بررسی هارددیسک وسترن دیجیتال سیاه ِ۲ دو درایوی ( WD Black 2 Dual Drive)

۱۳۹۲-۱۱-۰۷

بررسی هارددیسک وسترن دیجیتال سیاه ِ۲ دو درایوی ( WD Black 2 Dual Drive)

بررسی هارددیسک وسترن دیجیتال سیاه ِ۲ دو درایوی ( WD Black 2 Dual Drive)

 

می دانید که هارددیسک های HHD نسبت به حافظه های SSD سرعت کمتری دارند . اما به دلیل قیمت بالای هارد دیسک های SSD ، معمولا کاربران ترجیح می دهند یک هارددیسک ارزان تر و با ظرفیت بالاتر داشته باشند . کمپانی وسترن دیجیتال با ترکیب این دو هارد دیسک حالتی را ایجاد کرده است که تمامی کاربران را راضی نماید .
کمپانی وسترن دیجیتال ، هارد دیسک دوگانه خود را به نام WD Black2 ، به اندازه ۲.۵ اینچ که ترکیبی از یک هارد SSD و یک HDD دیسک ۱ ترابایتی است را معرفی نمود . این دو هارد ، دو درایو جداگانه است که در یک پک قرار گرفته است اما دو درایو با هم همزمان در دسترس است .
این هارد ها مناسب برای لپ تاپ ها و سیستم های آل این وان ( All in One ) است . در این هارد معمولا از حافظه SSD ، برای نصب سیستم عامل و برنامه های پر کاربرد استفاده می شود و از قسمت HDD آن برای ذخیره اطلاعات استفاده می گردد . کمپانی وسترن دیجیتال سرعت انتقال این هارد دیسک را ۶ گیگابایت در ثانیه اعلام کرده است .

 مزایا

هارددیسک بلک ۲ دو دیسک وسترن دیجیتال ، یک هارد SSD با ظرفیت ۱.۲ ترابایت است .این هارد جانبی پاسپورتی قابلیت استفاده در لپ تاپ و کامپیوتر را دارد و شامل گارانتی ۵ ساله / نرم افزار های جانبی / و پورت دستی یو اس بی به ساتا است .

معایب

 از تکنولوزی RAID پشتیبانی نمی کند ، و نمی توانید دو تا از این نوع هارد را تبدیل به یک پارتیشن نمایید . عملکرد آن در مقایسه با دیگر هارد های پاسپورتی از نوع SSD کمی نا امید کننده است . در هنگام تست هارد تنها توسط سیستم عامل ویندوز قابل شناسایی بود . ( ممکن است این عیب تا کنون از طرف کمپانی برطرف شده باشد . )

نتیجه کلی

 سریع ، کاربر پسند ، و قابل توصیه برای لپ تاپ یا کامپیوتر بعنوان درایو ذخیره کننده اطلاعات .
مقالات, هارد فلش رم

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.