نمایشگر ۴ طرف خمیده ، دستاورد تازه سامسونگ و ال جی

۱۳۹۶-۰۲-۲۱

نمایشگر ۴ طرف خمیده ، دستاورد تازه سامسونگ و ال جی

دو کمپانی بزرگ ال جی و سامسونگ در حال توسعه نمایشگر ۴ طرف خمیده برای گوشی های هوشمند هستند. حدس زده می شود که این نمایشگر در آیفون ۸ یا گلکسی اس ۹ استفاده خواهد شد.

اگر طراحی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس شرکت سامسونگ شما را مات و مبهوت کرده است ، بهتر است بدانید که به نقل از یک گزارش جدید، این غول کره ای در حال تولید و توسعه یک صفحه نمایش ۴ طرف خمیده به جای دو طرف خمیده است. بر اساس این جزییات ، علاوه بر خمیده بودن سمت چپ و راست نمایشگر ، این نمایشگر ها از دو سمت بالا و پایین نیز خمیده می شوند. به کمک این طراحی ، این پنل جدید می تواند ۹۸ درصد پنل جلوی گوشی را به نمایشگر اختصاص دهد. نکته جالب توجه این است که علاوه بر شرکت سامسونگ ، شرکت های مشابه مانند ال جی نیز مشغول کار بر روی نمایشگری مشابه نمایشگر مذکور هستند.

گزارشات منتشر شده اخیر بیان گر این است که سامسونگ قصد دارد این صفحه نمایش ۴ طرف خمیده را بر روی آیفون ۸ اپل مورد استفاده قرار دهد. مبنای این کار ، قرار داد دوساله ای است که سامسونگ با کمپانی منعقد کرده است که بر اساس آن متعهد شده است که بیش از ۹۲ میلیون پنل اولد را در سال جاری و برای دهمین سالگرد عرضه گوشی های هوشمند اپل در اختیار این کمپانی قرار دهد.

همچنین ، یه شرکت شخص ثالث نیز ، تصاویر سه بعدی از آیفون اپل بعدی به نمایش گذاشته است که در این تصاویر ، خبری از نمایشگر خمیده نیست . بلکه آیفون ۸ اپل در شرایطی دیده می شود که به یک نمایشگر اولد مسطح مجهز شده است که هیچ حاشیه ای در بالا یا پایین آن وجود ندارد. گزارش های دیگر هم وجود دارد که ادعا می کند اپل تصمیم گرفته است از یک نمایشگر مسطح اولد برای آیفون ویژه امسال خود استفاده کند. البته مشکلات تولید انبوه این نوع صفحه نمایش باعث شده است که آیفون این صفحه نمایش را برای سری ۸ خود کنار بگذارد.

در هر صورت یک مشکل بزرگ بر سر راه سامسونگ و ال جی جهت توسعه یک نمایشگر ۴ طرف خمیده وجود دارد. یک نقطه در هر چهار گوشه نمایشگر وجود دارد که در آنجا فعالیت‌های لمسی کاربران به جهت تکنیک‌های لمینت کنونی به درستی کار نخواهد کرد. این بدان معناست که اپل نمی‌تواند در نسخه ویژه آیفون جدید خود از چنین نمایشگری استفاده کند و احتمالا باید برای ملاقات با آن تا سال ۲۰۱۸ میلادی و رونمایی از گلکسی اس ۹ سامسونگ (Samsung Galaxy S99) صبر کنیم.

اخبار, تبلت, تکنولوژی, دانستنیها, موبایل

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.