آشنایی با افزونه یا پلاگین وردپرس

۱۳۹۴-۱۰-۲۲

آشنایی با افزونه یا پلاگین وردپرس

افزونه یا پلاگین (به انگلیسی Plugin) ، به معنای برنامه یا بسته کوچکی است به هسته اصلی وصل می شود و امکانات و برنامه های مکملی را به هسته اصلی می افزاید. در وردپرس ، افزونه ها ، برنامه های جانبی هستند که توسط برنامه نویسان و توسعه دهنده های وردپرس تولید میشه تا بتوانیم قابلیت های متفاوت و زیادی رو به سایت اضافه کند . افزونه هایی که به وردپرس اضافه می شوند باعث افزایش کارایی این سیستم مدیریت محتوای محبوب می شود .  این امکانات آنقدر کامل هستند که دیگر نیاز به چیز دیگری نخواهید داشت . اما به این دلیل که افزودن همه این امکانات به هسته وردپرس باعث سنگین شدن آن می شود و در عین حال ممکن است همه کاربران به آنها نیازی نداشته باشند . به همین دلیل است که آنها به عنوان افزونه های جانبی در اختیار کاربرانی که به آنها نیاز دارند قرار می گیرد .

افزونه های وردپرس توسط برنامه نویسانی که به php و MySql ایجاد شده و توسعه می یابد و از توابع و امکانات هسته وردپرس برای کارکردهای خود استفاده می کنند . پس از نصب کردن افزونه ، بخش هایی به قسمت پیشخوان وردپرس اضافه می شود و به کمک آن می توان در صورت وجود تنظیمات، آن ها را به صورت دلخواه تغییر داد . مخزن افزنه های وردپرس سرشار از افزونه هایی است که نیاز هر وردپرس کار را برطرف می کند و همین عامل یکی از دلایل قوی انتخاب وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای پیشرفته و سراسری در جهان است که هر روز نیز به محبوبیت آن اضافه می شود .

کار با افزونه های وردپرس ، ازنصب تا استفاده و یا حذف ، همگی با چند کلیک ساده امکان پذیر است. یکی از شعارهای وردپرس نیز همین است که وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت را با مسایل فنی وب سایت و تمرکز روی آنها درگیر نکند و در عین سادگی ، برای همه قابل استفاده باشد .

یکی از افزونه هایی که با نصب هسته وردپرس بر روی آن نصب می شود Akismet است . این افزونه بر روی وردپرس نصب می شود اما به صورت پیشفرض غیر فعال است . Akismet ، با نصب وردپرس به هر زبانی به صورت پیشفرض نصب می شود و یک افزونه ضد اسپم در وردپرس می باشد . Akismet به شما کمک میکنه تا با کامنت ها و نظرات اسپم در وردپرس مقابله کنید و از ثبت اون ها جلوگیری کنید. برای استفاده از این افزونه وردپرس ( پلاگین وردپرس ) شما نیاز به یک  Akismet API Key دارید که به راحتی میتوانید آن را به دست بیاورید . ابته راه های زیادی برای مقابله با اسپم وجود دارد اما اکسیمت یکی از بهترین و آسان ترین روش های ممکن است .

آموزش, آموزش وردپرس, دانستنیها

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.