۱۳۹۵-۰۷-۱۲

چرا وردپرس ؟

چرا باید از وردپرس استفاده کنید؟

بسیاری از کسانی که تازه کار هستند می پرسند: چرا باید از وردپرس استفاده کنیم ؟ آیا سایت های قبلی ما به اندازه کافی خوب نیست ؟ چرا نیاز به مهاجرت به وردپرس دارم؟ اگر این سوالها برای شما هم پیش آمده است، به جای درستی برای پیدا کردن پاسخ هایتان مراجعه کرده اید. ما در این مقاله قصد داریم به شما دلایل کافی بدهیم که چرا باید از وردپرس استفاده کنید، در چه مواردی بهتر است از وردپرس استفاده کنید و چه کسانی از وردپرس استفاده می کنند.

چرا وردپرس ؟

بسیاری از مردم به اشتباه ، وردپرس را در دسته پلتفرم هایی قرار می دهند که با آن وبلاگ طراحی می کنند. هرچند که در گذشته از آن برای این منظور استفاده می شده است، اما امروزه وردپرس به یک سیستم مدیریت محتوای  (CMS) تکامل یافته و تغییر مسیر داده است.  همانطور که می توانید از وردپرس برای ساخت یک وبلاگ ساده استفاده کنید، می توانید از آن برای طراحی وب سایت های حرفه ای و برنامه های کاربردی موبایل استفاده نمایید.

بهترین قسمت استفاده از WordPress این است که به راحتی می توان از آن استفاده کرد و به اندازه کافی برای تطبیق با هر چیزی انعطاف دارد. این همان دلیل اصلی است که باعث محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا در بین مردم شده است. با توجه به بررسی های اخیر، بیش از ۲۲.۵%از وب سایت های دنیای اینترنت، با وردپرس طراحی شده اند.

با توجه به ویژگی های قوی ، بسیاری از برندهای بزرگ از وردپرس برای قوی کردن وب سایت خود استفاده می کنند که برخی از آنها عبارتند از :  مجله تایمز ، گوگل ، فیسبوک ، سونی ، کمپانی دیزنی ، لینکداین ، نیویورک تایمز ، سی ان ان ، ای بِی ، و بسیاری دیگر.

حال بیایید بررسی کنیم که چرا باید از وردپرس استفاده کنیم.

  • وردپرس آزادانه رایگان است.

اینکه می گوییم وردپرس یک نرم افزار رایگان است به این معناست که شما در دانلود ، نصب ، استفاده و تغییر واصلاح آن آزاد هستید. شما می توانید از آن برای ایجاد هر نوع وب سایتی استفاده کنید. همچنین، یک نرم افزار متن باز (Open Source) است و این به آن معناست که کدهای اصلی آن برای هرگونه مطالعه، تغییر و اصلاح در اختیار همگان است.

هم اکنون بیش از ۲۶۰۰ پوسته وردپرس و بیش از ۳۱۰۰۰پلاگین رایگان برای آن موجود است. شما می توانید این پوسته ها و پلاگین ها را از هر سایتی دانلود کنید و استفاده نمایید.

برای استفاده از وردپرس، شما نیاز به یک دامین و هاست دارید. برای شروع می توانید از یک دامین نمونه و هاست کم ظرفیت کار خود را شروع کنید.

بنا بر خاصیت اپن سورس ها، وردپرس هم یک نرم افزار مجتع است. وردپرس، از گروه بزرگی از داوطلبان تشکیل شده است که با فعالیت های پویا و کارآمد در حال بروزرسانی و ارتقا آن هستند.هر کسی می تواند با نوشتن Patch ها ، پاسخ و پشتیبانی به مشکلات کاربران، نوشتن پلاگین، ساخت یک پوسته جدید، ترجمه وردپرس و به روز رسانی داده ها ، به جمع این گروه بزرگ از وردپرس بپیوندید.

با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، شما عضوی از یک جامعه بسیار جذاب می شوید. پشتیبانی رایگان از دیگر اعضای گروه دریافت می کنید، قادر خواهید بود پلاگین ها و پوسته های رایگان دانلود کنید و حتی با کمترین تجربه قادر خواهید بود به این جامعه کمک کنید.

  • یادگیری و استفاده از آن آسان است.

وردپرس توسط میلیون ها نفر در سراسر دنیا استفاده می شود و هر روزه هم افراد جدیدی با ایجاد اولین ول سایت وردپرس خود به این جامعه برزگ اضافه می شوند. دلیل اینکه مردم به سرعت با وردپرس سازگار می شوند این است که استفاده از آن نسبتا آسان است.

در وب سایت ما مقالات متعددی برای کاربرانی که به تازگی استفاده از WordPress را آغاز کرده اند وجود دارد. ما راهنمایی های متعدد و گام به گامی را برای استفاده از آن در اختیار کاربران قرار داده ایم که می توانند به عنوان مرجعه برای یادگیری از آنها استفاده نمایند.

در صورتی هم که نیاز دارید که کسی وب سایت  شما را راه اندازی نماید، همکاران ما خوشحال خواهند شد که در این امر به شما کمک کنند. بهترین قسمت ماجرا این است که راه اندازی یک وبلاگ با وردپرس به صورت رایگان خواهد بود.

  • به کمک پوسته ها و پلاگین ها قابل توسعه است.

بسیاری از کسانی که از وردپرس استفاده می کنند طراح وب سایت هستند نه برنامه نویس. این یک حقیقت است که بیشتر کسانی شروع به استفاده از وردپرس می کنند ، هیج دانش و اطلاعات قبلی از طراحی وب سایت ندارند.

