علت روشن نشدن لپ تاپ – به چه دلیلی ممکن است لپ تاپ شما روشن نشود؟

۱۳۹۷-۰۳-۲۱

علت روشن نشدن لپ تاپ – به چه دلیلی ممکن است لپ تاپ شما روشن نشود؟

چرا لپ تاپ من روشن نمیشود !؟

این جمله ایست که اکثر مواقع از مراجعان حضوری به مرکز فنی و مهندسی لاژورد می شنویم . در برخی موارد اصلا نیازی به تعمیر لپ تاپ و بررسی های تخصصی نیست و مشکل از وسایل جانبی و مشکلات کوچکی است که از دید کاربر لپ تاپ مخفی مانده است .

قطعا وقتی که دکمه پاور لپ تاپ خود را فشار می دهید و هیچ اتفاقی رخ نمی دهد ، نشانه مشکلی در لپ تاپ یا کامپیوتر شماست . اما همیشه به این معنا نیست که فاجعه ای برای لپ تاپ یا نوت بوک شما رخ داده است.

در این بخش می خواهیم به صورت گام به گام به آموزش عیب یابی لپ تاپ بپردازیم . در نظر داشته باشید که این موارد برای افرادی است که تنها کاربران عادی این دستگاه ها هستند . برای آموزش های تخصصی تر می توانید به لینک پایانی مطلب مراجعه نمائید.

با ما در عیب یابی لپ تاپ همراه شوید.

دلایل روشن نشدن لپ تاپ

  1. ۱
    چک کردن باتری لپ تاپ یا نوت بوک و برقرار بودن جریان الکتریسیته در لپ تاپ

    در صورتی که دکمه پاور لپ تاپ خود را فشار می دهید و هیچ علائمی از روشن شدن لپ تاپ در آن مشاهده نمی کنید ، ابتدا مطمئن شوید که باطری دستگاه شما شارژ کافی برای روشن کردن لپ تاپ را داراست . ممکن است مشکل از وارد نشدن جریان الکتریسیته به درون دستگاه ناشی شود .

    اطلاعات کاربردی در مورد باطری لپ تاپ / باتری نوت بوک :

    همواره در مورد لپ تاپ یا نوت بوک این گزینه را مد نظر داشته باشید که هرچه از عمر لپ تاپ و نوت بوک شما بیشتر بگذرد ، احتمال سالم بود باتری لپ تاپ / باطری نوت بوک کاهش می یابد . باتری لپ تاپ نو ، حداقل بین ۲ تا ۳ ساعت میتواند بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند .(هرچند لپ تاپ هایی نیز هستد که این قاعده را شکسته اند و میتواند بیشتر از ۸ ساعت مداوم و بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند) اما پس از چندین سال از کار دستگاه ممکن است این رویه عوض شود و باتری لپ تاپ یا نوت بوک شما تنها به اندازه بوت شدن نوت بوک یا لپ تاپ شما شارژ نگه دارد . اگر نحوه کار شما به گونه ایست که به پریز برق دسترسی ندارید ، بهتر است به فکر تعویض باتری لپ تاپ خود باشد .

    برای این منظور پیش از هر کاری ابتدا به سایت سازنده لپ تاپ خود مراجعه کنید و از طریق آن و پس از یافتن باتری مناسب لپ تاپ یا نوت بوکتان آن را تهیه نمایید . حتما به این نکته توجه کنید که باتری با ولتاژ ، اندازه و رابط مناسب لپ تاپ خود تهیه نمایید . ایده صرفه جویی ممکن است باعث شود که برای تهیه باطری لپ تاپ خود به سراغ یک باتری دست دوم بروید . توصیه کارشناسان گروه فنی و مهندسی لاژورد بعنوان یک مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ این است که به دو دلیل به سراغ باتری دست دوم برای لپ تاپ و نوت بوک نروید .

    1. راهی برای بررسی طول عمر یک باتری دست دوم لپ تاپ وجود ندارد . ممکن است که زمانی که شما باتری را خریداری و تست می کنید ، میزان نگهداری شارژ باتری به میزان قابل قبولی باشد . اما پس از مدت کمی که از باتری دست دوم نوت بوک /لپ تاپ مشاهده کنید که به مشکل قبل دچار شده است .
    2. عدم مشخص شدن و پدیدار شدن مشکلات باتری به صورت نمایان ، ممکن است باعث شود صدمات جبران ناپذیری به لپ تاپ / نوت بوک شما وارد نماید . باتری ها به صورت بالقوه ای خطرناک هستند . در صورتی باتری دارای مشکل باشد ، ممکن است باطری لپ تاپ یا نوت بوک شما بیش از حد گرم شود یا حتی در مواردی منفجر شود . پس لطفا در این مورد خساست را کنار بگذارید و بهترین نوع باطری موجود در بازار را برای لپ تاپ خود تهیه نمایید .

