برنامه Color Binoculars مایکروسافت مخصوص کور رنگ ها

۱۳۹۵-۰۸-۲۹

برنامه Color Binoculars مایکروسافت مخصوص کور رنگ ها


برنامه Color Binoculars مایکروسافت ، دنیا را برای کوررنگ ها واضح تر کرد.

“کورنگی” به عنوان یک بیماری ناتوان کننده شناخته نمی شود اما بیشتر از آنچه مردم عادی تصور می کنند در دنیا رایج شده است و حدود ۸ درصد افراد دنیا درگیر این بیماری هستند. کسانی که از درصد شدید تری از کورنگی رنج می برند باید از عینک های مخصوصی استفاده نمایند تا بتوانند دنیا را با رنگهایی نزدیکتر به واقعیت ببیند. این اپلیکیشن تحت عنوان “Color Binoculars” نامگذاری شده و از لنز دوربین شما برای مشاهده و ارائه خدمات بهره می برد.

مایکروسافت برنامه جدیدی ارائه کرده است که قصد دارد به کمک آن دنیا را برای کور رنگ ها بهتر کند و مشاهدات بهتری به آنها بدهد. Tom Overton سازنده این برنامه است و در وبلاگ مایکروسافت گفته است که این برنامه به تفکیک رنگ ها برای کورنگ ها که پیش از آن برای آنها امری مشکل بود کمک می کند.

به عنوان مثال، از آنجا که تشخیص رنگ سبز یا قرمز برای کوررنگ ها امکان ندارد، این برنامه، قرمز ها را روشن تر و سبزها را تیره تر نشان می دهد تا تفاوت رنگی آنها بیشتر به چشم بیاید. بدین ترتیب رنگ قرمز و سبز جایشان را به صورتی و سبز می دهند تا تشخیصشان امکان پذیرتر باشد و بیشتر از پیش قابل تشخیص و مشاهده شوند.

ظاهرا این برنامه برای افراد کوررنگ بسیار جذاب بوده است و از آن لذت می برند. کوررنگ های برای بسیاری از امور نیاز به بهتر دیدن دارند. آنها نیاز دارند به هنگام آشپزی ببیند رنگ مواد غذایی که طبخ می دهند تغییر کرده است یا خیر. به کمک این برنامه آنها راحت تر می توانند به کارهای روزانه شان بپردازند و در بسیاری از امور از دیگران بی نیاز شوند.

این برنامه به کوررنگ ها اجازه واضح تر دیدن رنگ ها را می دهد. همچنین افراد دارای دید معمولی هم می توانند این برنامه را دانلود و نصب کرده و از آن استفاده کنند. هم اکنون کوررنگ ها می توانند اپلیکیشن Color Binoculars را از App Store دانلود و نصب نمایند.

اخبار, تکنولوژی, دانستنیها, موبایل, نرم افزار

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.