسبت قیمت آن سیستم بسیار قوی و مناسبی است . به طور معمول و در صورت نیاز این لپ تاپ با ویندوز ۷ ورژن خانگی ، ویندوز ۷ حرفه ای و ویندوز ۸ حرفه ای ارائه می شود .

مدل پایه این دستگاه ، با قیمت ۱,۱۹۹$ موجود است ، که قیمت آن به نسبت دستگاهی با پردازنده معمولی کر آی ۷ ( Core i7 )، کارت گرافیک ۷۵۶ عرف GeForce ، و بدون هارد SSD مناسب و معقول است ؛ اما در صورتی که دنبال دستگاهی با این مشخصات هستید دیگر نیازی به سری نوت بوک های Alienware شرکت دل نخواهید داشت . Razer چهارده اینچی با بدنه ای باریک تر و وزنی کمتر با کارایی شبیه مدل بالا بسیار مناسب تر است . در واقع هنوز هیچ کس نسل بعدی لپ تاپ های مخصوص بازی را کامل نکرده است . لپ تاپ جدید Alienware 14 نوتبوک بسیار عالی و نسبتا پرتابلی است که هنوز کمی در گذشته گیر کرده است ؛ اما در صورتی که می توانید با وزن و اندازه آن کنار بیایید از معدود دستگاه هایی است که بدون نیاز به فضای زیاد ، برای این منظور طراحی شده است .

سایز صفحه نمایش/ وضوح تصویر
۱۴ اینچ
۱.۰۸۰*۱.۹۲۰ ۱۵.۴ اینچ
۱.۸۰۰*۲.۸۸۰ ۱۷.۳ اینچ
۱.۰۸۰*۱.۹۲۰ ۱۴ اینچ
۹۰۰*۱۶۰۰
سی پی یو
( CPU ) 2.4 گیگاهرتز / اینتل / Core i7-4700MQ 2.3 گیگاهرتز / اینتل / Core i7-3610MQ 2.4 گیگاهرتز/ اینتل / Core i7-4700MQ 2.4 گیگاهرتز / اینتل / Core i7-4702MQ
حافظه
( RAM ) 16 GB
۱۶۰۰MHZ-DDR3-SDRAM 8GB
۱۶۰۰MHZ-DDR3-SDRAM 16 GB
۱۶۰۰MHZ-DDR3-SDRAM 8GB
۱۶۰۰MHZ-DDR3-SDRAM
گرافیک
۲GB Nvidia GeForce GTX 765M 1GB NVIDIA GeForce GT 650M 3GB Nvidia GeForce GTX 770 2GB Nvidia GeForce GTX 765M
هارد دیسک
۲۵۶GB SSD + 750GB 256GB SSD 256GB SSD + 1TB 7,200rpm hard drive 128GB SSD
درایو نوری
BD-ROM None Blu-rayDVD writer None
شبکه
Gigabit Ethernet, 802.11b/g/n wireless, Bluetooth 4.0 Gigabit Ethernet, 802.11a/b/g/n wireless, Bluetooth 4.0 Gigabit Ethernet, 802.11b/g/n wireless, Bluetooth 4.0 Gigabit Ethernet, 802.11b/g/n wireless, Bluetooth 4.0
سیستم عامل
( OS ) Windows 7 Home Premium (64-bit) OS X Lion 10.7.4 Windows 8 (64-bit) Windows 8 (64-bit)

ویژگی ها و طراحی لپ تاپ Alienware 14

گروه طراحی Alienware ، بر اساس زاویه دید و ابعاد جدیدی این لپ تاپ را ساخته اند و آن را ” طراحی صنعتی انقلابی” نام نهاده اند؛ این پیشرفت شاید یک تغییر و تحول بزرگ در طراحی های این شرکت باشد؛ اما این تغییرات آنچنان نیست که بخواهید نظر خود را در یکی دو مورد درباره این شرکت و محصولات آن تغییر دهید. این لپ تاپ هنوز هم ضخیم ، سنگین و تیره رنگ است ؛ باچراغ هایی که هنگام کار روشن می شوند و آرمی بیگانه بر پشت درب آن! از همان ها در اتاق خواب های شیک استفاده می کنیم ، اما شک ندارم که بیشترین صاحبان آنها دارای یک مک بوک هستند .