    همچنین می توانید از فلوچارت زیر برای عیب یابی باتری استفاده نمائید

    عیب یابی باتری لپ تاپ توسط فلوچارت

  2. ۲
    چک کردن شارژر لپ تاپ - کابل برق و تست سلامت آن

    در صورتی که از سالم بودن باطری لپ تاپ خود مطمئن هستید ، بهتر است شارژر آن را چک نمایید . در برخی موارد ممکن است که باتری لپ تاپ / باطری نوت بوک شما ، شارژ تمام کرده باشد و شارژر آن به دلیل خرابی قادر به شارژ آن نباشد . در بسیاری از لپ تاپ ها و نوت بوک ها ، بر روی شارژر ال ای دی (LED) کوچکی است که در صورتی که برق به صورت صحیح وارد آنها شود ، ال ای دی روی شارژر لپ تاپ / شارژر نوت بوک به رنگ سبز یا در مواردی قرمز روشن می شود .

    ابتدا باتری لپ تاپ / نوت بوک خود را در بیاورید . شارژر خود را بکشید . شارژر را بررسی کنید تا قطعی و وصلی نداشته باشد . اگر در کابل برق شارژر لپ تاپ خود متوجه عامل خرابی و آسیب دیدگی شدید ، حال دیگر می دانید کدام قطعه را باید عوض کنید . در غیر این صورت ، تمامی اتصالات لپ تاپ خود را چک نمایید تا مطمئن شوید همه چیز به صورت محکم و پایدار به لپ تاپ شما وصل شده است . در صورتی که از لپ تاپ استفاده می کنید ، پس از چک کردن کابل برق ، حتما از سالم بودن شارژر دستگاه مطمئن شوید .

    همچنین اگر شارژر لپ تاپ یا نوت بوک شما به صورت صحیح کار کند ، حتی اگر باتری هم دچار مشکل باشد بازهم لپ تاپ و نوت بوک شما روشن میشود . تنها مشکل این مورد این است که به محض کشیدن شارژر از برق و یا رفتن ناگهانی برق ، لپ تاپ شما خاموش می شود . پس اگر پس از اتصال شارژر نیز قادر به روشن کردن لپ تاپ یا نوت بوک خود نبودید، یکی از گزینه های احتمالی خراب بودن شارژرلپ تاپ / شارژر نوت بوک است . پس حتما با یک شارژر مشابه که المان های مشابه شارژر شما دارد لپ تاپ خود را تست نمایید یا در صورتی که شارژر مشابه ندارید یا از منطبق بودن آن با دستگاه خود اطمینان ندارید ، به یک مرکز تخصصی لپ تاپ مراجعه نمایید و تست کنیدکه مشکل از شارژر است یا خیر

    اطلاعات کاربردی در مورد شارژر لپ تاپ – شارژر نوت بوک

    شارژر مرکز اصلی برق رسانی به لپ تاپ و نوت بوک شماست و در صورتی که همین عملیات بسیار به ظاهر ساده به خوبی صورت نگیرد ممکن است که صدمات غیر قابل جبرانی برای قطعات داخلی لپ تاپ / نوت بوک شما به وجود آورد .

    به هیچ عنوان از شارژر لپ تاپ یا نوت بوک دیگری برای شارژر کردن لپ تاپ خود استفاده نکنید . ورودی های جریان برق هر لپ تاپ و نوت بوکی ( حتی اگر از یک کمپانی سازنده باشند ) متفاوت است و بر اساس نیاز دستگاه تنظیم می گردد .

    اگر از خرابی شارژر لپ تاپ یا نوت بوک خود اطمینان دارید بهتر است که به یک مرکز تخصصی تجهیزات لپ تاپ یا فروشگاهی مناسب که بتواند شما را در این زمینه یاری کنید مراجعه نمایید و شارژر مناسب لپ تاپ یا نوت بوک خود را تهیه نمایید .

  3. ۳
    تست سالم بودن پریز برق

    اگر پس از چک کردن این موارد ، همچنان لپ تاپ شما روشن نمی شود ، چیزی شبیه لامپ یا چراغ خواب را به همان پریز برق وصل کنید تا از سالم بودن پریز برق مطمئن شوید . اگر از سه راهی برق یا محافظ برق برای لپ تاپ استفاده می کنید ، مطمئن شوید که آن را خاموش نکرده باشید یا از سالم بودن آنها مطمئن شوید .

