آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ

۱۳۹۲-۱۱-۲۷

آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ

آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ و نوت بوک 

 سی دی و ال ایی دی در لپ تاپ یکی از نقاطی است که بیشترین آسیب را می بیند .  اکثر نوت بوک ها و لپ تاپ ها  ، بر اثر بی دقتی و ضربه وارده به آن ، دچار شکستگی ال سی دی می شوند .شکستگی ال سی دی معمولا ترمیم نمی شود و فرد باید آن را تعویض نماید . حال اگر میخواهید خودتان ال سی دی یا ال ای دی لپ تاپ و نوت بوک خود را تعویض نمایید این آموزش را دنبال نمایید :
  •  آماده کردن ال سی دی جدید برای لپ تاپ و آماده کردن وسایل مورد نیاز برای تعویض ال سی دی لپ تاپ

برای تعویض ال سی دی خود ( LCD )  نیاز دارید تا یک ال سی دی یا ال ای دی که مخصوص دستگاه خود است را تهیه نمایید و آماده تعویص آن گردید . برای شروع نیاز به چند ابزار کوچک دارید .یکی از وسایل بسیار ضروری پک پیچ گوشتی است که دارای چندین سایز پیچ گوشتی باشد . همچینی تعدادی تیغه یا صفحه فلزی و پلاستیکی نازک نیز کنارد دست خود داشته باشید . این صفحات برای برداشتن  قاب دور ال سی دی یا قاب دور ال ای دی ( قاب LCD ) لازم است .

گام اول : برداشتن قاب ال سی دی

پس از برداشتن باطری و کشیدن آداپتور ، با دقت اطراف صفحه نمایش را بررسی نمایید . برای تعویض ال سی دی نیاز دارید که این قاب را از لپ تاپ جدا سازید .replacelcd1در این مدل لپ تاپ مورد بررسی ما ، دو بالشتک در بالا قرار دارد که ال سی دی لپ تاپ را نگه می دارد . در ابتدا نیاز است که حفاظ پلاستیکی روی آن را خارج نموده ، سپس پیچ زیر آن را باز نماییم .پس از اینکه پیچ را باز نمودید ، به یک پیک پلاستیکی یا فلزی ، شیار بین دو قاب ال سی دی را باز نمایید تا از هم باز گردد . پیک را در راستای قاب ال سی دی لپ تاپ بالا ببرید تا تمام اتصالات قاب لپ تاپ از هم باز کردد .replacelcd2توجه : ممکن است لپ تاپ شما دارای پیچ صفحه نمایش نباشد . ممکن است قاب ال سی دی شما با ضربه ای کوچک بر روی آن باز شود یا اینکه با یک پیک کوچک مانند بالا به راحتی باز شود و نیاز به باز کردن پیچ نداشته باشد . پس لطفا قبل از اینکه اقدام به باز کردن باز کردن قاب لپ تاپ خود نمایید ، دستورالعمل را با لپ تاپ خود تطبیق دهید و از طریق وب سایت های مرتبط با کمپانی تولید کننده لپ تاپ خود ، از پیچ ها و نحوه باز کردن آن مطلع شوید .صرف نظر از اینکه چگونه اینکار صورت میگیرد ، باید این کار را انجام داد و قاب ال سی دی لپ تاپ را از دور آن برداشت  .replacelcd3

گام دوم : برداشتن پنل LCDشکسته از روی لپ تاپ

برای برداشتن ال سی دی شکسته لپ تاپ ابتدا باید تمامی پیچ های نگهدارنده آن بر ری لپ تاپ از روی آن برداشته شود . سپس تمامی کابل هایی که از ال سی دی لپ تاپ به مادر برد لپ تاپ وصل دشه اند را قطع نمایید .replacelcd4اگر سال تولید لپ تاپ یا نوت بوک شما برای قبل از سال ۲۰۱۰ می باشد ، و دارای ال سی دی و بک لایت آن می باشد ، بر روی برد لپ تاپ دو کابل وجود دارد . اما ال سی دی لپ تاپ های تولیدی پس از ۲۰۱۰ دارای یک کابل است .replacelcd5حال برچسب های کارخانه را نگاه کنید و مدل کامل ال سی دی لپ تاپ خود را پیداکنید و یک نمونه از آن خریداری کنید .

 گام سوم : نصب ال سی دی جدید

 لپ تاپ خریداری شده را باز نمایید و مطمئن شوید که با LCDقبلی لپ تاپ یکی است .replacelcd6در صورتی که دو ال سی دی یکی بودند ، ال سی دی لپ تاپ شما آماده وصل است . کابل تصویر را به ال سی دی جدید لپ تاپ وصل نمایید ؛ و مطمئن شوید که LCD نو لپ تاپ در جای جدید خود کامل قرار گرفته است .replacelcd7

گام چهارم : تست ال سی دی جدید لپ تاپ و جاانداختن قابل

کابل برق و باتری را وصل نمایید و تست کنید که LCD جدید لپ تاپ به صورت صحیح وصل شده باشد و تصویر لپ تاپ به صورت صحیح و کامل بالا بیاید . پس از تست لپ تاپ ، می توانید قاب دور ال سی دی را جا بزنید و پس از بستن پیچ های قاب ال سی دی ، دستگاه آماده استفاده است .

آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ کمک میکند تا در منزل بتوانید ال سی دی شکسته لپ تاپ خود را تعویض نمایید .

آموزش, لپ تاپ
تعداد 26 نظر
  1. سلام
    چند وقته که وقتی صفحه لبتاپ رو تکون میدم یا یک فشار کم به قسمت پایین سمت راست میاد پایین صفحه نمایش خط میاد و میره
    می خواستم بدونم مشکل از کجاست هزینه تعمیرش چنده؟ مدل لبتاب لنوو ip500
    ممنون

  2. سلام
    بعضی وقتا دو تا خط از بالا تا پایین روی صفحه لپ تاپم میاد
    همیشه نیست وقتی صفحه رو بالا پایین میکنم خط ها میاد و میره
    به نظرتو اشکال از اتصالات هست یا مانیتور لپ تاپ؟

  3. سلام خسته نباشید آیا برد LCD یا LED میشه عوض کرد؟ نور صفحه روشن نمیشه ولی LCD سالمه چیکار باید کنم؟ آیا برد و میشه عوض کرد؟

    با تشکر.

  4. میشه صفحه لبتاب که شکسته را به مانیتور وصل کرد

    • درود بر شما
      اگر درست متوجه شده باشم مانیتور لپ تاپ شما شکسته و میخواهید تصویر لپ تاپ را بر روی مانیتور کامپیوتر ببینید. اگر درست متوجه شده ام ، بله می شود اینکار را کرد.
      کابل مانیتور را به خروجی RGB لپ تاپ متصل کنید و سوئیچ تعویض مانیتور را بزنید

  5. سلام میشه به جای ال سی دی ال ای دی بندازم؟

  6. سلام خسته نباشی
    لطفا برام توضیح بدید آیا همه ال سی دی ها به همه لپ تاپ ها میخورد یا فقط باید برای همون کنپانی باشد

  7. باسلام کابل های اتصال ال سی دی لپتاپم به مین بورد مشکل پیدا کردن چجوری تعویضش کنم؟

  8. سلام ، شفاف و کاربردی
    خیلی ممنون

  9. سلام خسته نباشین. من پیکسل لب تابم سوخته بخام درستش کنم هزینش چقد میشه؟

  10. سلام من قاب دور lcd لب تابم ول شده چکار کنم؟!

  11. سلام.می شه ال سی دی لپ تاپ رو با ال ای دی تعویض کرد؟

    • با درود
      اگر کارشناس الکترونیک و لپ تاپ باشید با کمی تجهیزات و مبدلها می شود اما بصورت عادی ، خیر

    • سلام
      بله، میشه.
      بنده انجام داده‌ام.
      فقط اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش و نوع پورت مهمه، و تفکیک بین LCD و LED نداریم.
      هرچیری که پورتش بخوره کار میکنه.
      اتفاقاً چون فناوری LCD از رده خارج شده، فکر نکنم دیگه تولید بشه! یعنی وقتی LCD یک لپتاپ خراب میشه، قطعه‌ی تعویضی، LED هست.

      وقتی LCD لپتاپ بنده خراب شد، شرکت‌های فروشنده‌ی قطعات لپتاپ، مدل لپتاپ رو می‌پرسیدند و می‌گفتند فلان LEDها بهش میخوره.
      یا اینکه model number مربوط به خود LCD که خراب شده رو می‌پرسیدند و می‌گفتند فلان LED بهش میخوره.

      LED دو نوع داره. Edge lit و Back lit . Edge lit خریدم چون ارزون‌تر بود، و اولش وقتی از بغل نگاه می‌:ردم نورپردازی‌اش به نظرم تابلو میومد ولی بعد دیگه اصلاً اینطور نیست.

      إن‌شاءالله موفق باشید.

      • از نظردهی شما سپاسگزارم ، اما بهتر است کی بیشتر در مورد تفاوت LCD و LED مطالعه کنید زیرا سیستم نورپردازی در هرکدام تابع قطعات و تکنولوژی خاصی هست که در LCD به جریان متفاوتی نیاز داریم پس منطقا منبع تغذیه این دو با هم متفاوت است و در صورتیکه به اشتباه جایگزین شوند یا سیستم به درستی کار نمی کند و یا اینکه آسیب می بیند.
        مانیتور لپ تاپ شما احتمالا از سری مشابه بوده و یا به اشتباه عناوین LCD و LED جابجا گفته شده است که احساس می کنید بجای LCD ، LED جایگزین شده است. ضمنا به دلیل اینکه مطالب به نحوی تنظیم می شود که در طول سال و گاهی بیش از یکسال ، دوستان بتوانند از آن استفاده کنند ، لطفا از قرار دادن قیمت خودداری کنید. ( قیمتها بهمین دلیل مخفی می شود )
        با سپاس

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.