ابزارک وردپرس چیست ؟

۱۳۹۴-۱۱-۰۶

ابزارک وردپرس چیست ؟

اگر از کسانی هستید که تازه باسیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنا شده اید ، حتما با ابزارک آشنا نیستید . در این آموزش شما را با ابزارک و نحوه کار با آن آشنا می کنیم .

ابزارک معمولا قطعه کدی است که به صورت خودکار و کاملا پویا مواردی را در جاهای مختلفی از قالب وبلاگ یا وبسایت شما فراخوانی می کند . فرض کنید که می خواهید در قسمتی از سایت یا وبلاگ خود، یک امکان نمایش آب و هوا را اضافه کنید؛ برای این کار فقط کافیست که از بخش ابزارک در قسمت ابزارک های ودرپرس، با کشیدن و گذاشتن آن در هر جای قالب آن را قرار دهید . این که شما می توانید چگونه از ابزارک ها استفاده کنید و اینکه می توانید درچه جاهایی از قالب وردپرس از آن استفاده نمایید، بستگی به کدنویسی قالب وردپرس شما دارد.

به صورت خلاصه اگر بخواهم بگویم ، ابزارک یک ویژگی مختص وردپرس است که اگر قالب ( پوسته ) شما از این ویژگی پشتیبانی کند با آن قادر هستید در قسمت هایی که قالب شما پشتیبانی می کند مثلا ستون های چپ و راست یا فوتر سایت هر چیزی خواستید قرار دهید . طراح قالب وردپرس است که تعیین می کند که چه قسمت هایی از قالب شما مخصوص ابزارک ها هستند. به همین دلیل است که برخی قالب ها به هیچ عنوان از ابزارک ها پشنیبانی نمی کند. ولی برخی دیگر ممکن است بخش زیادی از ابزارک پشتیبانی نمایند .

wordpresswidgets-1

 از قسمت نمایش => ابزارک می توانید ببینید که قالب شما از ویژگی ابزاک پشتیبانی می کند یا خیر. در صورتی که پنجره هایی شبیه زیرمشاهده کردید مطمئن باشید که می توانید از این ویژگی استفاده کنید.

wordpresswidgets-2

 برای اینکه یک ابزارک را در یکی از قسمت هایی که برای آن تعریف شده است ببرید بهتر است که با موس ابزارک را گرفته و به قسمت مناسب ببرید و رها نمایید . بیشتر شرکت های تولید کننده افزونه و پلاگین وردپرس ، در طراحی این افزونه ها سعی می کنند که تنظیماتی را اعمال نمایند که برای استفاده از افزونه دیگر نیاز نباشد در کد قالب به صورت مستقیم درجی صورت گیرد. بلکه در ابزارک ها رفته و ابزارک افزونه را مشاهده نمایند.

ابزارک ها نیز برای خود تنظیماتی دارند که مهمترین آنها نام آنهاست . نام معمولا در نوار بالای ابزارک جای گذاری می شود و شما می توانید آن را تغییر دهید. ابزارک ها کار را برای کاربران بسیار ساده کرده اند به صورتی که بتوانند به صورت گرافیکی ظاهر سایت خود را تعیین کنند.

آموزش, آموزش وردپرس, دانستنیها ,

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.