لپ تاپ ایسوس Asus VivoBook E403SA-US21

۱۳۹۵-۰۵-۲۶

لپ تاپ ایسوس Asus VivoBook E403SA-US21

گاهی اوقات شما به دنبال یک لپ تاپ فنی، زیبا ونه چندان گران برای تکالیف مدرسه، ادیت عکس وفیلمهای مبتدیانه وگشت وگذاری ساده در وب هستید. لپ تاپ ایسوس Asus VivoBook E403SA-US21 گزینه مناسبی برای اینهاست با قیمت ۳۹۹ دلار جزء سیستمهایی با قیمت ارزان است که صفحه نمایش full Hd دارد، بنابراین اگر نیاز به فضای بیشتری در اتاق کار خود دارید این لپ تاپ انتخاب خوبی برای جایگزینی PC میباشد. گزینه برتر ما لپ تاپ Dell Inspiron 15 5000 Series است که به نسبت ایسوس ارزانتر، دارای پردازنده سریعتر وحافظه بیشتر است، ولی هر دوی اینها گزینه خوبی برای استفاده روزانه از کامپیوتر میباشند.

طراحی و امکانات: وقتی VivoBook E403SA بسته است، اولین چیزی که نظر شما را جلب میکند قاب تمام آلمینیومی نقره ای تیره آن است. صفحه کلید و در بالا از موادی پوشیده که حس خوشایندی ایجاد میکنند. درب پایین مشکی پلی کربنات است ولی به باحالی لپ تاپ تمام فلزی Acer Chromebook 14 در دنیای کامپیوتر نیست، چینش این دستگاه شبیه زمانیست که شما یک اتومبیل با صندلیهایی که قسمتهای اصلی آن چرم و قسمت پشت وکناره های آن از مواد پلاستیکی باشد میخرید. درواقع این سیستم برای جایگزینیPC درنظر گرفته شده با ابعاد ۰.۷ در ۱۳.۳۷ در ۹.۲۵ اینچ و وزن ۳.۲ پوند (تقریبا ۱۴۵۰ گرم). 

این لپ تاپ با LCD 14 اینچی غیرلمسی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ (full HD) یک لپ تاپ لوکس غیرمعمول در میان لپ تاپهای ارزان به حساب میاید. البته، Acer Chromebook 14 مبتنی بر ویندوز یک رقیب برای ایسوس به حساب میاید همانند Acer Aspire One Cloudbook 14 و Dell Inspiron 15 (3558) و HP 15-ba010nr که همه این لپ تاپها وضوح تصویرشان کمی کمتر از ایسوس و درحدود ۷۶۸ در ۱۳۶۶ میباشد. اگر شما تصمیم به طراحی وب سایت، کار برروی صفحات جدول بندی شده بزرگ ویا دیدن ویدیو بابالاترین وضوح دارید، صفحه نمایش VivoBook E403SA برای این کار بهترین است. وقتی صفحه نمایش را در نقطه مطلوبش تنظیم میکنید تصویری شفاف بابهترین جزئیات دارد، اماوقتی که صفحه نمایش را عقب وجلومیکنید تصویرمقداری کدر میشود. خوشبختانه پیدا کردن زاویه دید مناسب صفحه نمایش آسان است. وبکم قرار داده شده در بالای صفحه نمایش این لپ تاپ در مقایسه با لپ تاپهایی که ۲تا۵ مگاپیکسل دوربین دارند وضوح ناامید کننده VGA (640 در ۴۸۰) دارد. بدیهی است هدف ایسوس از قرار دادن چنین وبکم بی کیفیتی صرفه جویی در هزینه میباشد. همه ازنرم افزارهای کنفرانس ویدیویی مانند اسکایپ استفاده نمیکنند، اما اینکار یک فعالیت کاملا معمولی برای مصرف کننده های لپ تاپ محسوب میشود.بلندگوهای استریو بدون داشتن صدای نامفهوم خروجی، که میزان بلندی صدای آن برای یک اتاق کوچک یا متوسط کافی باشد برروی دستگاه قرار دارد. پورتهای ورودی خروجی خیلی خوب در این لپ تاپ جاگذاری شده است. در پنل سمت چپ پورت قوی اتصال HDMI، جک هدست، پورت USB3.0 و پورت USB-C قرار دارد. (USB-C لپ تاپ تکنولوژی نسبتا جدیدیست ولی در اتصال هارد دیسک های سرعت بالا، آداپتورهای صفحه نمایش وچیزهایی از قبیل بسیار قابل تستفاده است.) در سمت راست یک USB2.0 تک پورت، یک پورت قفل امنیتی و SD Card reader قرار دارد.اگر شما بخواهید از موس USB2.0 استفاده کنید و همینطور راست دست هم باشید، جانمایی پورتها برایتان بسیار ایده ال است. ما از تنوع پورتهای آن استقبال کردیم(برای مثال دو پورت USB3.0 به جای یک عدد قرار داده شده)، اما هنوز گزینه های گسترده تری برای لپ تهای مرقون به صرفه وجود دارد. وای فای Dual-band 802.11ac و Bluetooth 4.0 برای ارتباطات بی سیم در نظر گرفته شده که خیلی بهتر از وای فای single-band است که در بعضی لپ تاپهای ارزان نظیر HP 15-ba010nr یافت میشود.

