بررسی هارد اکسترنال Innov8 سیگِیت با ظرفیت ۸ ترابایت

۱۳۹۵-۰۷-۱۷

بررسی هارد اکسترنال Innov8 سیگِیت با ظرفیت ۸ ترابایت

مقدمه ای بر هارد اکسترنال Innov8 سیگِیت با ظرفیت ۸ ترابایت

سیگیت با یک محصول شسته و رفته به بازار آمده است؛ همچنین قیمت آن به نسبت محصولی که ارائه کرده است بسیار متناسب است و مشخص است که رقبا برای رقابت با این هارد اکسترنال سیگیت به زودی وارد صحنه خواهند شد.

مزایا

معایب

– دارای ظاهری هوشمند به همراه کیفیتی خوب

– سیستم بالا آمدن خلاقانه و نوآورانه جدید

– سرعت خواندن بسیار بالا و متوالی

– گران بودن آن

– وزن بالا

– برای حمل و نقل و جابجایی مداوم مناسب نمی باشد.

حدود یکسال پیش در همچین روزهایی ، اولین هارددیسک ۱۰ ترابایتی وارد بازار شد؛ اما هنوز هم پس از گذشت این مدت، قیمت  آنها برای کارهای غیر شرکتی و استفاده های شخصی بسیار گران می باشد. قیمت این هارد ها حدود ۵۱۰ یورو می باشد که با حسابی ساده تر ، به ازای هر ترابایت ، ۵۱ یورو در می آید. بنابراین در صورتی که نیاز به حافظه جانبی ذخیره ساز با ظرفیت بالا دارید که از نظر هزینه، مقرون به صرفه باشد و مد نظرتان یک هارد اکسترنال است، این هارد دیسک ۸TB سیگیت با قیمتی که دارد، گزینه مناسبی برای شما می باشد.

هارد اکسترنال Seagate مدل Innov8 ( با گوشی هوشمند سامسونگ مدل Innov8 اشتباه نشود! ) به نوعی زیر شاخه هایی از نمونه های مشابه خود مانند Backup Plus هستند اما از آنها به مراتب بسیار گرانتر هستند. مدل های قبل از Innov8 ، حدود ۲۲۰ یورو هستند در حالی که Innov8 با قیمتی حدود ۳۵۰ یورو به زودی در آمازون و دیگر فروشگاه های آنلاین عرضه می شود.

سیگیت تصمیم گرفت این هارد اکسترنال را از بدنه ای تمام فلزی بسازد که هیچ جای شگفتی نداشت چرا که یک کمپانی دیگر نیز شبیه آن را طراحی کرده بود و برنده جایزه بهترین طراحی نیز شده بود. یکی از نکاتی که پس از استفاده از این هارددیسک اکسترنال متوجه می شوید این است که Innov8 بسیار سنگین است. وزن این هارد اکسترنال ۱,۵۰۰ گرم و در ابعاد ۲۰۸ x 124 x 36mm می باشد و کمی از همنوع خود ، Backup Plus سنگین تر است.

مسئله دیگری که این هارد دیسک اکسترنال را از رقبا متمایز می کند، این است که تنها یک پورت دارد؛ یک پورت USB نوع C – یا به عبارتی USB 3.1 نسل ۲ که در تئوری سرعتی حدود دو برابر USB 3.0 دارد . به کمک Innov8 قادر خواهید بود حافظه جانبی قابل حملی را برای خود فراهم کنید که دیگر هارد های اکسترنال قادر نخواهند بود آن را برای شما فراهم کنند و به راحتی می توانید هر نوع اطلاعاتی با هر حجم و دسته بندی را در آن ذخیره سازی کنید. قطعا می توانید با تهیه دو عدد هارد اکسترنال ۲.۵ ایچیِ ۴ ترابایتی این ظرفیت را تامین نمایید تا از نظر هزینه برایتان ارزان تر تمام شود، اما این کار نه راه حل مناسبی است و نه از نظر امنیتی ، توصیه می شود.

با توجه به ظرفیتی که هارد اکسترنال Innov8 کمپانی Seagate دارد، این هارد دیسک اکسترنال بیشتر یک حافظی جانبی است که گاه به گاه جا به جا می شود و برای حمل و نقل دایمی نیست. از نظر فیزیکی، یک تکه آلومینیوم یک پارچه و جامد که دارای ۶ پره نماینده ۶ پلاتر داخل هارد است، مشخصه ظاهری Innov8 را تشکیل می دهد. یک نوار وضعیت آبی رنگ بالای هارددیسک است که نشان هارددیسک کار می کند یا نه. اما هیچ علامتی برای نمایش روشن بودن هارد معلوم نیست.

