راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

۱۳۹۳-۱۲-۱۹

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

خرید محصولات دست دوم همواره مقرون به صرفه تر و سودمند است ؛ اما اگر بدون توجه به سلامت و تست لپ تاپ یا نوت بوک اقدام به خرید آن نمایید ، قطعا متضرر خواهید شد .

آیا خرید لپ تاپ دست دوم ( نوت بوک دست دوم ) کار درستی است ؟ چگونه نوت بوک دست دوم ( لپ تاپ دست دوم ) بخریم؟ چگونه لپ تاپ دست دوم را تست کنیم ؟ و . . .

اینها سوالاتی است که کاربران و خریداران لپ تاپ های دست دوم حتما با آن رو برو شده اند . هنگامی که به عنوان یک کاربر معمولی این دستگاهها اقدام به خرید دست دوم آنها می نمایید ، ممکن است به این فکر کنید که چگونه می توانید از لپ تاپ یا نوت بوک دست دوم تست های لازم را بگیرید و با خیال آسوده اقدام به خریدن آن نمایید .

در این مطلب بر آن شدیم که مورد اساسی و ضروری که در یک لپ تاپ دست دوم ( نوت بوک دست دوم ) باید چک شود را قرار دهیم . با ما همراه باشید :

 دلایل خود از خرید لپ تاپ دست دوم روشن نمایید .

برای چه به لپ تاپ دست دوم نیاز دارید ؟ چه مدل با چه امکاناتی پاسخگوی نیاز های شماست ؟ آیا با هزینه ای که برای خرید لپ تاپ دست دوم در نظر گرفته اید نمی توانید یک لپ تاپ نو با امکانات مشابه یا کمی پایین تر خریداری نمایید ؟

برای خرید لپ تاپ دست دوم یا نوت بوک دست دوم بهتر است ابتدا قصد و نیت خود را از خرید آن روشن نمایید . سپس بررسی نمایید که با میزان هزینه ای که میخواهید برای لپ تاپ دست دوم بپردازید ، می توانید لپ تاپ نو  ( نوت بوک نو ) تهیه نمایید یا خیر ! خرید یک لپ تاپ دست اول با یک برند معمولی بهتر و عاقلانه تر از خرید نوت بوک دست دوم از برند های معروف و پر طرفدار است . زیرا بسیار واضح است که در بدترین حالت لپ تاپ نو یا نوت بوک نو شما ، دارای گارانتی می باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید به نمایندگی های معتبر آن مراجعه نمایید .

لپ تاپ دست دوم را از فروشگاه معتبر یا فردی مطمئن تهیه نمایید .

برای تهیه لپ تاپ دست دوم ( نوت بوک دست دوم ) به یک فروشگاه یا مرکز معتبر مراجعه نمایید . همچنین اگر از شخص یا فرد ثالثی آن را تهیه می کنید بهتر است که شناخته شده یا مطمئن باشد . این به آن معنا نیست که تمامی افرادی که لپ تاپ یا نوت بوک دست دوم خود را با قصد و نیت بدی برای فروش قرار داده اند . بسیاری از افراد به دلیل زمینه کاری که دارند لپ تاپ هایی با کارایی متوسط جوابگوی آنها نخواهد بود و نیاز دارند که بنابر بروزرسانی و آپدیت نرم افزار های جدید شان ، که نیاز به سیستم قدرتمند تری دارد ، لپ تاپ یا نوت بوک خود را تعویض نمایند . اما شما بعنوان فردی که تجربه زیادی در خرید و فروش لوازم الکترونیکی و دیجیتالی دست دوم ندارید باید در خرید خود محتاط باشید .

همچنین ، اگر از فرد یا شخص ثالثی اقدام به خرید نوت بوک یا لپ تاپ دست دوم می نمایید ، دلایل فروش لپ تاپ یا فروش نوت بوک را جویا شوید و مطمئن شوید که قصد از فروش آن مشکلات سخت افزاری و جانبی آن نباشد . توصیه می کنیم که به صورت اکید از خرید نوت بوک دست دوم یا خرید لپ تاپ دست دومی که دست فروشان به شما پیشنهاد می دهند خودداری کنید . در موارد حاد ، ممکن است که لپ تاپ دست دوم ( نوت بوک دست دوم ) پیشنهادی آنهادر کنار خیابان و مکان های عمومی دزدی بوده یا دارای مشکلات سخت افزای داخلی است که با تست ظاهری و چند دقیقه ای قابل تشخیص نباشد .