مهمترین مزیت این لپ تاپ ، آلیاژهایی واقعی است که در ساخت آن بکار رفته است؛ دربی از جنس منیزیم آنودایز ، پایه منیزیمی ، و یک ورقه فولادی زیر کیبورد برای ایجاد مقاومت در آن ، و همچنین فن های خنک کننده مسی و لوله های داخلی برای خنک کنندگی بیشتر. تمامی این موارد باعث شده است که لپ تاپ Alienware 14 از دیگر لپ تاپ های ۱۴ اینچی قدیمی سبک تر باشد. اما برای درک این موضوع نیاز است که حتما این دو لپ تاپ را از نزدیک و کنار هم مشاهده کنید تا تفاوت های آن را درک کنید .

هرچند که بیشتر کارشناسان زیبایی شناسی آن را از نظر ساختار زیبایی شناسی در سطح پایینی می دانند ، اما این سیستم سیستم بسیار قوی و کارامدی است و احساس راحتی زیادی را هنگام کار کردن به شما القا می نماید و حتی پس از ساعت ها کار و استفاده مداوم از آنها احساس خستگی به شما دست نمی دهد .
همانطور که از Alienware انتظار می رود ، شاسی آن نور را به روش های مختلف ساطع می کند ، کی برد آن دارای یک نور زیرین است ، آرم پشت دستگاه نیز با چراغ هایی روش می گردد و ….. . تمامی این موارد به کمک کنترل پنل Alien FX قابل کنترل است ؛ نرم افزاری که به شما اجازه می دهد از تم های آماده برای این تنظیمات استفاده نمایید و یا آنها را به سلیقه خود تغییر دهید . قسمت بسیار جالب این موضوع ، استفاده از پس زمینه نورانی برای صفحه لمسی اشاره گر این لپ تاپ است . این موشواره لمسی در لپ تاپ دل می تواند به هر کدام از ۱۲ رنگ ممکن تبدیل شود و زمانی که لمس می گردد این صفحه روشن می شود .

برای لپ تاپ های بازی ، کی برد یک جز حیاتی است ، اما برای بازی با لپ تاپ خود همواره مجبور هستید دستگاه را به یک ال سی دی و کی برد مجزا وصل نمایید تا بتوانید به راحتی با آن بازی کنید . در این نوت بوک ، از کی برد های بلندتر و برجسته تر برای جلوگیری از تماس تصادفی انگشتان با کلید های دیگر استفاده شده است . آنها به اندازه کافی عمیق بوده و از کلید های شیفت ، کنترل ، و دیگر کلید های مخصوص بازی بزرگ استفاده شده است . صفحه لمسی دارای نور پس زمینه و به اندازه خوب است و فاصله مناسب بین کلید های راست و چپ در آنها استفاده شده است . اما برای علاقمندان به بازی ، بسی جداب تر است که از موس های خارجی برای بازی های خود استفاده نمایند.

شما هر آنچه را که از نور و زیبایی های نورز پردازی نیاز دارید می توانید در این لپ تاپ مشاهده کنید ، اما لپ تاپ های مخصوص بازی و چند رسانه ای ، میان ظاهر دستگاه و کیفیت تصویر واقعی تفاوت های بسیاری وجود دارد . دستگاه Razer Blade که قبلا در مورد آن صحبت شد، دارای وضوح تصویر ( رزلوشون ) پایین و کیفیت پایین صفحه نمایش در مقایسه با ظاهر زیبای آن است . امادر لپ تاپ Alienware 14 صفحه نمایش ۱۴ اینچی ، با وضوح تصویر ۱.۰۸۰ * ۱.۹۲۰ پیکسل است . مهمتر از آن ، صفحه نمایش لپ تاپ Alienware مات و بدون حساسیت به نور است . در این حالت ممکن است شما کمی از رنگهای قابل مشاهده را از دست بدهید اما نتیجه بسیار بهتر از آن است که فکر می کنید . صدای این لپ تاپ به نسبت لپ تاپ های معمولی بسیار عالی است ؛ همین ضخیم بودن دستگاه کمک کرده است که اسپیکر های قوی تری برای به جریان انداختن هوا ، بعنوان یک ساب ووفر در آن قرار گیرد .

