تقویت کننده وای فای TL-WA850RE تی پی لینک را بهتر بشناسید

۱۳۹۶-۰۲-۲۶

تقویت کننده وای فای TL-WA850RE تی پی لینک را بهتر بشناسید

تقویت کننده‌‌ی وای‌فای TL-WA850RE تی‌پی‌ لینک که می‌تواند آنتن‌دهی شبکه‌ی وای‌فای شما را در نقاط کور منزلتان بهبود ببخشد را بهتر بشناسید.

امروزه با استفاده بیشتر از شبکه های اجتماعی و ارتباطی در بستر اینترنت ، دسترسی آسان و همه جانبه به اینترنت یکی از نیازهای اولیه هر انسانی قرار گرفته است. سیگنال های مودم های WIFI ، در بهترین شرایط نیز تا محدوده های خاصی را می توانند پوشش دهند. چنانچه در منزل بزرگی سکونت دارید و میخواهید در همه قسمت ها پوشش وای فای داشته باشید ، باید از دستگاهی موسوم به تقویت کننده وای فای ( Wi-Fi extender ) نیاز خواهید داشت. در این مقاله قصد داری شما را با تقویت کننده وای فای TL-WA850RE آشنا کنیم.

 

 

مشخصات فنی تقویت کننده وای فای TL-WA850RE تی پی لینک

تقویت کننده وای فای TL-WA850RE تی پی لینک ، دستگاهی است که قابلیت نصب روی دیوار دارد و توان عملیاتی ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است. این تقویت کننده دارای سوکت دو شاخه است و در جلوی این تقویت کننده چراغی از نوع LED قرار دارد . این LED بسته به اینکه کدام بخش آن روشن شود یا چشمک بزند ، به شما می گوید که در حال گسترش وای فای است و میزان قدرت وایرلس را نشان می دهد.

 

 

تقویت کننده وای فای TL-WA850RE تی پی لینک دارای یک پورت اترنت است که این امکان می دهد به کمک پورت اترنت بتوانید از طریق سیم به آن وصل کنید. پورت یادشده از نوع Fast Ethernet است، به این مفهوم که شما سرعت گیگابیت سیمی را تجربه نخواهید کرد.

راه اندازی و جفت کردن تقویت کننده وای فای TL-WA850RE تی پی لینک با یک روتر

تقویت‌کننده‌ی وای‌فای TL-WA850RE در ایران همراه با یک کابل RJ-45 و راهنمای استفاده ارائه می شود. برای راه اندازه این تقویت کننده می توانید از دو راه استفاده کنید :

  • استفاده از WPS یا Wi-Fi Protected Setup‌

در صورتی که روتر شما از WPS پشتیبانی می کند ، ابتدا تقویت کننده تی پی لینک را به پریز برق وصل کرده و آن را روشن کنید . سپس پس از آنکه وایرلس از قسمت نمایشگر LED شروع به چشمک زدن نمود ، کلید WPS روتر را فشار دهید و سپس همین کار را برای تقویت کننده وای فای TP-Link انجام دهید. خوب است بدانید که کلید WPS تقویت کننده شما داخل نوار دایره ای ال ای دی قرار دارد. سپس ، هنگامی که قسمت RE از صفحه نمایش LED شروع به چشمک زدن کرد ، صبر کنید تا ثابت شود . هم اکنون ارتباط بین روتر و تقویت کننده برقرار شده است.

هنگام استفاده از این روش ، به صورت خودکار ، سطوح امنیتی و زمر عبود در تقویت کننده کپی می شود . اکنون SSID یا Service Set Identifier هر دو دستگاه یکی است.