    همچنین مطمئن شوید که پریز برق اتصالی نداشته باشد و باعث خرابی شارژر شما نشود .

  4. ۴
    چک کردن صفحه نمایش لپ تاپ

    لپ تاپ خود را در محیطی ساکت چک کنید و ببنید که صدای چرخش فن لپ تاپ خود را می شنوید یا خیر؟ همچنین چک کنید که ال ای دی های روی کیبرد لپ تاپ مخصوصا روی دکمه پاور روشن است یا خیر . در صورتی که صدای فن لپ تاپ خود را می شنوید و یا ال ای دی های روی کیبرد روشن است ، لپ تاپ خود را به یک محیط تاریک ببرید و با دقت صفجه نمایش را بررسی نمایید که آیا تصویری مشخص است یا خیر.

    اگر صدای فن نوت بوک را می شنوید یا نور دکمه پاور روشن است ، باید به خرابی ال سی دی شک کنید . مانیتور یا صفحه نمایش از جمله قطعاتی است که در معرض خرابی قرار می گیرد . رابطی بین ال سی دی و مادربرد وجود دارد که در صورت باز و بسته نکردن صحیح درب لپ تاپ ممکن است دچار قطعی شود و تصویری در لپ تاپ شما نمایش داده نشود . دلایل عمده تری نیز برای خرابی و عدم نمایش تصویر در ال سی دی وجود دارد که در صورت بروز آنها در بسیاری از موارد نیاز به تعویض LCD / LED لپ تاپ خواهد بود .

  5. ۵
    چک کردن هارد دیسک لپ تاپ

    در صورتی که لپ تاپ شما روشن شد اما وارد ویندوز نشد ، وارد قسمت بوت دستگاه شوید و چک کنید که هارد دیسک لپ تاپ شما شناخته شده باشد . در صورتی که درایو هارد دیسک شناخته شده بود ، از سلامت ویندوز لپ تاپ خود مطمئن شوید . چک کردن دقیق سلامت هارد دیسک لپ تاپ ممکن است برای کاربران عادی مشکل باشد . در صورتی که لپ تاپ شما دارای گارانتی است به هیج عنوان اقدام به بازکردن پشت لپ تاپ برای بررسی هارد نکنید زیرا بازکردن به منزله ی اتمام تعهد شرکت گارانتی نسبت به لپ تاپ شماست . در صورتی که به کمک بررسی های ظاهری نتوانستید مشکل لپ تاپ یا نوت بوک خود را حل کنید ، حتما در صورت داشتن گارانتی به مرکز گارانتی و در صورت اتمام گارانتی به شرکت های تخصصی تعمیرات لپ تاپ / تعمیرات نوت بوک مراجعه نمایید .

  6. ۶
    چک کردن منبع تغذیه یا پاور لپ تاپ

    در صورتی که تمامی این موارد را بررسی کردید و مشکل شما حل نشد ، ممکن است مشکل از منبع تغذیه لپ تاپ شما باشد که در این صورت باید آن را تعویض نمایید .

    در مورد تعویض آی سی شارژ نیاز به تجهیزات و همچنین تخصص تعمیرات مادربرد می باشد و از شما میخواهم که کار تعمیر لپ تاپ خود را به یک متخصص تعمیرات لپ تاپ بسپارید .

اگر مطالب فوق برای شما کارساز نبود ، می توانید توضیحات تخصصی تری در مورد ایرادات و تعمیرات لپ تاپ در لینک زیر بخوانید

علت روشن نشدن لپ تاپ
ارسال
امتیاز کاربران ۵ (۲ نظر)

پرسش و پاسخ

انجمن تخصصی پاسخ به سوالات متداول تعمیرات لپ تاپ
پرسش کاربران و پاسخ آنان را در پائین مطالعه نمائید
دانستنیها, لپ تاپ, مقالات
تعداد 494 نظر
  1. سلام.لبتاب من با باتری به خوبی کار میکنه و وقتی هم لبتاب خاموشه باتریش شارژر میشه.ولی وقتی لبتاب روشنه و شارژرا متصل میکنم بعد مدتی خاموش میشه.لطفا راهنمایی کنید

  2. با سلام
    پام خورد ب لبتابم

    الان چراغ پاورش روشن میشه فقط

    باتری رو هم ک میزنم ب شارژ بعد برقشم وصل میکنم

    چراغ شارژش حتی بعد اینکه از برق میکشمش روشن میمونه.ب برق هم ک میزنمش بعد دکمه پاورو میزنم فقط لامپ پاور روشن میشه هیچچیش کار نمیکنه.لطفا کمکم کنید.لبتابم asus u53jc هست

