باگ اسپاتیفای ،‌ هارد درایو کاربران دسکتاپی را نابود می‌کند ( همراه با راه حل)

۱۳۹۵-۰۸-۲۶

باگ اسپاتیفای ،‌ هارد درایو کاربران دسکتاپی را نابود می‌کند ( همراه با راه حل)


باگ Spotify دسکتاپ و خرابی هارد

قطعا اگر حتی از اسپاتیفای استفاده هم نکرده باشید، نام آن تا به حال به گوشتان خورده است. Spotify یک سرویس پخش موسیقی بوده که برای نخستین بار در سوئد بنیان نهاده شد. این سرویس هم اکنون در قالب پلتفرم‌های مختلفی نظیر ویندوز، اندروید، آی او اس، ویندوزفون، مک و لینوکس قابل دسترس کاربران و علاقه‌مندان است. علاوه بر این باید به نسخه تحت وب آن نیز اشاره کرد که تنها نیازمند ارتباط شما با اینترنت، از هر دیوایسی و در هر جایی است. باگ Spotify دسکتاپ و خرابی هارد برای کاربران این نرم افزار محبوب مشکلاتی را ایجاد کرده است.

اخیرا باگ اسپاتیفای که در نسخه دسکتاپی آن کشف شده، مشکلات متعددی را برای کاربران به همراه داشته است. در واقع این باگ باعث شده هارد درایو کامپیوتر مشترکان، حتی در صورت عدم استفاده از این نرم افزار نیز به طور دائم مشغول فعالیت باشد. این نوشتن/خواندن دائم باعث می‌شود تا عمر مفید هارد کامپیوتر شما کاهش پیدا کرده و دیگر آن صلابت گذشته را نداشته باشد. با این حال از سوی اسپاتیفای خبر می‌رسد که نسخه جدیدی جهت مقابله با این باگ، به انتشار رسیده است.

برای دستگاههای دیگری که از اپلیکیشن Spotify استفاده می کنند ، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت؛ ما در صورتی که از کاربران اپلیکیشن اسپاتیفای بر روی دسکتاپ هستید ، به نظر می رسد مجبور باشید به نسخه تحت وب یا اپلیکیشنی آن مهاجرت کنید.

تعداد کاربران زیادی گزارش داده اند که اسپاتی فای روزانه هزاران گیگ اطلاعات را بر روی هارد درایو آنها می نویسد. جالب تر انکه Ars Technica گزارش داده است که حتی در زمان Idle بودن دستگاه نیز این فرایند نوشتن و خواندن ادامه دارد. نوشتن بیش از حد بر روی هارد درایو  باعث می شود که هارددیسک شما زودتر از آنچه که انتظار دارید خراب شود و از عمر آن کاسته شود. حتی اس اس دی‌ ها که هیچ بخش متحرکی ندارند، با وجود این تعداد چرخه خواند/نوشتن و نوشتن داده‌های غیر ضروری اسپاتیفای، خیلی زود از حالت نرمال خود خارج شده و با افت سرعت مواجه می‌شوند.

باگ اسپاتیفای با عرضه نسخه ۱.۰.۴۲ برطرف شد!

تیم توسعه دهنده اسپاتیفای اعلام کرده است که با عرضه نسخه ۱.۰.۴۲ این مشکل برطرف شده است و کاربران می توانند با خیال راحت از این نرم افزار استریم موسیقی لذت ببرند. این بروزرسانی زودتر از آنچه مد نظر بود به دست کاربران رسید. Spotify چندی پیش نیز به طور ناخواسته، تبلیغاتی حاوی تروجان آلوده را به نمایش می‌گذاشت که از این بابت ماه گذشته نقره داغ شده بود.

دانستنیها, کامپیوتر, لپ تاپ, مقالات, نرم افزار, هارد فلش رم

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.