بازیابی اطلاعات هارد دیسک به چه معناست؟

۱۳۹۲-۱۱-۱۴

بازیابی اطلاعات هارد دیسک به چه معناست؟

بازیابی اطلاعات هارد دیسک به چه معناست؟

بازیابی اطلاعات هارد دیسک یا دیتا ریکاوری هارد ، به معنی حفظ اطلاعات هارد دیسک ، از آسیب و خراب شدن و دستیابی به اطلاعات از دست رفته هارددیسک یا اطلاعاتی از هارد دیسک است که به صورت معمول نمی توان دید . اغلب اطلاعاتی که بر روی هارد دیسک ها ، فلش مموری ها ،هارد های SSD ، و … به صورت معمول سالم هستند . ریکاوری اطلاعات هارد دیسک ، یا بازیابی اطلاعات هارد دیسک زمانی مورد نیاز است که هارددیسک آسیب فیزیکی دیده باشد یا بواسطه سیستم عامل اطلاعات روی هارد دیسک ناخوانا باشد .

شایع ترین مشکل در خواندن اطلاعات هارد دیسک ، مشکلاتی است که از طرف سیستم عامل بر روی هارددیسک تاثیر می گذارد که در این مورد از مشکلات ، هدف دسترسی به اطلاعات و کپی کردن آنها بر روی هارد دیسک دیگری است  . این مورد به راحتی با بک آپ گیری کامل از هارد دیسک و اطلاعات آن بر روی DVD یا دیگر دستگاههای جانبی قابل حل است  و می توان اطلاعات را بر روی دستگاه های دیگر کپی و جا بجا کرد . معمولا در صورتی که سیستم عامل از روی یکی از درایو های هارددیسک پاک گردد ، ناگزیر تمامی اطلاعاتی که بر روی آن پارتیشن ذخیره شده است ، پاک میگردد و برای بازگردانی آنها نیاز به ریکاوری اطلاعات هارد دیسک ( بازیابی اطلاعات هارد دیسک ) می باشد  . اما برای اطلاعاتی که بر روی پارتیشن های دیگر ذخیره شده اند نیازی به این کار نمی باشد . کافیست هارد دیسک را به کامپیوتر دیگری که هارد دیسک و سیستم عامل مجزا دارد وصل کنید و اطلاعات هارد دیسک معیوب را بر روی یک دستگاه ذخیره ساز اطلاعات ذخیره نمایید .

از جمله اتفاق دیگری که ممکن است برای هارد دیسک بیفتد این است که دیسک های هارد دیسک بر اثر ضربه یا اتفاقات مشابه شکسته شود که در این صورت بازیابی اطلاعات هارددیسک و خواندن آنها کار آسانی نیست . اما در این موارد نیز می توان به کمک تجهیزات پیشرفته ای مانند PC3000 اطلاعات را از روی صفحات شکسته هارد دیسک خواند . اما نمیتوان تضمین کرد که اطاعات بازگشته کامل باشند .

تکنینک های بازیابی اطلاعات هارد دیسک با توجه به اتفاقاتی که برای هارد دیسک رخ داده است تعیین می گردد . هر کدام از این راه کارها ، دارای درصدی خطا خواهند بود . بهترین

مقالات, هارد فلش رم

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.