لپ تاپ HP EliteBook Folio G1

۱۳۹۵-۰۶-۰۹

لپ تاپ HP EliteBook Folio G1

لپ تاپ HP EliteBook Folio G1 با صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی (۴K UHD) یک لپ تاپ حرفه ای بی همتاست. این لپ تاپ برخلاف بقیه لپ تاپهایی بدنه سیاه وسفید دارند، یک ماشین اسپرت و با بدنه آلمینیومی است که در کنار بقیه لپ تاپهای مصرفی قرار گرفته است. این لپ تاپ قدم به قدم در تعقیب Lenovo ThinkPad X1 Carbon است، ولی لپ تاپ برگزیده ما برای کسب وکار میباشد، اما طراحی آن با sleek Apple MacBook در رقابت است. به ویژگیهای بالا یک پردازنده بدون فن Intel Core m7 و یک SSD 512 گیگا بایتی و داشتن یک سیستم خوش قیافه وقابل حمل را اضافه کنید، هرچند که بقیه لپ تاپهای کاری قیمتهای بیشتری ارائه میدهند.

طراحی و امکانات:

لپ تاپ HP به معنای واقعی نازک و سبک است، ابعاد آن ۰.۴۹ در ۱۱.۵ در ۸.۲۳ اینچ و وزن آن ۲.۳۶ پوند (حدودا ۱کیلوگرم) میباشد. این لپ تاپ فقط مقداری از ThinkPad X1 Carbon (0.65 در ۱۳.۱ در ۹.۰ اینچ و وزن ۲.۵۴ پوند) کوچکتر و سبکتر است. همچنین از Apple MacBook (0.52 در ۱۱.۰۴ در ۷.۷۴) نازکتر بوده ولی عریضتر و بزرگتر است، البته این لپ تاپ ۶اونس(تقریبا ۱۸۰ گرم) سبکتر است. این سیستم برای گذشتن از آزمایشهای MIL-STD 801G (افتادن، گرد وخاک، ارتعاشات) طراحی شد، اما برای اندازه گیری میزان خسارت وارده ازطریق ریختن مایع روی صفحه کلید همانند X1 Carbon مجاز شناخته نشد.

یکی از قوی ترین استدلالها علیه مک بوک اینست که تنها یک پورت USB-C دارد. EliteBook Folio G1 یک پورت دیگر اضافه کرده است (در سمت راست لپ تاپ) که هردو پورت Thunderbolt 3 را پشتیبانی میکنند. داشتن دو پورت این اجازه را به شما میدهد که همزمان با شارژ کردن سیستم به درایوهای اکسترنال یا آداپتورهای HDMI مرتبط باشید. به این ترتیب شما برای پورتهای معمولی مانند Ethernet, DisplayPort, USB 3.0, و HDMI نیاز به خرید آداپتور دارید، اما نه همانند مک بوک. اگر شما یک HP Elite USB-C dock با قیمت ۱۴۹ دلار بخرید میتوانید DisplayPort, Ethernet, HDMI و ۵ پورت USB.3 را به صورت اکسترنال به سیستم اضافه کنید. تنها پورت فیزیکی موجود در لپ تاپ جک هدست در قسمت چپ است. اتصالات بی سیم شامل ac 802.11 Wi-Fi و Bluetooth 4.2 میباشد.

نسخه پایه EliteBook Folio G1 (1099 دلاری در HP.com) یک صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی ۱۰۸۰ پیکسلی HD با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد. مدل بالاتر این لپ تاپ صفحه نمایش ۴K UHD (با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰) IPS لمسی دارد. همانند امکانی که در X1 Carbon وجود دارد صفحه نمایش این لپ تاپ نیز ۱۸۰ درجه میچرخد وعملکرد لپ تاپ مانند surface میشود، بهترین تنظیمات برای سخنرانیهای کوچک. تصاویر واضح و شفاف و نوشته های مشخص در Microsoft Edge browser و Office، رنگهای زنده و جزئیات پیچیده در ویدئوهای ۴K در این صفحه نمایش قابل مشاهده است. صفحه نمایش QHD+ نصب شده بر روی Dell XPS 13 لمسی هم خوب به نظر میرسد اما وضوح آن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ است که از EliteBook ها کمتر میباشد. XPS 13 قاب نازکتری اطراف صفحه نمایش دارد، ولی قاب ضخیمتر صفحه نمایش EliteBook مزاحمتی ایجاد نمیکند. Webcam 720 پیکسلی با تکنولوژی IR دارد، بنابراین شما میتوانید از Windows Hello برای log in استفاده کنید.

EliteBook Folio G1 بجای کلیدهای Fast-Forward, Rewind, و Play controls کلیدهایی برای کنفرانس قرار داده است. همکاری این کلید که به شکل آیکون های گوشیهای تلفن است این اجازه را میدهد که در جلسات کاری، اسکایپ را بدون بازکردن برنامه به صورت دستی جواب داده یا متوقف کنیم. نور پس زمینه صفحه کلید chiclet-style کاررابرای انگشتان راحت کرده، به همراه حس رضایت بخشی و راحتی جابجایی کلید بیشتر از آن چیزی که در مک بوک مشاهده خواهید کرد. با این حال کمی از صفحه کلید X1 Carbon که ما ترجیح میدهیم برای جلسات طولانی تایپ از آن استفاده کنید، سخت تر است. Touchpad یک تکه، که سوییچ خاموش/روشن موس بر روی آن قرار دارد، شما نگرانی از بابت دستورهای لمسی غیر ضروری نخواهید داشت. فقط دوبار ضربه زدن به گوشه سمت چپ touchpad این سوییچ را فعال میکند.

