اپل مک بوک ۲۰۱۶

۱۳۹۵-۰۵-۲۳

اپل مک بوک ۲۰۱۶

اپل مک بوک ۲۰۱۶

جوانب مثبت :

لوکس و تجملاتی، ساخت نازک.کمتر از ۲ پوند (۱ کیلوگرم) وزن دارد. صفحه نمایش رتینا. ۱۱ساعت عمر باطری. بلندگوهای صدای عالی. چهار رنگ از جمله رزگلد موجود است.

جوانب منفی :

اتصال محدود با پورت USB-C تنها وبدون آداپتور. USB-C آن Thunderbolt-compatible نیست. صفحه کلید کم عمق و نیرود لمس بیشتر. ارتقا داخلی فقط در زمان خرید اولیه امکان پذیرر است.

خط آخر:

مک بوک ۱۲ اینچی خیره کننده درخشانترین (سبک ترین) در بین لپ تاپ های اپل است، اما با لپ تاپ های ویندوز از نظر باریک شدن، وزن و کیفیت صفحه نمایش درگیر رقابت است.

مک بوک (۱۵۹۹ دلاری به عنوان آزمایش) به عنوان سبک ترین و باریکترین لپ تاپ اپل قابل توجه است. هرچند درسالی که گذشت انتشار اصلی آن در آمازون ۱۰۹۹ دلار بود، سیستمهای ویندوز هم درگیر طراحی وویژگیهای خود بودند. مک بوک ۲۰۱۶ اپل همچنان مشخصه اصلی خود یعنی باریک بودن ، طراحی بدون فن و صفحه نمایش رتینا را حفظ میکند، در حالیکه در این زمان Skylake با پردازنده اینتل با هسته m5 وبا بهبود عملکردش اطراف آن وجود دارد، اشکالاتی هم به مک بوک وارد است ازجمله انتخاب پورت ورودی/خروجی بسیار محدود وهمینطور صفحه کلید کم عمق وبدون شیار که به احتمال زیاد برای برخی ناراحت کننده است. پیش بینی میشه اقدامات خوب با Dell XPS 13 لمسی، بهترین انتخاب را از لپ تاپهای ultraportable به ما بدهد، اما در نهایت در ویژگیهای کلی ارزش مبلغ تعیین شده را ندارد.

همچنان سوییچ پروانه ای صفحه کلید نیروی لمسی پد بدون شیار آن تغییر نکرده است. هردوی اینها در مقایسه با لپ تاپهی سنتی اصلا راحت نیستند و پد بدون شیار آن یا حرکت کمی دارد یا حرکت ندارد. به هر جهت حس بازخورد لرزشها روی trackpad شبیه حس تلنگر زدن شماست، و سنسور میتواتد میزان فشار را اندازه گیری کند، بنابراین اگر شما کمی بیشتر فشار وارد کنید touchpad دوبار کلیک خواهد کرد، و عملکرد نیروی کلیک فعال میشود. در عمل این کار مانند دو کلیک فیزیکی جداگانه حس میشود. شما میتوانید از حساسیت فشار نیروی لمسی trackpad در ثبت نام خود ، یا جلوبردن سریع یا بزرگنمایی سریع در برنامه هایی مانند QuickTime Player یا Apple Map استفاده کرد. این صفحه کلید ها را میتوان جلسات تاپ طولانی تحمل کرد، ولی صفحه کلیدهای سنتی با سرانگشتهای شما مهربانترند.

