آموزش افزودن کیبورد فارسی به ویندوز ۱۰

۱۳۹۶-۰۳-۲۸

آموزش افزودن کیبورد فارسی به ویندوز ۱۰

کمپانی بزرگ مایکروسافت که اخیرا ویندوز ۱۰ ( Windows 10 ) و آپدیت های آن را روانه بازار کرده است، در یک نوآوری ، زبان های بسیاری را در خود به صورت آماده جای داده است و برای نصب بسته های زبان، دیگر نیازی نیست همچون ویندوز XP زبان‌های مربوط به کشورتان را نصب کنید و یا همچون ویندوز ۷ مراحل پیچیده اضافه کردن کیبورد فارسی را طی کنید.

در این مقاله قصد داریم به شما آموزش بدهیم که بتوانید کیبورد فارسی را به ویندوز ۱۰ خود اضافه کنید.

آموزش اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد

  • در ویندوز ۱۰ به منوی Start بروید و بر روی گزینه Setting کلیک کنید.

 

 

  • در پنجره Settings گزینه Time & language را انتخاب کنید.

 

 

  • در صفحه ای که باز می شود، از سمت چپ پنجره گزینه region & language را انتخاب نمایید. سپس روی دکمه + Add a language  کلیک کنید و از لیست زبان هایی که مشاهده می کنید ،  زبان فارسی ( Persian Language ) را انتخاب کرده و روی آن دوبار کلیک کنید تا به زبان‌های مورد استفاده شما در ویندوز اضافه شود.

 

 

برای دسترسی به گزینه های بیشتر مرتبط با زبان ،و منطقه زمانی و مکانی و همینطور تنظیمات زبان نرم افزارها از قسمت Related Settings بر روی& Regional Settings Additional date,time کلیک کنید تا تنظیماتی گسترده‌تر در اختیار داشته باشید.

راه دیگر برای دستیابی به تنظیمات زبان نوشتاری استفاده از نوار وظیفه و استفاده از بخش زبان‌‌های نصب شده در کیبورد می‌باشد که در کنار ساعت و تقویم قرار دارد. برای این کار روی زبان نوشتاری در نوار وظیفه کلیک کرده و گزینه‌ی Language Preferences را انتخاب کنید تا مجدد به تنظمیات زبان و منطقه مکانی دست پیدا کنید.

 

 

آموزش, دانستنیها, کامپیوتر, لپ تاپ, نرم افزار

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.