اگر لپ تاپ دست دوم مد نظر شما از مدل های قدیمی است ، دقت خود را چندین برابر نمایید که کیفیت یا کارایی آن بر اثر استفاده طولانی مدت کم نشده باشد و یا جوابگوی نیاز های شما از خرید نوت بوک دست دوم یا لپ تاپ دست دوم باشد . اگر لپ تاپ دست دوم مد نظر شما از مدل های جدید و بروز است ، مطمئن شوید که مشکل اساسی در آن منجر به فروش آن نشده باشد .

 ظاهر لپ تاپ را بررسی نمایید .

در ابتدا و قبل از روشن کردن لپ تاپ ( نوت بوک ) به ظاهر و بدنه نوت بوک توجه نمایید . اگرچه ظاهر تمیز نوت بوک نمی تواند نشان از کیفیت و سلامت آن داشته باشد ، اما حداقل گویای نحوه نگهداری لپ تاپ یا نوت بوک است . تمامی قسمت های خاص بدنه لپ تاپ یا نوت بوک را خوب وارسی نمایید که دارای شکستگی یا ضریه خوردگی عمیق نباشد . قسمت هایی که دارای جای ضربه شدید یا شکستگی هستند ، ممکن است به قطعات آن قسمت آسیب رسانده باشند .

شارژر و باتری لپ تاپ دست دوم را بررسی کنید .

لپ تاپ یا نوت بوک را روشن نمایید . حتما بررسی نمایید که ویندوز برروی لپ تاپ و نوت بوک با سرعت و زمان مناسبی بوت شود . پس از روشن شدن لپ تاپ ( نوت بوک ) تست کنید که میزان زمانی که باتری لپ تاپ یا باتری نوت بوک شارژ نگه می دارند چه زمانی است . در صورتی که در مدت زمان کمتر از ۲۰ دقیق یا کمتر کل شارژ باتری لپ تاپ – باتری نوت بوک خالی میشود ، قطعا باتری دچار مشکل بوده و باید تعویض شود . در صورتی که فروشنده از ابتدا در مورد مشکل باتری توضیحی نداده باشد ، می توانید از فروشنده تقاضا کنید که باتری نو برای لپ تاپ – نوت بوک تهیه نماید یا مبلغ باتری را از قیمت فروش لپ تاپ کم نماید . خرابی باطری لپ تاپ – باتری نوت بوک اصولا جزو خرابی دستگاه به حساب نمی آید . زیرا باتری نوت بوک – باتری لپ تاپ یک قطعه مصرفی است و به مرور زمان ( حتی در صورت استفاده نشدن ) باید تعویض گردد .

پس از تست باطری ، شارژر را تست نمایید . شارژر لپ تاپ – شارژر نوت بوک را وصل نمایید و مطمئن شوید که باتری را شارژ می کند . بر روی برخی از شارژر ها چراغ LED کوچکی وجود دارد که در صورت عبور صحیح جریان از آن سبز رنگ می شود . همچنین بر روی دسکتاپ ، پایین سمت راست در صورت وصل بودن شارژر به دستگاه و عملکرد صحیح آن علامتی شبیه باتری و یک دو شاخه برق کنارش نمایش داده می شود .

 صفحه نمایش لپ تاپ دست دوم را بخوبی بررسی نمایید .

یکی از گران ترین قسمت های لپ تاپ – نوت بوک که در صورت خرابی هزینه ی زیادی را برای شما در بر خواهد داشت صفحه نمایش لپ تاپ- صفحه نمایش نوت بوک است . انواع صفحه نمایش لپ تاپ- نوت بوک LED و LCD است که وضوع تصویر و شفافیت آن در صفحه نمایش ال ای دی بیشتر از ال سی دی است .