USB-C این دستگاه به نسبت آنچه مک بوک در سال گذشته معرفی کرده بهبود یافته است. شما پورت متراکم همسو در برخی از تلفنها، تبلتها، و لپ تاپ های ویندوز یافت میکنید همانند Dell XPS 13 Touch به قیمت ۱۴۴۹.۹۹ دلار و Razer Blade Stealth(4k UHD) به قیمت۱۳۹۹.۹۹ دلار. اپل اکنون USB-C را همراه کابل لایتنینگ ارائه کرده شما میتوانید iPhone خود را با مک بوک همگام سازی کنید. بخاطر اینکه همچنان یک پورت IO برروی لپ تاپ وجود دارد برای انجام هرکاری باید آداپتور برق را بکشید. ضمنا شما میتوانید یک کابل USB-C به USB-3 برای بسیاری از لوازم جانبی دیگر از جمله USB, SSD و فلش درایو داشته باشید. USB-C متصل به DisplayPort و USB-C متصل به کابلهای Ethernet از شرکتهای ثالثی همچون Belkin و monoprice هستند. این کابلها موجود نیستند و برای خرید آنها باید هزینه کرد. سیستمهای رقیب مثل Dell XPS 13 لمسی و LG Gram-14Z950 نیازی به مبدل ندارند چون آنها همچنان از پورتهای USB سنتی استفاده میکنند. مک بوک ایر ۱۳ اینچی و Apple macBook Pro 13-inch و Retina Display(2015) پورتهای USB3 و Thunderbolt 2 دارند ولی فاقد USB-C هستند. اگر شما تصمیم به خرید مک بوک دارید، باید تصمیم بگیرید که اگر طراحی برجسته و با ارزشی دارد درد سر تک پورت بودن و نیاز به مبدل داشتن هم دارد.

نکته نا امید کننده:

پشتیبانی Thunderbolt 3 هنوز برای مک بوک ساخته نشده است. این بدان معناست که حتی اگر آداپتور هم موجود باشد شما قادر به استفاده از Thunderbolt اولیه و Thunderbolt 2 نخواهید بود. تنها پورت فیزیکی دیگر برروی لپ تاپ جک هد ست ۳.۵ میلی متریست در سمت چپ آن. برای اتصالهای بی سیم مک بوک Wi-Fi802.11 ac و بلوتوث ۴.۰ را ادغام کرده است.

صفحه نمایش ۱۲ اینچی IPS نقطه روشن است. شفافیت آن ۲.۳۰۴-by-1.440 بوده که همانند Razer Blade Stealth و Toshiba Satellite Radius 12 P25W-C2300-4K متمایل به صفحه نمایش ۴k (3.180 by 2.160) نمیباشد ولی متن و گرافیکهای به نمایش در آمده به نرمی و هموار با خطوط تیز و جزئیات شفاف میباشد. ویدیو های ۱۰۸۰p و scaled-down 4k عالی به نظر میرسد وبدون کمترین لکنتی پخش میشود. بلندگوها، درست بالای صفحه کلید واقع شده است با صدای بلند وشفاف که در سیستمهای باریک نادر است.

مشخصات داخلی:

۸گیگابایت حافظه و۵۱۲ گیگابایت فلش ذخیره سازی ماژول (راه اپل برای بیان SSD) دارد. مدل ۱۲۹۹ دلاری با ۲۵۶ گیگابایت فلش ذخیره و پردازنده کمی کندتر Intel Core m3 به بازار می آید. فلش ذخیره مک بوک، حافظه، و CPU آن پس از خرید قابل ارتقا نیست. اگر استطاعت خرید مدل ۱۵۹۹ دلاری را دارید آن چیزیست که ما به شما پیشنهاد میکنیم. Dell XPS 13 Touch و Microsoft Surface Book به قیمت ۱۲۹۹ یورو میباشد که به نصف حافظه مک بوک (۲۵۶ گیگابایت) ولی بقیه مشخصات مشابه مک بوک را دارد. اپل سیستم را با یکسال گارانتی استاندارد پوشش میدهد.

عملکرد:

اپل مک بوک ۲۰۱۶ پردازنده Intel Core m5-6Y54 خودرا ارتقا داده و گرافیک Intel HD 515خودرا یکپارچه کرده که باعث قدرت لپ تاپ وکمک به حفظ مشخصه باریک بودن آن میکند. پردازنده Core m5 بدون فن خنک میشود، که این باعث میشود فضای بیشتری در کنار شاسی به باطری فشرده تعلق بگیرد. در ادامه تست بیشتر لپ تاپها و تبلتهای مجهز به دسته Core-M مشاهده میکنیم که آنها تقریبا ونه کاملا با همان سرعتی که سیستمهای Intel Core i5 دارند کار میکنند.

