لپ تاپ HP 15-ba010nr

۱۳۹۵-۰۶-۰۱

لپ تاپ HP 15-ba010nr

لپ تاپ HP 15-ba010nr (369.99 دلاری) احتمالا تصور شما از یک کامپیوتر رویایی نیست، ولی کار خود را به عنوان لپ تاپ کم هزینه جایگزین PC انجام میدهد. صفحه نمایش بزرگ ۱۵.۶ اینچی و عمر باطری قابل توجه آن باعث میشودکه به خوبی از عهده کارهای روزمره معمولی و مالتی مدیا های غیر مهم بربیاید. روش طراحی ۱۵-ba010nr میتواند شمارا در زمانی که میخواهید با ۶ یا ۷ کلید سریع کار کنید گرفتار کند چون پد لمسی آنچنان راحتی ندارد. برای این قیمت ۱۵-ba010nr یک لپ تاپ مناسب و معقول است ولی انتخاب طراحانن ما لپ تاپ Dell Inspiron 15 3000 Series (3558) به لطف عملکرد در طراحی خوبش وقیمت پایین تر آن میباشد.

طراحی و امکانات:

اگر شما به دنبال شکار یک معامله شیرین هستید شانس هایی دارید، طراحی پر ذرق وبرق در اولویت ۱۵-ba010nr نیست ولی سبک سودمند گرایانه آن تعادل زیبایی در آن برقرار میکند. قالب بالایی از پلاستیک خاکستری تیره برجسته است در حالیکه قسمت پایینی و لولا ها از پلاستیک مشکی ساخته شده است. ابعاد آن ۰.۹۵ در ۱۵.۱ در ۱۰ اینچ است ووزنش ۴.۵۶ پوند (تقریبا ۲ کیلوگرم) میباشد.
صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۳۶۶ در ۷۶۸. در حالیکه این وضوح تصویر کمیست ولی در لپ تاپهای ارزان قیمت غیر معمول نیست، مابه این وضوح تصویر را میتوان در لپ تاپهایی چون Acer Aspire One Cloudbook 14 (235 دلاری) و Toshiba Satellite C55DT-C5245 نیز پیدا کرد. این به معنیست که اگر شما نگاه دقیقی داشته باشید میتوانید پیکسل هارا تفکیک کنید، ولی در واقع آن از کیفیت تماشای یک ویدیو در یوتوب وخواندن ایمیل هایتان کم نمیکند. صفحه نمایش یک پوشش براق دارد که ممکن است بازتاب این روکش کار را در بیرون و زیر تابش نور سخت کند. پوشش براق به این معنیست که شما همیشه به دنبال پیدا کردن زاویه دید خوب میگردید، یا میتوانید مقدار قابل توجهی بازتابش خیره کننده دریافت کنید.
تایپ کردن در اندازه کامل صفحه کلید و مدل chiclet-style آن که شامل کلید سایزشماره ۱۰ است نسبتا راحت میباشد. کلیدها ازنظر من جابجایی کوتاهی دارند ولی دقیقا همانطور که شما تصور دارید کار میکنند. رویه آن از پلاستیک خاکستری تیره ساخته شده، درست شبیه بدنه. صفحه کلید وپد لمسی هر دو یک گودی نامحسوس یکسان دارند و دو دکمه کلیک در پایین آنهاست. مشکلی که خودم با آن برخورد کردم scroll up شدن غیرعمدی space bar برای چندین مرتبه بود. بلندگوها در قسمت جلوی شاسی پایینی قرار گرفته اند یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست. شما نباید انتظار صدایی باکیفیت عالی را از لپ تاپهای ارزان داشته باشید هرچند که جای بلندگوها هم کمکی نمیکند. صدا بلندی تفکیک شده ای ندارد، حتی زمانیکه در بیشترین حجم خود باشد، در کل کیفیت پایینی دارد. در ایجاد تراکم های بالای بخصوص فیدبک گوش خراش دارد.
پورتهای ارائه شده نیز کاملا استاندارد هستند. در سمت چپ دو پورت USB قرار دارند (یک ۳.۰ و دیگری ۲.۰)، یک جک میکروفن و هدفن، پورت HDMI و پورت Ethernet وجود دارد. در سمت راست CD Drive، قفل Kensington، SD Card reader و یک دیگر USB 2.0 قرار دارد. سیستم یک هارد درایو ۵۰۰ گیگابایتی در ۵۴۰۰ دور در دقیقه دارد و یک Webcam در بالای قاب صفحه نمایش. برای اتصال، لپ تاپ Bluetooth 4.0 و وای فای ۸۰۲.۱۱b/g/n را دارد که نمیتواند network 5GHz را جوابگو باشد، اما این برای لپ تاپهای ارزان غیرمعمول نیست. این لپ تاپ ویندوز ۱۰ Home و مقدار منصفانه ای از bloatware های از پیش نصب شده همانند Amazon, Netflix, Snapfish, TripAdvisor و Wild Tangent Gameو plus HP’s help وپشتیبانی نرم افزار را به همراه دارد. همچنین ۲۵ گیگابایت حافظه Dropbox برای یکسال نیز دارد. برای این محصول HP یکسال گارانتی محدود سخت افزاری و ۹۰ روز پشتیبانی فنی محدود در نظر گرفته است.