همه دستگاههای EliteBook Folio G1 با یک حافظه ۸گیگابایتی غیر قابل ارتقا به بازار آمده اند، و دستگاه مورد بررسی ما یک حافظه SSD 512 گیگابایتی دارد. تعداد کمی نرم افزار از قبل نصب شده متناسب با سیستم کسب وکار(حرفه ای) در آن وجود دارد، تعداد کمی امکانات رفاهی HP و Microsoftدر آن قرار داده شده، اما شما صدها گیگابایت فضای خالی برای برنامه ها و فایل های خود دارید. سیستم یکسال گارانتی دارد. یکسال گارانتی برای مصرف کنندگان لپ تاپ مناسب است ولی Lenovo ThinkPad X1 Carbon سه سال گارانتی دارد.

پردازنده Intel Core m7-6Y75 و یک گرافیک یکپارچه Intel HD Graphics 515 powers در EliteBook Folio G1 قرار داده شده است. میانگین امتیاز این لپ تاپ در آزمایش متداول PCMark 8 Work ، ۲۳۰۷ بود. این قطعا برای HP EliteBook Folio که از نسل قبل پردازنده Core M استفاده میکرد، شکست بود. همینطور این لپ تاپ عملکردی نزدیک به HP EliteBook 745 G3 با پردازنده AMD Pro A12 دارد، ولی بطور کلی نمیتواند در اندازه های نوت بوکهایی مثل ThinkPad X1 Carbon یا Lenovo ThinkPad T450s ودیگر سیستمهای با پردازنده Core i5 باشد.

نتایج رقابت EliteBook در آزمایشات مالتی مدیا نشان داد که تست فتوشاپ را در ۴ دقیقه و۳۹ ثانیه تمام میکند. که این کندتر از سیستمهای با پردازنده i5 و i7 است ولی سریعتر از Apple MacBook و HP EliteBook 745 G3 میباشد. این سیستم در تست Handbrake ما مقداری کندتر از زمان متداول بود، اگر زمان مناسب ومعقول این گروه از سیستمها را ۳دقیقه و ۱۳ ثانیه در نظر بگیریم. با همه وجود EliteBook Folio G1 را برای پروژه های مدیریت و پروژه های خلاقانه، توصیه میکنیم، اما اگر طراح آثار هنری هستید نیاز به لپ تاپ یک مقدار قویتر دارید.

عمر باطری EliteBook در تست rundown ما ۷ ساعت و ۳۹ دقیقه بود که زمان خوبیست. اگر بعضی judicial breaks را بردارید باطری میتواند برای تمام روز کافی باشد. اما صفحه نمایش ۴K از ورژن p1080 HD در حدود ۲ ساعت عمر باطری بیشتری دارد (۹:۳۶). همچنان ThinkPad X1 Carbon و MacBookعمر باطری بیشتر از ۱۰ ساعت دارند، در حالیکه سایر سیستمهای کسب وکار(حرفه ای) نظیر ThinkPad T450s, HP EliteBook Folio 1020, و EliteBook 745 G3 حدودا ۶ تا ۷ ساعت باطری نگه میدارند. نیازی نیست شارژر لپ تاپ خود را همه جا همراه داشته باشید ولی در پایان روز حتما باید لپ تاپ خود را به شارژ بزنید.

برای شمایی که نمیتوانید یک لپ تاپ خاکستری تیره یا مشکی را در انظار عمومی تحمل کنید EliteBook Folio G1 قطعا جذاب است. بدنه آلمینیومی مات دارد که موجب اشتیاق شماست، اما دارای ویژگیهای کسب وکار است که مدیریت فناوری اطلاعات شما را نیاز دارد. EliteBook قابلیت اتصال USB-C بهتری نسبت به Apple MacBook دارد به طوری که نیازی نیست شارژر را برای اتصال USB drive جدا کنید. ورژن ۱۰۸۰p پایه ۳۰۰ دلار ارزانتر است، که این برای کاربرانی که نیاز به ۴k ندارند مزیت خوبیست، و از Lenovo ThinkPad X1 Carbon، ۲۰۰ دلار ارزانتر است، وطراحی جالب و جذابی دارد، اتصالات متعدد ورودی/خروجی مثل HDMI و USB 3.0 ،یک صفحه کلید ضد نشت، عمر باطری طولانی و عملکرد برتر بعلاوه اینکه وزنش تنها چند اونس بیشتر است، از دیگر مزایای آن است. انتخاب ویراستاران ما برای لپ تاپهای کسب وکار Lenovo میباشد، اما مقرون به صرفه بودن HP EliteBook Folio G1 علی الخصوص در ورژن ۱۰۸۰p وهمینطور جذاب بودن و سبک بودن این لپ تاپ، آن را در بازار با ارزش کرده است.

دانستنیها, لپ تاپ, مقالات

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.