لپ تاپهای مک نمیتوانند معیار های PCMark و ۳DMark مارا اجرا کنند، بنابراین ما نمیتوانیم در مقایسه آنها با همتایان PC شان امتیازی به آنها بدهیم. این سیستم برای تکمیل کردن Handbrake video encoder 2دقیقه و ۵۵ ثانیه و برای فتوشاپ CS6 5:17 زمان میخواهد. که نسبت به مک بوک سال قبل ارتقا یافته است(۳:۳۹ برای Handbrake و ۵:۲۴ برای CS6) ، اما سیستمهای با پردازنده Core i5 مشابه مک بوک Core i5 مانند Retina Display (2015), Dell XPS 13 Touchو Microsoft Surface book بطور قابل توجهی در آزمونهای چند رسانه ای سریع ترند. مک بوک به اندازه کافی برای اجرای این برنامه ها سریع هست اما اگر بخواهم سیستم سریعتر داشته باشم اگر زمانم برای ویرایش عکسها وبرش ویدیوها تنگ باشد سیستمهایی با پردازنده های Core i5 یا i7 را انتخاب میکنم.

به همین ترتیب مک بوک D3 جدید نمره بهتری در آزمون Valley گرفت (۱۵ فریم در ثانیه (فریم در ثانیه) در کیفیت متوسط; ۶ فریم در ثانیه در کیفیت فوق العاده) نسبت به مدل سال گذشته (۹ فریم در ثانیه در متوسط; ۴ فریم در ثانیه در فوق العاده)، که نشان می دهد گرافیک HD515 به نسبت مدل قدیمی آن HD5300 بهبود یافته است. برای مقایسه، یک Microsoft Surface Book و Toshiba Satellite Radius 12 P25W-C2300-4K اغلب به درجه فریم های قابل پخش بازگشته اند(۲۵ فریم بر ثانیه در کیفیت متوسط). در تمام سیستمهایی تست کردیم در بالاترین کیفیت کارت گرافیک داخلی به درجه قابل پخش برای هر سیستم با وضوح ۱۰۸۰ – ۱۹۲۰ یا بالاتر صفحه نمایش بازگشته است. شما ممکن است بازیهایی با گرافیک ساده نظیر DOTA 2 ویا Minecraft را در مک بوک اجرا کنید اما بازیهای سنگین تر همچون Call of Duty: Black Ops و Sleeping Dogs شما را برای هریک از تنظیماتش خسته میکند.

مک جدید مورد آزمایش باطری قرارگرفت و یک استثنا نبود، مک زمان عالی ۱۱ ساعت و ۳۷ دقیقه را در آزمایش باطری به ما برگرداند. که ۲۷ دقیقه بیشتر از MacBook Proو ۲.۵ ساعت بیشتر از Dell XPS 13 Touch توانست در آزمایشی مشابه مدیریت کند. بزرگتر بودن بدنه و دوتایی بودن باطری Microsoft Surface Book کمک کرد که ۱۵ ساعت باطری نگهدارد، و پردازنده کندتر مک بوک قدیمی زمان استثنایی ۱۴:۱۰ را داشت. با این حال شما با مک بوک جدید میتوانید با پرواز از کشور خارج شوید وهنوز به اندازه کافی باطری برای سفر برگشت داشته باشید.

گذشته از گزینه جدید رزگلد، مک بوک جدید تغییر چندانی با مدل قبلی خود نداشته به جز پردازنده مبتنی بر Skylake خود که معیار عملکرد را کمی بهبود داده است. اما عمر باطری موفقیت خوبی بود با آن CPU سریع. نمیتوان منکر طراحی بی نظیر آن شد. اما مشکلاتی ازقبیل ایجاد اتصال، تک پورتی بودن USB-C وصفحه کلید بدون شیارآن هم وجود دارد. اگر این اشکالات بازدارنده به نظر میاد و شما همچنان یک لپ تاپ اپل میخواهید، MacBook Pro 13-inch باریک نیست، اتصالات چند منظوره ارائه میدهد و بهترین انتخاب به نظر میرسد. در آخر، Dell XPS 13 Touchصفحه نمایشی با شفافیت بالای ۳۲۰۰-۱۸۰۰ پیکسل، و صفحه کلیدی به مراتب راحت تر، USB-C به همراه Thunderbolt 3، پورتهای اضافی دارد و ۱۵۰ دلار ارزانتر است همچنین انتخاب ویرایشگرهای ما برای لپ تاپهای ultraportable میباشد.

دانستنیها, لپ تاپ, مقالات

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.