آیا آسیب زدن آهنربا به هارد واقعیت دارد؟

۱۳۹۵-۰۸-۲۷

آیا آسیب زدن آهنربا به هارد واقعیت دارد؟


داستان آسیب زدن آهنربا به هارد ، از شایعه تا واقعیت!

آیا آهنربا به هارد آسیب می زند؟ در برخی از سریال ها دیده می شود که فردی قصد آسیب زدن به یک هارددیسک را دارد و برای این کار از یک آهنربا استفاده می کند. این فرد آهنربا را به سمت هارد می برد و اطلاعات آن را از بین می برد. حال این سوال پیش می آید که آیا آسیب زدن آهنربا به هارد واقعیت دارد؟

جواب کلی سوال “آیا آسیب زدن آهنربا به هارد واقعیت دارد؟” خیر است! هیچ آهنربای معمولی در هیچ ابعادی، قادر به آسیب زدن به هارد نیست.

در صورتی که شما بخواهید به وسیله یک آهنربا به هارد آسیب جدی وارد کنید نیاز به یک آهنربای فوق قوی دارید تا بتوانید آسیب جدی به هارد وارد کنید و اطلاعات آن را از بین ببرید. هر آهنربایی که در نزدیکی هارد قرار میدهید باید به میزان زیادی قوی باشد تا بتواند اطلاعات آن را از بین ببرد. متاسفانه یا خوشبختانه این یک افسانه است که از فیلم های محبوب شروع شد. در فیلم ها هکر ها یا مجرمین برای پاک کردن سریع محتویات یک هارد درایو از یک آهن ربا برای این امر استفاده می کردند و با چند بار چرحاندن آن به دور هارد درایو اطلاعات آن پاک می شد.

پاسخ ما به کاربرانی که این مسئله برایشان سوال شده است این است که با یک آهنربای معمولی به هیچ عنوان نمی توان به هارد و اطلاعات هارد آسیبی وارد کرد. هرچقدر هم که این آهنربا بزرگ باشد این یک امر غیر ممکن است.  علت این که هارد درایو ها آسیب نمی بینند، این است که در هارد درایو ها دو عدد آهن ربای قدرتمند از جنس نئودیمیوم آهن بور وجود دارد، که حرکات سرهای خواندن و نوشتن را کنترل می کند.

حال اگر می خواهد با یک آهنربا به هارد آسیب وارد کنید ، توصیه ما این است که یک آهنربای بسیار قوی تهیه نماید شاید این کار ممکن شود.

امنیت, دانستنیها, مقالات, هارد فلش رم

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.