رونمایی از پردازنده های Ryzen 3 PRO و Ryzen 5 PRO و Ryzen 7 PRO

۱۳۹۶-۰۴-۱۰

رونمایی از پردازنده های Ryzen 3 PRO و Ryzen 5 PRO و Ryzen 7 PRO

کمپانی معروف AMD پردازنده (CPU) Ryzen Pro را برای کاربران و سازمان های دولتی معرفی کرده است. در خانواده این پردازنده معرفی شده ، اعضای Ryzen 3 PRO و Ryzen 5 PRO و Ryzen 7 PRO  وجود دارند که به ترتیب، دارای ۴ ، ۶ و ۸ هسته می باشند. برحسب همین تفاوت هسته ها ، سرعت این تراشه ها متفاوت است. در ادامه می خواهیم به معرفی  Ryzen 3 PRO و Ryzen 7 PRO بپردازیم.

رایزن ۳ پرو از نظر تردهای پردازشی و هسته یکسان است اما دو سری دیگر به ازای هر هسته ۲ ترد پردازشی دارند و در حقیقت از تکنولوژی SMT ای‌ام‌دی برخوردارند. مقدار کش L3 رایزن ۳ پرو نصف دو سری دیگر و معادل ۸ مگابایت است.

 

 

پردازنده های رایزن پرو از رم های ECC یا به زبان ساده تر کد تصحیح خطا پشتیبانی می کنند. البته شایان ذکر است که این نرخ تبادل از نظر سرعت ممکن است که محدودیت هایی را داشته باشد.  مواردی که وجه تفاوت بین رایزن پرو و رایزن‌های معمولی استمی توان به این اشاره کرد که  Ryzen Pro از قابلیت‌های امنیتی پیشرفته‌تر، قابلیت‌های مدیریتی مناسب برای سازمان‌های بزرگ و کیفیت و پشتیبانی بهتر برخوردارند. این امکانات برای مدل های ۴ هسته ای ارزان تر بسیار جالب است زیرا برای مثال اینتل در سری Core i3 خود از امکاناتی مانند  vPro  پشتیبانی نمی کند.

در گذشته ، در تراشه های AMD قابلیت های امنیتی زیادی قرار داشت که از آن دسته می توان به بوت شدن ایمن ، امنیت تفکیک شده برای هر اپلیکیشن ، پشتیبانی از Windows Hello ، حسگر اثر انگشت و محافظت از داده ها اشاره کرد. یکی از ویژگی های جدید پردازنده های رایزن AMD ، Transparent Secure Memory Encryption است که بدون ایجاد حساسیت ، داده های حافظه را رمزگذاری می کند.

این پردازنده در پاییز روانه بازار می شود و تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات سروری ، مانند دل ، اچ پی ، لنوو و غیره محصولات خود را با تراشه های جدید AMD طراحی می کنند.

اخبار, دانستنیها, کامپیوتر, لپ تاپ

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.