کاربران و نقش آنها در وردپرس

۱۳۹۴-۱۱-۰۳

کاربران و نقش آنها در وردپرس

وردپرس ، یک سیستم مدیریت محتوای ساده اما در عین حال قدرتمند است . هر کاربر بر اساس نقشی که در مدیریت وب سایت برای آن تعریف شده است، توانایی انجام برخی کارها را دارد . مدیر اصلی وبسایت توانایی انجام هرکاری در وب سایت را دارد ؛ اما اگر یک وب سایت چند نویسنده ای را کنترل می کنید نیاز خواهید داشت که نقش ها و دسترسی های خاصی را برای کاربران تعیین نمایید . در این مقاله قصد داریم که به شما آموزش دهیم که چگونه یک کاربر یا یک نقش خاص را اضافه یا کم نمایید .

قسمت کاربران در وردپرس، شامل سه قسمت می شود :

  • کاربران
    • افزودن
    • شناسنامه شما

users-in-wordpress

در این بخش ، مشخصات تمام مدیران و کاربران در دسترس شما است . حال میخواهیم این سه قسمت را برای شما تشریح کنیم :

– همه کاربران 

مشخصات تمامی کاربران ، از این قسمت سایت در دسترس شماست و می توانید نقش و اطلاعات هرکدام از آنها را ویرایش نمایید .

– شناسنامه شما

از این قسمت می توانید مشخصات کاربری خود ، از قبیل نام کاربری ، رمز عبور و ایمیل خود را مشاهده کرده و ویرایش نمایید .

– افزودن

به کمک این گزینه می توانید کاربر جدید ایجاد نمایید و دسترسی و نقش برای آن تعریف نمایید .

users-in-wordpress1

کاربران و نقش آنها در وردپرس

هر نقش کاربردی در وردپرس ، سطح دسترسی خاصی دارد . به این معنا که می توانید به هر کاربری تنها به اندازه دسترسی به بخش های مورد نظرش دسترسی بدهید . به صورت پیش فرض ، نقش ها در وردپرس به پنج دسته بندی تقسیم می شود :

  • مدیر (Administrator)

در وردپرس، اصلی ترین نقش را مدیر ایفا می کند . تمام دسترسی های کاربران وردپرس به سایت توسط مدیر کنترل و مدیریت می شود . به صورت کلی میتوان گفت که مدیر یک وب سایت ، دسترسی به تمامی بخش های وب سایت را دارد و مدیر است که نقش های دیگران را تعیین می کند .

  • مشترک (Subscriber)

    کاربری که با دسترسی مشترک تعریف می شود ، فقط به شناسنامه خود و پیشخوان دسترسی دارد . در واقع یک کاربر با دسترسی مشترک، هیچ عمل مدیریتی نمی تواند انجام بدهد و جز شناسنامه و پیشخوان نمی تواند هیچ چیز دیگر را ببیند . این نقش ، برای کاربران عادی وردپرس شما بسیار خوب است و به نوعی یکی از نقش های بی خطر وردپرس می باشد .

  • مشارکت کننده (Contributo)

    این نقش تمامی دسترسی های نقش مشترک را دارد؛ علاوه بر آن، می تواند دیدگاه ها را در پنل مدیریتی مشاهده نموده و یک نوشته جدید به عنوان پیش نویس برای بازبینی ایجاد نماید. نوشته ای که ایجاد می نماید توسط مدیریت بازبینی شده و در صورت تمایل، مدیر وب سایت می تواند آن را منتشر نماید . این نقش برای کاربرانی خوب است که حق ارسال مطلب در سایت را با تایید مدیریت دارند .

  • نویسنده (Autor)

    نویسنده تمامی دسترسی های نقش مشارکت کننده را دارد ؛ با  این تفاوت که نویسنده حق انتشار مطلب بدون تایید مدیر را دارد. نویسنده می تواند تنها مطالب ارسالی خود را مدیریت نماید ولی نمی تواند مطالب دیگران را مدیریت نماید یا ویرایش کند . بهتر است این نقش را به نویسنده های مورد اعتمادی بدهید که می دانید بدون هیچ مشکل خاصی مطالب شما را ارسال می نمایند .

  • ویرایشگر (Editor)

    این نقش تمامی دسترسی های یک نویسنده را دارد ، با این تفاوت که ویرایشگر میتواند مطالب دیگران را نیز ویرایش و منتشر کند.

این نقش ها ، نقش های پیش فرض وردپرس می باشند و شما می توانید به کمک افزونه های وردپرسی، نقش های جدیدی را به این لیست بیفزایید .

آموزش, آموزش وردپرس, دانستنیها ,

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.