عملکرد:

لپ تاپba010nr 15- دارای یک ۱.۸GHz AMD E2-7110APU (به همراه یک گرافیک یکپارچه Radeon R2 ) و ۴گیگابایت حافظه میباشد. در آزمایشات محک زدن ما، عملکرد متوسطی ارائه داد، ودرکلاس خود پایانی در حد متوسط بالا داشت نه متوسط روبه پایین. امتیاز ۱۶۹۲ در آزمایش متداول PCMark 8 Work کسب کرد که آنرا پایین تر از Dell Inspiron 17 5000 Series غیر لمسی (۲۰۹۷) و Toshiba Satellite C55DT (1890) اما بالاتر از Acer Aspire One Cloudbook (1561) قرار داد.
در بخش مالتی مدیا، این لپ تاپ شاید خیره کننده نباشد ولی بدترین اجرا کننده ای که دیده اید هم نیست. زمان تست Handbrake این لپ تاپ ۵دقیقه و ۲۲ ثانیه و ۱۲ دقیقه و۴۸ ثانیه برای تست Photoshop CS6 است. Satellite C55DT کمتر از هردوی این زمانها را دارد (۴:۳۰ در Handbrake و ۹:۲۷ در Photoshop) اما زمان Aspire One Cloudbook (11:00 در Handbrake و ۱۶:۳۶ در Photoshop) از HP بیشتر است. بنابراین زمانیکه قصد انجام پروژه های قوی با این سیستم را نداشته باشید، معمولا باید مشاهده مالتی مدیا و ویرایش خوب باشد.
این لپ تاپ مجری خوبی برای انجام کارهای روزانه میباشد، ولی به نظر میرسد وقتی حدود ۶ برنامه در حال اجرا داشته باشید رو به کندی میرود، این اتفاق گاهی در بارگذاری عکسهای سنگین صفحات می افتد (که البته زیاد آزار دهنده نیست). اگربا همین قیمت به دنبال chromebook جایگزین این لپ تاپ هستید مثل Toshiba Chromebook 2 (CB35-C3350) ،قابلیت آفلاین کارکردن، واجرای برنامه های ورد و اکسل ، و فضای ذخیره سازی کافی از ارکان مهم آن در مقابل لپ تاپهای سنتی است. میتوان گفت Chromebook 2 صفحه نمایش عالی ۱۰۸۰p IPS و قابلیت اتصال سریعتر ۸۰۲.۱۱ac دارد.
عمر باطری سه سلولی این لپ تاپ در آزمایش rundown ما ۵ ساعت و ۴۹ دقیقه بود که برای لپ تاپ ۱۵ اینچی قابل تقدیر است. این در حالیست که ۸ ساعت تمام برای رسیدن به عمر باطری روزانه آن زمان نیاز نبود. همین موضوع برای عمر بیشتر باطری آن نسبت به Dell Inspiron 17 (5:20), Toshiba Chromebook 2 (5:32) و Satellite C55DT (5:27) کافی است. اما عمر باطری این لپ تاپ هرگز نزدیک Aspire One Cloudbook (13:59) هم نخواهد شد.

نتیجه گیری:

HP 15-ba010nr یک لپ تاپ ارزان قیمت وصف نشدنی است. گزینه های گرانی در آن وجود ندارد مانند Aspire One Cloudbook 14 ، وقطعا آن یکی از موارد گران به حساب نمیاید. درباره قیمت این لپ تاپ باید گفت: این لپ تاپ معمولا با گزینه های وعده داده شده و خواسته هایی که خریداران روزانه از لپ تاپهای حدودا ارزان دارند ارائه میشود. بخاطر همین یک مقدار گرانتربودن، Dell Inspiron 17 5000 Series همچنان بخاطر کیفیت تصویر بالاتر و طراحی عالی انتخاب برتر طراحان ماست. Dell Inspiron 11 3000 Series (3162) ارزانتر، کوچکتر، سبکتر و دارای عمر باطری بیشتر نسبت به HP است.

دانستنیها, لپ تاپ, مقالات

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.