  3. سلام لپ تاپ اچ پی دارم و امروز که خواستم روشنش کنم دیدم خیلی داغ شده و باتریشم شارژ نمیشه کلا روشن نمیشه یعنی ممکنه سوخته باشه؟؟؟؟

  4. سلام من یک لپ تاپ ایسوس دارم که امروز روشن کردم یه صفحه ابی اومد بعد خاموش شد دیگه روشن نشد به شارژم زدم ولی باز روشن نشد مشکل چیه

  5. سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    لپ تاپ من ی چند وقتیه خودب خود خاموش میشه. یعنی تا روشن میکنم تقریباً بعد از ۵ الی ١۵ دقیقه خاموش میشه و دوباره همین تایم باید صبر کنم تا دوباره بتونم روشنش کنم و بعد از روشن کردن دوباره این اتفاق میفته. ضمناً وقتی از باطری استفاده میکنم خاموش میشه ولی وقتی از شارژر و برق مستقیم استفاده میکنم خاموشی در کار نیست.
    امیدوارم بتونید راهنماییم کنید. راستی لپ تاپم ایسوس core i5 هستش
    ممنونم از شما…

  6. سلام من داشتم با لپ تاپم فیلم میدیدم و بعد خاموش کردم و روشن میشه ولی صفحه ی ویندوز نمیاد چی کار کنم بیشتر از ۲ هفتس همینه
    ممنون

  7. سلام لپ تاپ من یهویی درحال آهنگ گوش دادن خاموش شدش به شارژ زدم هر کارم کردم روشن نمیشه asuz core i7 باتریش جدا نمیشه مثل بقیه لپ تاپ ها ممنون میشم در اسرء وقت بهم کمک کنید بزرگواران

  8. سلام دم کمک کردند گرم
    منم یه سوالی داشتم لپ تاپ بار اخر‌ عادی روشن شد و خاموش اما احتمالا شارژش کم بوده
    بعدا که اومدیم روشنش کنیم می‌بینیم می‌زنیم تو شارژر شارژ نمیکنه و حتی سنجیدیم دیدیم برق رو عبور میده… حالا پاور هم که می‌زنیم روشن نمیشه
    ممنون میشم

  9. باسلام من لپ تاپ لنوو z510دارم داشتم کار الکترونیکی میکردم میخواستم میکروکنترلر پروگرام کنم که ناگهان رو برد الکترونیکی یه اتصالی پیش اومد و پروگرامر هم به پورت یو اس بی و برد متصل بود یه مرتبه لپ تاپم خاموش شد و دیگه روشن نمیشه نه با باتری و نه با شارژر.هیچ گونه چراغی هم روشن نمیشه.ممنون میشم راهنمایی کنید

  10. با سلام درود عزیز دل من شارژر موبایل موبایل وصل کردم به ایتالیا و سری ک به گوشی میخورد رو بریدم ک به باطری گوشی شک بدم ک لبتابو خاموش شد و وقتی شارژ میزدم چراغ شارژ روشن میشد ولی چراغ کیبرد و یا صفحه نمایش هیچ واکنشی نشون نمی‌داد بعضی اوقات صدای فن هم شنیده میشد ایراد چی می‌تونه باشه ؟؟ از بایوس و آیو می‌تونه باشه ؟؟ یا مثلاً چیپس مشکل پیدا کرده؟

    • با درود و سپاس از شما
      نوشته شما بنظرم ایراد تایپی زیاد داره و سخت میشه منظور دقیقتون رو متوجه شد ولی اونطور که فهمیدم ، سیم شارژر موبایل رو قطع کردین و زدین به لپ تاپ که به باتری شوک بدین!!
      که باعث شده لپ تاپ شوکه بشه و خاموش شده
      به احتمال زیاد پاور مادربرد و یا چیپ اصلی لپ تاپ آسیب دیده و باید بررسی و رفعش کنید.