این دستگاه خود شامل یک کابل USB Type-C است که شما را از هرگونه خرابی کابل های جانبی متفرقه در امان بدارد و در صورتی که از کابل های متفرقه استفاده نمایید گارانتی دستگاه شما باطل می شود و در صورتی که اتفاقی برای هارددیسک شما بیفتد ، این کمپانی آن را نمی پذیرد.

برای اینکه این هارد اکسترنال بهترین کارایی را داشته باشد، سی گیت از شما می خواهد که مطمعن شوید که دو سر کابل هارددیسک به صورت مناسب به دستگاه وصل هستند و همچنین به درگاه های مناسبی وصل شده اند. (USB Type-C هم با USB 2.0 ، و هم با USB 3.0 سازگاری دارد اما ممکن است سرعتی را که از آن انتظار دارید مشاهده نکنید و برای اینکه این سرعت بالاتر برود باید به پورت مشابه خودش وصل نمایید. )

USB Type-C هارد اکسترنال سی گیت

یکی از نوآوری هایی که در INNOV8 مشاهده می شود، و باید در باره آن صحبت شود، چیزی است که کمپانی سیگیت آن را سیستم با آمدن جرقه زنی می نامد. زیرا تنها به یک منبع تغذیه وصل است  و درایو دارای یک باتری است که به آن اجازه می دهد ابتدا موتور چرخشی آن را به چرخش در بیاورد . این ایده ای که کمپانی Seagate پیاده سازی کرده است بسیار ایده خوب و جالبی است مگر اینکه بخواهید این هارد اکسترنال را غالبا همراه خود ببرید که به دلیل وصل و قطع شدن مداوم هارد دیسک باتری خالی خواهد شد. با این تفاسیر، قطعا خودتا به این نتیجه خواهید رسید که بهترین نوع استفاده از این دستگاه این است که آن را به یک دستگاه متصل کنید و از اتصال آن به دستگاه های متفاوت خودداری کنید.

تکنولوژی استفاده شده در INNOV8 نیز مانند سری Backup Plus آن است که حدود یک سال پیش وارد بازار شد. در صورتی که می خواهید از تکنولوژی داخلی این هارددیسک های اکسترنال مطلع شوید و بدانید فشردگی بیش از حد آن چرا برروی برخی از عملکردهای آنها تاثیر منفی گذاشته است، به مطالعات قبلی سری بک آپ پلاس مراجعه کنید.

Innov8 از ST8000AS0002 استفاده می کند که برپایه تکنولوژی SMR Hard Disk کار می کند و دارای ۶ عدد پلاتر ۱.۳۳ ترابایتی است. این پلاتر ها ۵۹۰۰ دور در دقیقه می چرخند و خود درایو یک کش ۱۲۸ مگابایتی دارد تا بتواند کارایی خواندن/نوشتن های تصادفی و ضعیف بر روی هارددیسک را کنترل نماید.

استفاده از این هارد اکسترنال تنها با اتصال کابل به پورت سمت راست آن امکان پذیر است. به خاطر داشته باشید که نباید هیچگونه آداپتور یا پورت شخص ثالثی را به هارد دیسک وصل نمایید که در صورت این کار ، و صدمه دیدن هارددیسک، گارانتی دوساله هارد اکسترنال سی گیت شما باطل می شود. کابل این هارد اکسترنال بیش از انداه کوچک است و توصیه ما این است که به جای ایستاده فراردادن این هارد سی گیت، آن را بر روی سطح میز بخوابانید.

همچنین  این هارددیسک سیگیت، داشبورد نرم افزاری خود را دارد که به کاربر اجازه می دهد تنها با یک کلیک به خواسته خود برسد یا نسخه پشنیبان از اطلاعاتش تهیه نماید و همچنین دارای ۲۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری بر روی Microsoft OneDrive است. این فضای ۲۰۰ گیگاباتی تنها برای مدت دو سال اعتبار دارد  پس از آن اطلاعات شما برروی آن تنها قابل خواندن خواهند بود و دیگر قادر نخواهید بود اطلاعات جدید بر روی آن بریزید.

در صورتی که عاقلانه از این هارددیسک اکسترنال استفاده شود، یک هیولا در خواندن مداوم اطلاعات خواهد بود. این هارددیسک اکسترنال سیگیت در خواندن مداوم اطلاعات به سرعت ۲۰۳MBps رسیده است که از سری قبلی یعنی Backup Plus بسیار بالاتر است. در نوشتن های پی در پی، این هارد اکسترنال کمی ناامید کننده ظاهر شد و تنها توانست به سرعت ۶۰.۲۴MBps دست یابد. هردوی این تست های از طریق بنچ مارک معروف و بزرگ CrystalDiskMark 3 گرفته شده است.

 

تکنولوژی, دانستنیها, مقالات, هارد فلش رم

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.