Alienware 14

تصویر HDMI and mini-DisplayPort
صدا بلندگوهای استریوبه همراه ساب ووفر ، پایه هد فون/میکروفون ،
داده ها دارای سه USB 3.0 و SD card reader
شبکه Ethernet, 802.11n Wi-Fi, Bluetooth
درایو نوری DVD recorder/Blu-ray player


عملکرد ، اتصالات و باطری لپ تاپ Alienware 14

برای لپ تاپی این چنینی داشتن پورت ها و اتصالات کامل امری ضروری است ؛ چرا که ممکن است در اکثر اوقات دستگاه خود را به مانیتور های خارجی وصل نمایید. مسلم است که مانیتور ۱۴ اینچی برای بازی مناسب نمی باشد . در این دستگاه شما هم پورت خروجی HDMI و هم mini-HDMI و همچنین خروجی های متعدد صدا را که میتواند صداهای ۵.۱ صوتی را اداره کند را دارا هستید . تنها سه پورت USB دارد که برای کی برد ، موس و شاید گیم پد Xbox 360 مورد نیاز باشد .
در تست هایی که از این لپ تاپ گرفته شده است نتایج خوبی حاصل شده است و جایگزین مناسبی برای دسکتاپ های بازی است و نسبت به دستگاههای نازک Razer Blade که دارای سی پی یو ضعیف تری است ، بسیار بهتر است .
بسیار واضح است که در لپ تاپ های گیمینگ کارت گرافیک ( GPU ) یکی از عناصر اصلی است . در این دستگاه ما یکی از بهترین گرافیک های حال حاضر بازار یعنی Nvidia GeForce 765M را مشاهده می کنیم ، نیمه بالای سری ۷۰۰ این نوع گرافیک که بخش اصلی این لپ تاپ بازی است . برخلاف برخی از لپ تاپ های بازی که گرافیک های سطح پایین تر را در اختیار کاربران قرار می دهند ، ما شاهد GeForce 765M هستیم که تصویر کامل با وضوح تصویر ۱.۰۸۰*۱,۹۲۰ نمایش می دهد .
در تست بازی ، لپ تاپ Alienware 14 از بایوشوک نا محدود در ۳۵.۷ فریم در ثانیه و در تنظیمات بالا و وضوح تصویر ۱.۰۸۰*۱,۹۲۰ فرار کرد ؛ درحالی که در این تست ، آخرین رکود دست یافته شده ۱۱.۳ فریم در ثانیه بوده است . این رکود برای یک لپ تاپ ۱۴ اینچی بسیار خوب است . این عملکرد برای یک دستکتاپ رو میزی با GeForce 780 تقریبا ۴ برابر خواهد بود.
عمر باتری نوتبوک ، هیچگاه برای لپ تاپ های بازی در هیچ سایزی کافی نخواهد بود و عمر این دستگاه برای نمایش یک فیلم در پس زمینه حدود ۳ساعت و ۴۵ دقیقه بوده است . این مدت زمان بسیار بهتر از دستگاههای ۱۷ اینچی مانند Toshiba Qosmio X75 است اما در مقایسه با Razer Blade بسیار کم است . اما این میزان باتری برای رفتن از اتاقی به اتاقی دیگر و همچنین حرکت های گاه به گاه هنگام بازی مناسب است .


نتیجه گیری کامل از لپ تاپ Alienware 14

لپ تاپ های کوچک بازی که نیاز به کل سطح میز نداشته باشند نادر هستند ، اما در حال تجربه ذره این از این فضای ایجاد شده هستیم . Razer Blade 14 یک نمونه نوت بوک بازی است که تا کنون با بهترین طراحی صنعتی به بازار عرضه شده است ، اما بعنوان محصولات بازی سیار هنوز حرف زیادی برای گفتن ندارد . لپ تاپ Alienware 14 دارای طراحی و اجزای بسیار جدید است اما طراحی آن احتمالا مناسب و مطابق با حس زیبایی شناسی شما نمی باشد . علاوه بر آن ، شاسی ضخیم آن احساس قدیمی بودن به آن می دهد . با این حال ، کارایی سیستم بسیار بالا است و مطمئن باشید که هزینه ای که برای آن می پردازید هزینه گزافی نیست. امید است که در آینده ای نه چندان دور این سیستم را با آخرین گرافیک روز بازار مشاهده کنیم .


دانستنیها, لپ تاپ, مقالات

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.