  11. سلام ببخشید من ۱ماهه که لپ تاپ خریدم که اسمش ایسوس مدل R556 از دو هفته پیش که روشنش کردم ۵دقیقه طول کشید روشن شه ولی همیشه تو ده ثانیه روشن می شد الان هم دیگه کلا روشن نمی شه به تلوزیون هم متصل کردم ولی صفحه رو نشون نمی ده دکمه پاور هم زدنی صدای فن و چراغ های پایین یکیش روشن می شه نمی دونم از چی هست لطفا کمکم کنید

  12. سلام
    لپ تاپ من ایسوس n55 بعد جدیدا بدون باتری و با اتصال به برق اصلا روشن نمیشه و وقتی هم باتری داره حدود ۴۵% ناگهانی خاموش میشه تنظیمات هشدار کمبود شارژشم چک کردم اما ایراد از اون نبوده چرا اینطوری خاموش می شه؟

  13. سلام.خسته نباشید
    من پریروز لپ تاپمو چند ساعت روشن گذاشتم کاریش نداشتم فقط یه فایل پی دی اف اجرا کرده بودم.بعدش اومدم باعجله خاموشش کردم معمولا با shut down خاموش میکنم نمیدونم شاید باعجله اشتباه کلیک کرده باشم رو هایبرنت بعدا که ازبیرون اومدم روشنش کردم عادی روشن شد ویندوزم بالا اومد ولی الان تو صفحه فقط پیامhibernating میاره چند بارخاموش روشنش کردم وحتی توحالت روشن یکی دوساعت صبر کردم که حل بشه ولی نشد الان دو روزه روشنش میکنم اینجوریه لطفا راهنمایی کنید ممنون

  14. سلام من وقتی لپ تاپ رو روشن میکنم فقط hibernating نشون میده و هیچ کاری دیگه ایی نمیکنه. چیکارش کنم؟! :-/

    • درود بر شما
      اگر چراغ مربوط به هارد روی لپ تاپ که شبیه سیلندر هست در حال روشن و خاموش شدن و یا روشن بودن مداوم هست در صورت امکان دستگاه را به حال خود رها کنید تا ویندوز خود را ترمیم کرده و بالا بیاید و در غیر اینصورت در زمانی که لپ تاپ را روشن می کنید گزینه ای مبتنی بر چشم پوشی از hibernating و بالا آمدن عادی ویندوز نمایش داده می شود که بایستی آنرا انتخاب کنید تا دستگاه بالا بیاید.
      ممکن است برای بار اول کمی نیاز به زمان باشد ولی برای دفعات بعد مشکل حل می شود.

  15. با سلام
    من داشتم با لپ تاپم کار میکردم که شارژش داشت تموم میشد. شارژر رو بهش وصل کردم به محض اتصال شارژر تصویر قطع و وصل میشد یا اصطلاحا پرش داشت که یکدفعه خاموش شد. الانم روشن نمیشه. شارژر رو وصل میکنم چراغ شارژ روشن میشه ولی بازم نمیتونم لپ تاپ رو روشن کنم.
    لطفا راهنمایی کنید. ممنون

  16. سلام . لپ تاپ من روی باطری روشن نمیشه ولی شارژرو میزنم روشن میشه وقتی ام روشنه شارژرو میکشم خاموش میشه؟

  17. با سلام و خسته نباشید
    لپ تاپ من asus مدلx453m هستش.از حدود سه روز پیش که یهو خاموش شد دیگه روشن نشد.وقتی هم که به شارژر وصلش می کنیم نه صفحه روشن میشه نه چراغ های شارژ.یعنی موقع وصل شدن شارژر هیچ اتفاقی نمی افته. مشکل از کجاست؟

  18. با سلام و احترام
    لپ تاپ لنوو مدل z50 دارم.مدتی است که برای روشن کردن اگر به برق وصل نباشد ،روشن نمیشود و باید به برق وصل کنم و روشن کنم. وقتی که روشن شد اگر از برق جدا کنم کار میکند و باتری هم شارژ نگه میدارد و هم شارژ میشود.مشکل من روشن کردن با ،باطری هستش.

    ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

    با تشکر

  19. سلام وقت بخیر
    من چند روز پیش شارژ لپ تاپم اتصالی کرده بود وچندبار ناگهان سیستم خاموش میشد تا اون مشکل رو حل کرده ام بعد از اون سیستمم یا روشن نمیشد یا اگه روشن میشه بعد مدتی به اسلیپ میره
    حس میکنم که پاور ضعیف شده
    بنظرتون باید چیکار کرد؟

  20. سلام
    ببخشید این lid close لپ تاپ رو چطور پیدا کنم؟ اطراف لولای لپ تاپ من چیزی نیست اصلا

