برنامه PhotoScan تبدیل گوشی به اسکنر عکس

۱۳۹۵-۰۸-۲۹

برنامه PhotoScan تبدیل گوشی به اسکنر عکس


با برنامه PhotoScan  گوشی هوشمند خود را به اسکنر عکس تبدیل کنید.

گوگل و اپل دو شرکتی هستند که با توجه و تکیه به تکنیک عکاسی ، توانسته اند طرفداران زیادی را جذب کنند. این دو شرکت بزرگ عقیده دارند که عکاسی یکی از هنرهای است که به کمک آن می توان به کاربران نزدیکتر شد.

ایده طراحی برنامه‌ایی برای اسکن عکس‌های چاپ شده، اولین بار به ذهن  Anil Sabharwal، نائب رئیس Google Photoes رسید. آنیل که از نواده یک خانواده هندو است، به دلیل اینکه خانواده وی به دلیل مهاجرت غیر منتظره نتوانستند وسایل و یادگاری های خود را همراه داشته باشند، بر آن شد که این برنامه را برای کسانی فراهم آورد که تمایل دارند بدون نیاز به تکان دادن عکس های قدیمی از جایشان از آنها یک نسخه دیگر تهیه نمایند. برنامه PhotoScan تبدیل گوشی به اسکنر عکس را  امری راحت کرده است و در هر زمان و مکان بخواهید می توانید از عکس های قدیمی خود اسکن تهیه کنید.

سه شنبه گذشته، گوگل این برنامه را به طور رسمی معرفی کرد. PhotoScan  با استفاده از دوربین گوشی و فلاش، خیلی سریع عکس‌های چاپی را اسکن کرده، برش داده ، نورهای اضافی را حذف کرده، جهت عکس را تنظیم و فایل را ذخیره سازی ابری می‌کند.

کار با PhotoScan

برای استفاده از برنامه PhotoScan ، عکس مورد نظر را جلو دوربین می‌گیرید و اسکن کردن را شروع می‌کنید، در مرحله بعد گوشی را به سمت ۴ نقطه سفید در گوشه تصویر حرکت می‌دهید، نقطه‌های سفید به تدریج آبی رنگ شده و بعد ناپدید می‌شوند و این نشان می‌دهد که اسکن آن منطقه از عکس تمام شده است. در مرحله بعد برنامه نیاز دارد چند ثانیه بارگزاری شود تا اطلاعات وارد شده را بررسی کرده و تصویر را از ابتدا به صورت دیجیتال بازتولید کند.بهتر است برای داشتن عکس واضح تر، عکس‌های چاپی را به روی سطح صاف قرار دهید، البته تصاویر داخل قاب ،  روی دیوار و داخل آلبوم نیز قابل تبدیل هستند.

بعد از اتمام اسکن، برنامه به صورت خودکار فایل تولید شده را در Google Photos ذخیره می‌کند و بعدا از طریق همین برنامه   فایل قابل بازیابی خواهد بود.

سرعت اسکن این برنامه نسبتا بالاست، طبق گفته آنیل، وی طی ۱۰ دقیقه توانست ۱۰۰ عکس را به این شیوه اسکن کند. وی علاوه بر این گفت که تیم گوگل تلاش زیادی کردند که برنامه PhotoScan ، قبل از تعطیلات Thanksgiving و سال نو منتشر شود. دلیل انتخاب این مناسبت‌ها هم این است که معمولا خانواده‌ها طی این دوران دور هم جمع می‌شوند و یادآوری خاطرات و مرور عکس‌های خانوادگی اتفاقی معمول است.

PhotoScan سه شنبه این هفته در دو پلت فرم IOS و Android قابل دریافت است.

گوکل همچنین تغییرات و به روزسانی‌هایی برای برنامه Google Photos در نظر گرفته است.

اخبار, تکنولوژی, دانستنیها, مقالات, موبایل, نرم افزار

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.