  • از طریق پورت اترنت

این راهکار کمی طولانی تر است اما به شما کمک میکند که کمک بیشتری روی کنترل کننده داشته باشید. زمانی که بخش Wireless از نمایشگر LED شروع به چشمک زدن کرد، می توانید تقویت کننده را از طریث پورت اترنت به کامپیوتر خود وصل کنیدیا از شبکه وای فای پیش فرض تقویت کننده استفاده نمایید. در تقویت کننده ، SSID دستگاه ،  TP-LINK_Extender_7A02B8 می باشد. رمز عبور نیز داخل راهنمای دستگاه قید شده است. بعد از این که دستگاه را وصل کردید ، وارد آدرس http://tplinkextender.net شوید و نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید.

یک راه دیگر نیز وجود دارد و آن ست که کشور خود را انتخاب می کنید و نرم افزار تمام شبکه های بی سیم موجوددر مجاورت شما را شناسایی می کند. سپس شبکه ای را قصد تقویت آن را دارید انتخاب کنید. برای تقویت شبکه میتوانید SSID خاصی را سفارشی سازی کنید .

پس از راه اندازی این دستگاه ، می توانید تنظیمات آن را در قالب یک فایل .txt برای خود نگاه دارید. این کار کمک می کند که در صورتی که نیاز به ریست کردن دستگاه داشته باشید ، میتونید آن تنظیمات متنی را مجدد وارد نمایید و از دستگاه استفاده نمایید.

عملکرد تقویت کننده TL-WA850RE تی‌پی‌لینک

این تقویت کننده وای فای ، از نوعی است که به صورت مستقیم به برق وصل می شود. همین موضوع باعث می شود که تقویت کننده مذکور، ابعاد کوچکی داشت باشد و قابلیت این را داشته باشد که پس از نصب در دید نباشند. این ابعاد کوچک، در کنار مزیت هایی که ایجاد کرده است ، نقصهایی را نیز به همراه دارد که یکی از آنها ، بهره برداری از یک پورت اترنت است.

 

 

ممکن است تقویت کننده وای فای TL-WA850RE تی پی لینک بهترین تقویت کننده وای فای موجود نباشد. اما نسبت به قیمت ۷۹ هزار تومانی که در بازار دارد، ، کارایی مناسبی را از خود به نمایش گذاشته است. سیگنال ها را با قدرت قابل قبولی ارائه می دهد؛ ای تقویت کننده در شرایط ایده آل، محدوده ای حدود ۳۰ متر را پوشش می دهد. این برد برای پوشش خانه های کوچک مناسب است اما با وجود دیوارها و ظبقات متعدد ممکن است درد سر ساز باشد.

 

بر اساس عکس بالا ، تا زمانی که در محدوده آنتن دهی و سیگنال بی سیم هستیم ، روی کاغذ این تقویت کننده دارای نرخ داده ای معادل ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است. این نرخ داده برای عمده کاربران مناسب است. اما با استاندارد ۸۰۲.۱۱ac فاصله زیاد تری دارد. زیرا تقویت کننده TL-WA850RE با ۸۰۲.۱۱n و استاندارد های پایین تر محدود شده است. از پورت اترنت این دستگاه می توانید برای وصل دستگاه های سیمی استفاده کنید. در این قابلیت هم شما درگیر نرخ داده و مسائل مرتبط با تداخل خواهید بود اما در کل راهکار مناسبی برای وصل دستگاه های سیمی است. مخصوصا اگر دستگاه مربوطه وای فای نداشته باشد.

نتیجه گیری

تقویت کننده به مدل TL-WA850RE از شرکت TP-Link ، شاید بهترین تقویت کننده حال حاظر بازار نباشد ، اما نسبت یه قیمتی که دارد و ابعاد کوچک و نرخ داده کارآمد، دستگاه مناسب میان رده ای را در اختیار کاربران قرار میدهد.

شاید به زودی دستگاه‌های مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱ac با نرخ‌های داده‌ی بسیار بالاتر، مرسوم خواهند شد. چنانچه تنها به راهکاری سریع و آسان برای رفع نقاط کور منزل خود نیاز دارید، در این صورت تقویت‌کننده‌ی تی‌پی لینک می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

تکنولوژی, دانستنیها, مقالات

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.