  21. با سلام
    من یه لپ تاپ ایسوس f550l دارم .. چند وقت پیش یک روز کاملا ناگهانی دیگه روشن نشد. بهم گفتن مادربوردش سوخته و خود نمایندگی تعمیرات ایسوس مادربورد رو برام تعویض کرد! حدود سه روز پیش لپ تاپ به دستم رسید .. روشن شد مشکلی هم نداشت اما تو یک ساعت سه بار خود به خود خاموش شد. گذاشتم باتریش پر شد … خوب شد تقریبا تا اینکه خاموشش کردم و بعد از ۲۴ ساعت رفتم سراغش دیدم باز هم روشن نمیشه!( عینا مشابه دفعه قبلی) چراغ پاور و چراغ باتریش روشن میشه … اما کلید پاور رو که میزنم هیچ واکنشی نداره .. هیچ صدایی .. هیچی! بدون باطری با اتصال مستقیم هم امتحان کردم بازم اتفاقی نیفتاده … با توجه به اینکه مادربورد تازه تعویض شده امکان داره بازم سوخته باشه؟ مشکل از کجاس ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • با درود
      احتمالا مشکل از چیپ مادربرد بوده که بایستی چیپ تعمیر و یا تعویض میشده و در مرحله آخر و در صورت خرابی عدم توانایی مادربرد در تعویض چیپ بایستی مادربرد تعویض میشده.
      چون اخیرا تعویض مادربرد شده از گارانتی آن استفاده کنید و جهت بررسی به همان مرکز ارسال کنید تا ایراد کار را برطرف کنند

  22. سلام.من در حین کار لب تاپم یوهو صفحش سیاه شد.باطریشو دراوردم دوباره جا زدم کلن خاموش شد اصن روشن نمیشه.باطریشو در اوردم با کابل شارژ بازم روشن نمیشه.چراغای شارژم اصن روشن نمیشه

  23. سلام و درود.
    من امروز حدود ۵ ساعت ولی نه به طور نداوم از لپتاپ ایسوس ندل n552vw برای بازی به صورت نسبتا سنگین استفاده کردم،البته بار اولم نبوده،بعد از ۲ ساعت اول حدود ۱ ساعت خاموش بوده و بعد از ۱ ساعت دوباره ۳ ساعت به بازی مشغول شدم،حال که ان را خاموش کردم(مثل همیشه) دبگر نه روشن میشه نه وقتی تو برق میزنیم شارژ میشه و چراغی ردشن میشه.لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم!!!ایا ممکنه بخاطر فرصت ندادن برای خنک سدن سیستم بوده باشه؟؟؟؟

  24. سلام مدل لپ تاپ من ایسر دیروز سه یه هو خاموش شد فک کردیم واسه شارژشه چون کاری باش نداشتیم دیگ روشنش نکردیم تا امروز،امروز ک روشنش کردیم no boot able device این پیغامو میده و روشن نمیشه چرا این طوری شده؟!

  25. من یک لپ تاپ لنوو مدل g5080 دو سال پیش خریدم دیروز خاموش شد با زحمت روشنش کردم بعد ویندوزم را کامل پاک کرد و دوباره نصب کرد (resetting)الانم وقتی باتری رو دستگاهه روشن نمیشه و با پاور هم هر از گاهی روشن میشه و بعد از چند ثانیه خاموش میشه و مشکلش از چی می تونه باشه و حدودا هزینه تعمیرش چقدره
    به یه نفر تو اصفهان پیام دادم گفت احتمالا مشکل از سیستم خنک کننده است و هزینه بیشتر از ۲۵۰ هزار تومان نمیشه من الان چیکار کنم

  26. سلام من لپتاپ ایسوس خریدم یکماهه از دیروز با دکمه پاور روشن نمیشه حتما باید ۳۰ سانیه بزنم برق و دکمه پاور رو نگه دارم مشکا از چیه باطری به خوبی شارژ میشه و به خوبی نگه میداره بغدش باطری داحلیه اصلا در نمیاد ک بخام امتحان کنم با برق مستقیم راهی هست ک بدون برق روشن بشه؟ یا ممکن هست اپدیت بایوس بخاد؟

  27. سلام
    وقت بخیر
    مطالب واقعا مفید بودن
    سوال :
    لپ تاپ من لنو Z500 هست
    چهار سال بخوبی کار کرد
    اما مدتی پیش صفحه مانیتورش شکست و مجبور بودم برای کار با لپ تاپ از کابل HDMI استفاده کنم و لپ تاپ رو به تلویزیون وصل کنم
    بعد از چند بار استفاده ایرادی پیدا کرد
    لپ تاپ بعد از فشار دکمه پاور روشن نمی شد . یعنی تصویر LENOVO یا همون تصویر شناسایی سیستم بالا نمی آمد
    چندبار با کلید پاور خاموش و روشن کردم تا بالا اومد
    بالاخره مانیتور لپ تاپ رو عوض کردم و اولش همه چیز خوب بود و تصور عالی
    ولی بعد از دو روز باز می بایست چندبار سیستم رو روشن و خاموش کنم تا صفحه اول ( یا بوت یا مارک لنوو ) بالا بیاد
    هم اکنون حدود نیم ساعت خاموش و روشن کردن سیستم بالا میاد و وقتی به سایت لنو برای چک و سالوشن میرم چیزی نشون نمیده و همه چیز رو عالی نشون میده
    کابل شارژ سالمه
    باطری سالمه
    چراغ های نمایشگر نرمال کار میکنند
    چراغ صفحه کیبورد نرمال کار میکنه
    باطریش هم جدا شدنی نیست
    البته بعضی مواقع با فشار همون بار اول دکمه پاور روشن میشه و الگوی خاصی نداره
    لطفا نظرتون رو بیان کنید .
    ممنون

