نحوه تمیز کردن لپ تاپ

۱۳۹۳-۱۲-۲۵

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

لپ تاپ ( نوت بوک ) مانند هر وسیله دیگری نیاز به نگهداری و استفاده صحیح دارد تا مدت زمان بیشتری بتواند کار کرده و پاسخگوی نیازهای کاربر آن باشد .

لپ تاپ ( نوت بوک ) نیازمند سرویس دوره ای و مراقبت های ویژه است . یکی از کارهایی که به آسانی می توان در منزل انجام داد ، تمیز کردن لپ تاپ است . این کار باعث میشود گرد و غبار کمتری وارد لپ تاپ ( نوت بوک ) شود و طول عمر آن افزایش یابد . به دلیل قابلیت حمل لپ تاپ ، احتمال ورود گرد و غبار و اجسام متفرقه به آن زیاد است که با تمیز کردن لپ تاپ درصد آن کاهش می یابد . حتی در صورتی که لپ تاپ را روی میز گذاشته اید و جا به جا نمی کنید باز هم گرد و غبار در دستگاه نفوذ می کند و میتواند قسمت ورودی هوای فن را مسدود کرده و فن مجبور شود با سرعت بیشتری کار کند ؛ این مورد هم باعث ایجاد سر و صدا در لپ تاپ می شود و هم دستگاه زودتر گرم می شود .

در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که در منزل ، لپ تاپ یا نوت  خود را تمیز کنید .

  1. برای شروع کار قبل از هر چیر یک دستمال نرم ، یک دمنده هوا و یک محلو نظافت ملایم و یک پک پاک کننده مرغوب LCD آماده کنید .
  2. حتما قبل از شروع کار لپ تاپ (نوت بوک) را خاموش نمایید و دو شاخه آن را از پریز جدا کنید.
  3. در صورتی که باتری لپ تاپ ( باتری نوت بوک ) جدا می شود ، حتما آن را از جدا کنید تا خطر شوک الکتریکی به دستگاه کاهش یابد .
  4. اگر دستگاه جانبی مانند فلش مموری یا هارددیسک اکسترنال به لپ تاپ (نوت بوک) وصل است آن را جدا کنید.
  5. مطمئن شوید که دستمال نرمی را که از قبل آماده کرده اید پرز نمی دهد. دستمال را با یک اسپری آب کمی مرطوب کنید و با دقت اطراف کلید ها را تمیز کنید . به هیچ عنوان پس از پاک کردن صفحه کلید بلافاصله لپ تاپ را روشن نکنید. کمی فرصت دهید تا صفحه کلید لپ تاپ خشک شود . ( می توانید به کمک یک دمنده هوا یا یک اسپری هوای فشرده غبار روی سطح صفحه کلید را تمیز کنید.)
  6. سپس بدنه لپتاپ ( بدنه نوت بوک) را با همان دستمال تمیز کنید.
  7. داخل درگاه های پورت ها را به کمک دستمال پاک کنید یا اگر دمنده هوا یا افشانه هوای فشرده دارید ، به کمک آنها قسمت هایی را که دست جواب نمی دهد گردگیری کنید.
  8. توصیه اکید بر این است که یک مایع مخصوص و مرغوب تمیزکننده ال سی دی تهیه نمایید که نمونه های با کیفیت آن علاوه بر محلول ، یک دستمال حوله مانند و یک دستمال مشابه تمیز کننده عینک و یک برس یا قلم موی گردگیری نیز دارد.
  9. به این نکته توجه کنید که چه محلول های صنعتی و چه محلول های آماده مخصوص صفحه نمایش را هرگز مستقیم به صفحه نمایش نزنید.
  10. ابتدا به کمک برس گردگیری داخل پک تمیز کننده ال سی دی ،‌از بالا به پایی غبار سطح آن را تمیز کنید .
  11. حال محلول را روی دستمال حوله مانندی که درون پک تمیز کننده ال سی دی است بزنید تا نم دار شود . به صورت افقی از یکی از گوشه های ال سی دی شروع به تمیز کردن صفحه نمایش کنید . این کار را به آرامی انجام دهید و هیچگونه فشاری به صفحه نمایش وارد نکنید. سپس با دستمال دوم درون پک، لک های روی صفحه نمایش را پاک کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که هیچ لکی برروی صفحه باقی نمانده باشد.
  12. این قسمت از کار ، بسیار مهم و کمی سخت تر از باقی قسمت هاست . برای تمیز کردن فن لپ تاپ نیاز است تا درب پشت لپ تاپ را باز کنید. اگر احساس می کنید که نمی توانید این کار را انجام دهید یا برای این کار تسلط کامل ندارید این قسمت را انجام ندهید.  محل فن لپ تاپ ( فن نوت بوک) در هر دستگاهی متفاوت است . در بعضی از لپ تاپ ها فن در زیر دستگاه است و در بعضی دیگر در پشت آن . به کمک مسیر هوایی که در زیر لپ تاپ شما جریان دارد ، جای فن لپ تاپ را پیدا کنید . پس از آن درب پشت لپ تاپ را باز کنید و فن را در داخل آن بیابید . ( در صورتی که پس از باز کردن درب لپ تاپ به این نتیجه رسیدید که نمی توانید فن آن را بیابید به یک مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ مراجعه نمایید ). دقت کنید که اشتباها پنل مربوط به رم یا قسمت های دیگر را باز نکنید . به کمک افشانه هوا غباری که روی فن نشسته است را پاک کنید و مسیر ورورد و خروج هوا کاملا تمیز نمایید. دقت کنید که افشانه را فقط به قسمت فن بزنید و آن را بر روی دیگر قسمت های داخلی لپ تاپ نگیرید.
  13. با اتمام کار تمیز کردن فن لپ تاپ، درب پشت لپ تاپ را ببندید . هر چند که اگر بخواهید به صورت فنی و کامل لپ تاپ خود را سرویس کنید ، باید به مراکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید تا چیپ ها و پدهای لپ تاپ شما نیز سرویس شود.
  14. پس از اینکه از خشک شدن کامل رویه و بدنه لپ تاپ خود مطمعن شدید می توانید از آن استفاده کنید.

آموزش, دانستنیها, لپ تاپ, مقالات

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.