سیگیت باریک ترین هارددیسک جهان را وارد بازار کرد.

۱۳۹۵-۰۸-۰۳

سیگیت باریک ترین هارددیسک جهان را وارد بازار کرد.


باراکودا باریک ترین هارددیسک پر ظرفیت دنیا

با توجه به استقبال بی نظیر کمپانی های تولید کننده لپ تاپ و تکنولوژی از هارد SSD ، اینگونه به نظر می رسید که باید با هارددیسک های قدیمی خداحافظی کرد. اما برنامه اخیر کمپانی سیگیت که تولید باراکودا باریک ترین هارددیسک پر ظرفیت دنیا بود، همه حاضران را غافلگیر کرد.

در گزارشی که شبکه خبری ICTPRESS منتشر کرده است، شرکت مشهور Seagate با معرفی دو هارد جدید از سری BarraCuda همه را شگفت زده کرد. یکی از این دو هارددیسک سری باراکودا پرظرفیت ترین هارددیسک ۲.۵ اینچی است که تولید شده است. به‌گفته شرکت سیگیت یکی از فاکتورهای رقابتی هاردهای جدید آن‌ها قیمت نهایی محصول است که در مقایسه با مدل‌های مشابه به‌ویژه هاردهای سامسونگ از قیمت بسیار پایین‌تری برخوردار است.  BarraCuda ST5000 که پیش از این با ظرفیت ۴T تولید می شد در مدل جدید خود با ظرفیت جدید ۵ T وارد بازار می شود و قیمت آن ۸۵ دلار خواهد بود.

این هارددیسک ها، دارای سرعت خواندن ۵۴۰۰ دور در دقیقه و کش ۱۲۸MB است . همچنین، برق مصرفی این هارددیسک در زمان کار ، ۲.۱ وات و در حالت بدون کار، ۱.۱ وات خواهد بود. قطر این هارد دیسک سیگیت ۱۵ میلیمتر است که برای برخی از لپ تاپ های موجود در بازار مناسب خواهد بود؛ اما بسیاری از لپ تاپ ها به دلیل قطر آن، قادر به استفاده از آن نخواهند بود!

البته، کمپانی سیگیت اعلام کرده است که سری جدید این هارددیسک ها در قطر ۷ میلیمتر وارد بازار می شود تا برای بسیاری از لپ تاپ ها مناسب باشد. البته در سری های ۷ میلیمتری، حداکثر ظرفیت ، ۲ ترابایت خواهد بود.

اخبار, تکنولوژی, دانستنیها, هارد فلش رم

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.