  28. با سلام لب تاب من کمی اب ریخته روش ولی سریع خاموشش کردم ولی الان که روشنش میکنم فقط ارم ایسوس میاد و دوباره خاموش میشه اگه میشه راهنمایی کنید

  29. سلام.من با لبتاب کار میکردم که خود ب خود خاموش شد.و بعد چن ثانیه کلید پاور رو زدم روشن شه کلید همین که روشن شد با صدای( چیک )خاموش شد.مشکل از چیه؟؟؟

  30. با سلام.
    امروز لپتاپمو روشن کردم داشتم کار برنامه نویسی میکردم باهاش که یهویی هنگ کرد اصلا هیچی کار نمی کرد نه موس نه کیبورد و …. منم با دکمه پاور خاموشش کردم.البته تا وقتی که خاموشش کردم صفحه روی عکس پس زمینه هنگ کرده بود و موس و هیچی تکون نمیخورد.بعد خاموش کردن دکمه پاورو زدم روشن بشه ولی صفحش روشن نمیشه و فقط صدای فنش میاد اونم بعد ۳۰ ثانیه دورش زیاد میشه انگار گرم میشه.هیچ صدایی و تصویری هم نداره.ولی رم رو بیرون اوردم بوق زد گذاشتم سر جاش باز روشن نشد.مشکلش از کجا میتونه باشه؟
    ببخشید زیاد شد

  31. سلام لب‌تاپ من دکمه ش رفته تو گیر کرده وروشن نمیشه روز قبل از اینکه این جوری بشه هفت هشت ساعت بازی کردم وصدای عجیبی از فن می‌آمد مشکل چیه؟ فکر کنم از سی پی یو باشه

    • با درود
      مشکل گیر کردن دکمه ارتباطی به صدای فن نداره ، اگر صدای فن زیاد می شده بخاطر داغ کردن لپ تاپ بوده و اگر صدای غیر عادی می داده احتمالا برای فن مشکلی پیش آمده که بهتر است در اولین فرصت بررسی و رفع شود.
      در خصوص دکمه هم ممکن است چیزی بر روی آن ریخته شده و چسبیده باشد که شاید خودتان بتوانید مشکل را حل کنید ولی اگر ایراد از دکمه هست باید تعویض شود.

  32. سلام لب تابم روشن میشه فقط اسم برند میاد همینطوری میمونه تو سیف مد هم نمیره تو هیچی نمیره لب تاب هم asus میشه راهنمایی کنین

  33. با سلام لپتاپ من hp هستش شارژ نمیشه ۴۰ درصدم شارژ داشت ولی وقتی دکمه پاور را میزنم روشن نمیشه. لطفا کمکم کنید

  34. سلام
    من لپ تاپ ام رو با دستمال مرطوب همه جاشو تمیز کردم
    و نَمی ، نموند رو لپ‌تاپ
    بعد که شارژر رو وصل کردم
    یه بوی خاص سوختگی وسایل برقی هست!!
    اون بو رو داد
    وقتی باطری رو وصل کردم روشن شد ولی اصلا شارژ نمیشد و اون بو باز میومد که من جدا میکردم
    آداپتور شارژ رو عوض کردم. نو گرفتم فک کردم روشن که میشه با باطری،حتما درست میشه
    الان زدم دیدم همون طور شد باز
    مشکل از چیه؟؟؟

  35. سلام. وقتتون بخیر. من یه لپ تاپ vaio دارم.امرور بعد از ده دوازده روز خواستم روشنش کنم با فشار دادن دکمه پاور هیچ اتفاقی نمیوفته و چراغی روشن نمیشه. اما دکمه web رو میزنم به محیط مربوطه وارد میشه. وکمه assist رو که میزنم پیغامی با این مضمون میده.
    Bootmgr is missing. Press ctrl+alt+del to restart
    ولی با زدن اون سه دکمه باز همین صفحه میاد.
    لطفا من رو راهنمایی کنید. چون اعتمادی به تعمیر کارا ندارم. خیلی خیلی متشکر.