پس در بررسی این  قسمت لپ تاپ یا نوت بوک توجه خاصی داشته باشید . از زوایای مختلف تصویر صفحه نمایش را چک کنید و مطمئن شویدکه جایی از صفحه نمایش دچار تغییر رنگ نشده باشد . در صورت مشاهده بی رنگی در صفحه نمایش یا تغییر رنگ به صورتی یا بنفش لپ تاپ دست دوم – نوت بوک دست دوم را به فروشنده بازگردانید .

 تمامی ورودی ها و خروجی های لپ تاپ دست دوم را بررسی کنید .

تمام سوکت ها ، فیش ها ، و اتصالات وایرلس مانند بلوتوث و وای فای WiFi را بازبینی کنید و از سلامت آنها مطمئن شوید . با WiFi به اینترنت فروشگاه یا مکانی که در حال خرید از آن هستید وصل شده و از سلامت ارتباطی آن با مودم مطمئن شوید . تعداد پورت های USB را چک کنید و مطمئن شوید که سلامت باشند . همچنین مطمئن شوید که تعداد آنها برای کارهای شما مناسب است . اگر یکی از پورت های USB خراب باشد یا شکسته شده باشد ، در صورتی که با باقی آنها بتوانید کار کنید خرید این لپ تاپ عیبی ندارد .

هارددیسک لپ تاپ دست دوم را بررسی نمایید .

 هنگام بوت شدن سیستم عامل لپ تاپ- سیستم عامل نوت بوک دقت کنید که با سرعت معقولی سیستم بوت شود . ظرفیت هارد دیسک لپ تاپ – هارد دیسک نوت بوک را چک نمایید . زیرا در برخی از لپ تاپ های دست دوم کاربران به دلیل نیاز به هارد ظرقیت بالاتر یا خرابی هارددیسک اولیه لپ تاپ یا نوت بوک آن را تعویض می نمایند .

 درایو CD یا DVD را بررسی نمایید .

با قرار دادن یک سی دی (CD) یا دی وی دی (DVD) از سلامت این درایو لپ تاپ خود مطمئن شوید . در صورت خراب بودن آن به راحتی می توان آن را تعویض نمود و مشکل خاصی برای خرید لپ تاپ یا نوت بوک دست دوم مورد نظر وجود ندارد . فقط میزان هزینه تعویض این درایو را از قیمت خرید لپ تاپ دست دوم – قیمت خرید نوت بوک دست دوم مورد نظر کسر نمایید .

تست تاچپد و کلیک راست و چپ لپ تاپ دست دوم

موس لمسی روی لپ تاپ ( تاچ پد ) لپ تاپ یا نوت بوک را چک نمایید . تست کنید تاچ پد نوت بوک به خوبی کار میکند . همچنین کلیک راست و چپ را چک نمایید که به خوبی کار کند .

 بررسی مادربرد و قطعات داخلی لپ تاپ

برای اینکه از سلامت قطعات داخلی لپ تاپ یا نوت بوک دست دومی که میخواهید خریداری کنید مطمئن شوید چاره ای ندارید جز اینکه به یکی از مراکز تعمیر لپ تاپ – تعمیر نوت بوک مراجعه نمایید و با پرداخت هزینه از سلامت قطعات داخلی لپ تاپ دست دوم مورد نظر خود آگاه شوید .

در صورتی که تمایل ندارید شخصا مراحل بالا را طی نمایید و لپ تاپ را تست نمایید ، با مراجعه به یک مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ و پرداخت هزینه ، این کار را به آنها واگذار نمایید . تست های تخصصی نرم افزاری و سخت افزاری که این مراکز از لپ تاپ دست دوم – نوت بوک دست دوم میگیرند به مراتب دقیق تر از بررسی های خود شخص است .

امید است که به کمک راهنمایی ها و مراحل بالا ، بتوانید که لپ تاپ دست دوم خوب خریداری کنید و از استفاده آن لذت ببرید .

 

دانستنیها, لپ تاپ, مقالات

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.