Asus-VivoBook-E403SA-US21

کیبورد chiclet-style بدون روشنایی پشت زمینه که در لپ تاپهایی در این قیمتها خیلی لوکس به نظر نمیرسد در آن قرارداده شده که برای استفاده خیلی راحت است، هرچند که فضای کافی برای کلیدهای اعداد وجود ندارد همچون لپ تاپ بزرگتر Dell Inspiron 15 (3558). هر تکهُ کیبورد، بلند و به اندازه کافی دارای عکس العمل سریع است.

لپ تاپ ایسوس Asus VivoBook E403SA-US21 یک حافظه ۴ گیگی لحیم شده به مادربرد دارد (onboard) بعلاوه ۱۲۸ گیگ حافظه eMMC flash. صدای این فضای ذخیره سازی شبیه خیلی از موارد مشابه نیست، اما بیشتر از آن صدایی است که شما از رقبایی مانند Acer’s Aspire One Cloudbook 14 یا Chromebook 14 میشنوید، و سریعتر از هارد درایوهای چرخشی موجود در لپ تاپهایی مثل HP 15-ba010nr و Dell Inspiron 15 (3558) است. از همه چیز بهتر اینکه سیستم یکسال گارانتی به همراه نسخه ابتدایی Microsoft Signature دارد.

عملکرد: ASUS VivoBook E403SA-US21 با پردازنده چهار هسته ای اینتل پنتیوم (با گرافیک HD اینتل)، در آزمایشات معیار عملکرد ما نمره قبولی گرفت. این این دستگاه امتیاز متوسط ۱,۵۹۸ در آزمایش متداول PCMark 8 Work کسب کرد، کمی کمتر از معدل زمانی Handbrake time (6دقیقه و ۲۱ ثانیه) ونمایش مناسب و معقول تست فتوشاپ CS6 (10:26). اگر چه پردازنده Core i3 در لپ تاپ Dell Inspiron 15 (3558) آنرا سریعترین سیستم میکند اما لپ تاپ VivoBook E403SA قطعا قادر به انجام کارهای روزمره در زمانی مناسب است. در میان همه لپ تاپهای ارزان در آزمایش بازیهای ۳D نمره پایین گرفت. بچسبید به ویدیو و وبسایتهای عادی، آنهارا خوب انجام خواهید داد.

عمر باطری VivoBook E403SA به میزان ۱۰ ساعت و ۲۶ دقیقه در آزمایش rundown ما میباشد. که به اندازه کافی برای تماشای فیلم در یک مسافرت هوایی طولانی مناسب است. Acer Aspire Cloudbook پیشتاز عمر باطری با ۱۳:۵۹ ،ولی Dell Insprion 15 (3558) با زمان ۸:۴۴ بطور قابل توجهی بعد از VivoBook E403SA قرار دارد. ما ۵ لپ تاپ جایگزین PC را مورد آزمایش استقامت قرار دادیم، سرانجام VivoBook E403SA مقاومت استثنایی دارد.

لپ تاپ ایسوس Asus VivoBook E403SA-US21 امکانات و عملکرد کافی برای درخشش در جایگاهی بالا میان سایر لپ تاپهای جایگزین PC را دارد. این لپ تاپ به عمر باطری خود میبالد، کیفیت خوب ساخت وطراحی، مقدار مناسب فضای ذخیره سازی پرسرعت، وصفحه نمایش Full HD که این لپ تاپ را به سادگی روی چشمها میگذارد. انتخاب برتر ویراستار ما سری ۳۰۰۰ از لپ تاپهای بزرگتر Dell Inspiron 15 میباشد که به هرحال عملکرد بهتری از ایسوس دارد، حافظه بیشتر، صفحه نمایش لمسی وعریض تر، صفحه کلید با فضای گسترده تر برای کلیدهای اعداد وبا همه اینها قیمتی پایین تر دارد. کارشناس ما گفت اگر قابل حمل بودن لپ تاپ از قدرت آن برایتان مهمتر است، VivoBook را در صدر لیست خود نگهدارید.

دانستنیها, لپ تاپ, مقالات

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.