  36. سلام. لپ تاپ من aser هستش. امروز میخواستم هندزفری رو وصلش کنم اما اشتباها رفت تو درگاه USB بعدش لپ تاپ خاموش شد و روشن نمیشه و شارژ هم نمیشه. بنظرتون چی شده؟ و آیا میشه درستش کرد؟؟؟ لطفا زود جوابمو بدین خیلی خیلی ممنون.

  37. سلام و خسته نباشید. من لپتاپ مدل اچ‌پی دارم. به مدت ۲۴ ساعت در حالت اسلیپ گذاشتم. امروز که به شارژ میزنم چراغ شارژ روشن نمیشه و لپتاپ هم روشن نمیشه.
    شارژر رو امتحان کردم و سالمه. میشه راهنمایی بفرمایید امکان داره که چه مشکلی داشته باشه؟

  38. سلام
    وقتتون بخیر
    سوالی داشتم از حضورتون
    لپ تاپ من hp هستش مدتی میشه که گوشه ی سمت راست لپ تاپ قسمت پاینی به اندازه ی یه کف دست سیاه میشه بعصی موقع ها از بین میره زود و بعضی موقع ها همچنان هست این سیاهی !!
    ممنون میشم بگین مشکلش چیه
    باتری لپ تاپم خراب شده و لپ تاپم مستقیما با وجود باتری به شارژ وصله !!
    نمیدونم چیه مشکلش
    ممنونم اگر راهنمااایی بفرمایید

  39. سلام.لپ تابhp دارم وقتی روشن می کنم فقط ارم hp را نشان میدهد و ویندوز بالا نمی اید لطفا بفرمایید مشکل از کجاست

    • با درود
      هنگ کردن روی لوگو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد از جمله مشکلات بایوس ، خرابی درایو نوری ، هارد و …
      اگر خودتان آشنا به تعمیرات هستید قطعات را بررسی کنید تا به قطعه معیوب برسید و در غیر اینصورت لپ تاپ را برای کارشناسی به مرکز ارسال نمائید

  40. سلام
    لب تاب من acer aspire E 15 هستش وقتی که روشنش میکنم فقط ی شکل و نوشته میاد(no bootable device) مشکلش چیه؟
    نرم افزاریه؟باید ببرمش نمایندگی یا خودم میتونم درستش کنم؟

  41. سلام یک لپ تاپ hp صنعتی دارم چراغ دکمه پاور با اتصال باطری و شارژر روشن میشه ولی لپ تاپ روشن نمیشه علت چی میتون باشه?

  42. سلام
    لپ تاپم مدتی است روشن نمی شه اوائل با چند بار روشن خاموش کردن می شد ولی الان هیچ.
    جالبه سی دی رامش از می شه ولی صفحه کلید و صفحه نمایش روشن نمی شه – راهکارها را هم خواندم ولی نمی توانم مشکلم را حل کنم
    باتشکر

  43. سلام من لبتاپ ایسر اسپایر ۵۵۵۲ دارم و هر ۶.۷ ماه یکبار صفحه نمایش روشن نمیشه. تمام موارد ذکرشده رو هم چک کردم و مطمئنم مشکل سخت افزاری نداره و اخرین باری که بردم واسه تعمیر فقط بهم گفتن برنامه خالی کرده(منم که دیدم با این حرف نمیخان توضیح بیشتر بدن سوالی نپرسیدم) سی دی ویندوز هم داخلش گذاشتم اما صفحه بوت بالا نمیاد. تمام کلیدای ترکیبی رو هم فشار میدم. چراغ پاور روشنه هاردم سالم، اما تصویر هیچی. ممنون

  44. سلام من یک لپ تاپ ایسوس به تازگی خریدم
    بعد از اینکه در وسط بازی هنگ کرد دکمه پاور رو برای چند ثانیه نگهداشتم تا خاموش بشه بعد از اون وقتی روشنش کردم یک صفحه آبی اومد و یک چیزی پر شد بعد از ترس خاموش کردم بعد از اون هرکاری میکنم روشن نمیشه خواهشا کمکم کنید.

  45. با سلام
    لبتابم اچ پی هست امروز از دستم افتاد (از واصله ی کم) اولا صفحه سفید شد بعد پنج دقیقه صفحه سیاه شد ولی فنش کار میکرد الان دوباره امتحان کردم فنش روشن میشه ولی صفحه سیاه مونده
    اگه میشه راهنمایی کنید

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.