دلیل اینکه وردپرس یک کاندیدای ایده آل است این می باشد که با انتخاب یکی از هزاران پوسته رایگان آن، شما قادر خواهید بود هر ظاهری که دوست دارید به وب سایت خود بدهید. برای هر کسب و کاری یک تم وردپرس وجوددارد.اگر میخواهید یک وب سایت عکاسی، مجله آنلاین و یا غیره راه اندازی کنید، همه و همه امکان پذیر است. یک پوسته عالی ، برای هر مقصودی که شما به آن نیاز دارید کافی است.

این تم ها و پوسته ها به دلیل اینکه هرکدارم امکانات متعددی را در خود دارند، به راحتی قابل تغیر دادن است و شما به راحتی می توانید رنگها، لوگو، پس زمینه ، اسلادر و بسیار از موارد دیگر را بدون نوشتن حتی یک خط کد تغییر دهید.

WordPress بسیار انعطاف پذیر است و به کمک پلاگین ها می تواند توسعه یابد. دقیقا مانند پوسته ها، هزاران پلاگین رایگان و پولی نیز برای استفاده در اختیار شماست. پلاگین ها نه تنها می توانند کارایی های زیادی را به وب سایت شما اضافه کنند، بلکه برخی آنها می توانند یک پلتفرم  جدید را به وب سایت وردپرس شما اضافه کنند.

  • WordPress با موتورهای جستجو سازگاری زیادی دارد.

WordPress با کدهای استاندارد با کیفیت و انطباق پذیر نوشته شده است  و از زبان نشانه گذاری برای بالابردن تاثیر سایت شما در موتورهای جستجو استفاده می کند..

مطالب و محتوای تهیه شده با وردپرس با ساختارهای سئو بسیار سازگار است و به کمک پلاگین های سئو، می توانید این انطباق را بسیار بالا ببرید. برای اینکه بتوانید سئو سایت خود را بالا ببرید ، باید با پلاگین های سایت بیشتر آشنا شوید.

  • مدیریت یک سایت وردپرس بسیار آسان است.

وردپرس با یک هسته بروزرسانی همراه است که به شما اجازه می دهد که پلاگین ها و پوسته های خود را در داخل قسمت مدیریت آن بروزرسانی کنید. همچنین، در صورتی که نسخه جدیدی از WordPress منتشر شده باشد، در این قسمت قابل رویت خواهد بود و شما می توانید تنها با فشردن یک کلیک وردپرس خود را به روز کنید. همچنین، به کمک بک آپ گیری های منظم و اتوماتیک، قادر خواهید بود که اطلاعات وب سایت خود را حفظ نمایید.

  • وردپرس امن و مطمعن است.

وردپرس با یک تفکر امنیتی توسعه یافته است ؛ بنابراین برای راه اندازی هر نوع سایتی بسیار امن و مطمئن است. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که دنیای اینترنت نیز مانند دنیای واقعی، می تواند یک مکان نا مشخص باشد.

در دنیای مجازی، مزاحمان بسیاری وجود دارند که می خواهند انگشت خود را به نشانه توانستن، بر روی وب سایت ها بگذارند و این برای همه وب سایت ها اعم از سایت های WordPress نیز صادق است. برای جلوگیری از این تجاوز ها می توانید از پلاگین های امنیتی مطمئن استفاده کنید تا از هک و خطرات احتمالی این گونه اعمال در امان باشید.

  • قابلیت مدیریت انواع مختلف رسانه را دارد.

در استفاده از وردپرس، شما محدودیتی در نوشتن متن نخواهید داشت؛ به کمک یک پشتیبان درونی، قادر خواهید بود که عکس ها، فایل های صوتی و تصویری و دیگر رسانه های خود را مدیریت کنید.  همیچنین، در وردپرس قادر خواهید بود که محتوای وب سایت هایی مانند فیلم های یوتیوب، عکس های اینستاگرام ، توییتر و موزیک های ساندکلود را با قرار دادن URL انها به صفحه خود بیفزایید. حتی می توانید به کاربران خود این امکان را بدهید که در کامنت های خود، محتواهای مورد نظر خود را قرار بدهند.

برای چه کارهایی می توان از WordPress استفاده کرد؟

از وردپرس می توان برای مقاصد مختلفی استفاده کرد. امکانات آن قابل افزایش است. وب سایت هایی که با وردپرس طراحی می شوند وب سایت هستند نه وبلاگ ! شما هم می توانید از وردپرس برای وب سایت هایی مشابه وب سایت های زیر استفاده نمایید:

  • وبلاگ
  • گالری
  • مدیریت محتوا
  • نمونه کارها
  • فروشگاه آنلاین
  • سایت مجموعه های ویدیویی
  • سایت های اجتماعی
  • و . . .

توجه کنید که نمونه های بالا تنها بخشی از وب سایت هایی است که می توانید به کمک WordPress راه اندازی کنید. بهتر است با الگو برداری از وب سایت های بزرگی که وردپرس را برای راه اندازی وب سایت خود استفاده نموده اند، ایده های خود را تقویت کنید.

امیدواریم که این متن نوانسته باشد  به شما کمک کنید که بدانید که چرا وردپرس به شما کمک می کند. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در یاری رساندن به دیگر عزیزان تقویت کنید.

آموزش وردپرس, دانستنیها, نرم افزار ,

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.