تنظیمات همگانی در وردپرس

۱۳۹۴-۱۱-۱۳

تنظیمات همگانی در وردپرس

آیا با قسمت تنظیمات همگانی در وردپرس آشنا هستید ؟

قسمت تنظیمات عمومی یا همون همگانی سیستم وردپرسدر وردپرس یک صفحه پیشفرض است که تنظیمات بسیار پایه ای و ابتدایی وردپرس رادر اختیار شما قرار می دهد. این تنظیمات شامل نام ،سایت ، مکان سایت ، عنوان اصلی سایت و …. مواردی از این قبیل می باشد.

genral-settings-in-wordpres

آنچه در بالا مشاهده می نمایید قسمت تنظیمات عمومی در وردپرس است.

حال به شرح قسمت های مختلف این صفحه می پردازیم :

عنوان سایت

همانطور که از نام این قسمت هم پیداست ، شما در این قسمت باید عنوان یا نام وب سایت خود را وارد نمایید. عنوان سایت را به گونه ای انتخاب نمایید که بیشترین ارتباط را با وب سایت شما داشته باشد. این قسمت یکی از قسمت های مهم است. بهتر است آنچه به نام عنوان سایت وارد می نمایید ، حداکثر ۶۵ کاراکتر باشد.

معرفی کوتاه

در این بخش می توانید توضیحات کوتاهی از وبسایتتان را بنویسید و بهتر است که این قسمت شامل کلمات کلیدی و توضیحات مهم باشد.

قسمت های عنوان و معرفی کوتاه می توانند قسمت های مهمی در وب سایت شما باشند. البته در برخی از قالب های وردپرس لازم است که قسمت معرفی کوتاه را خالی بگذارید و قسمت عنوان را پر نمایید.

نشانی وردپرس (url)

آدرس پوشه یا قسمتی که هسته وردپرس خود را در آن نصب کرده اید بنویسید . مثلا در هاست خود ، اگر وب سایت وردپرس خود را در پوشه ای بنام site نصب کرده اید ، آدرسی که در این قسمت وارد می نمایید باید به شرح زیر باشد

http://domain.com/site

 نشانی سایت (url)

نشانی سایت آدرس دامنه ایست که میخواهید کاربران با وارد کردن آن در مرورگر خود ، به سایت شما بیایند. آدرسی که در این قسمت وارد می کنید باید آدرس قسمتی باشد که index.php در آن باشد.

نشانی ایمیل

هنگام نصب وردپرس از شما یک آدرس ایمیل پرسیده می شود که این همان آدرسی است که در این قسمت قرار می گیرد. آن ایمیل در این قسمت ثبت می شود و برای کارهای مدیریتی مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا وقتی دیدگاهی در سایت نوشته بشود برای مدیر ارسال می شود. همچنین از این ایمیل برای ثبت نام کاربری، ارسال مجدد رمز عبور و …… استفاده می شود.

عضویت گیری وردپرس

در این قسمت می توانیم تعیین کنیم که سایت ما قابلیت عضوگیری دارد یا نه!

نقش پیش فرض کاربر تازه وردپرس

این قسمت نیز زمانی فعال می شود که قسمت عضو گیری در سایت ما فعال شود. زمانی که عضو گیری را فعال کردیم مشخص می کنیم که اعضای تازه فعال شده در گروه چه دسترسی می توانند در سایت ما داشته باشند . برای اطلاع از نوع دسترسی ها و کاربرد هر کدام به اینجا بروید .

 زمان محلی وردپرس

ساعت جهانی بر اساس گرینویچ تعیین می شود . سیستم میدیریت محتوای وردپرس، این قابلیت را دارد که هر منطقه را بر اساس ساعت زمانی خود تنظیم نماید . از لیست تاشویی که در این قسمت قرار دارد ، موقعیت جغرافیایی خود را انتخاب نمایید تا زمان ساعت شما با مکانی که سایت شما در آن قرار دارد تنظیم شود.

ساختار تاریخ وردپرس

ساختار تاریخ در وردپرس ، به مدیر وب سایت اجازه می دهد که نحوه نمایش تاریخ را براساس دلخواه خود تنظیم نماید.

تنظیم ساختار زمان وردپرس

به کمک این قسمت می توانید نحوه نمایش زمان را در سایت خود تنظیم نمایید.

روز آغازین هفته

آخرین قسمتی که در قسمت تنظیمات >> همگانی ، تنظیم می شود ، روز آغازین هفته است . به صورت پیش فرض روی یکشنبه قراردارد که باید در ایران بر روی شنبه قرار داد .

بعد از گذراندن تمامی این مراحل، گزینه “ذخیره” را فشار دهید تا تنظیمات انجام شد ، اعمال و انجام شود.

آموزش, آموزش وردپرس, دانستنیها ,

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.