محبوبیت ویندوز XP با وجود عدم پشتیبانی از آن

۱۳۹۶-۰۳-۰۲

محبوبیت ویندوز XP با وجود عدم پشتیبانی از آن

ویندوز XP با وجود عدم پشتیبانی، همچنان سومین سیستم عامل محبوب جهان است .

با اینکه مایکروسافت مدتی است که تولید و پشتیبانی از ویندوز XP را متوقف کرده است ، اما همچنان ، این سیستم عامل ، یکی از محبوب ترین سیستم عامل های دنیاست و از نظر محبوب ، در رتبه سوم قرار دارد. هنوز هم کاربران زیادی در دنیا از آن استفاده می کنند.

 

نگرانی از محبوبیت ویندوز XP

به نظر می رسد که کاربران همچنان بسیار علاقمندند که سیستم عامل محبوب اما قدیمی مایکروسافت را به هر قیمیتی که شده حفظ کرده و از آن استفاده کنند. ویندوز ایکس پی ، دارای حفره های امنیتی زیادی است که نزد بسیاری از هکر های حرفه ای و بعضا تازه کار شناخته شده است. بیشترین نگرانی که درخصوص استفاده از ویندوز XP وجود دارد این است که نه تنها توسط کاربران عادی استفاده می شود ، بلکه در بسیاری از سیستم های بانکی دنیا نیز همچنان شاهد استفاده از این سیستم عامل هستیم. این موضوع نگرانی های زیادی را در رابطه با حملات سایبری به وجود آورده است.

با اینکه از ۸ آوریل ۲۰۱۴ ، مایکروسافت رسما پشتیبانی از ویندوز XP را متوقف کرد، اما همچنان شاهد محبوب این سیستم عام نزد کاربران هستیم. آمارهای بررسی شده نشان میدهند که این میزان محبوبیت به میزانی است که باید ویندوز XP را سومین سیستم عامل محبوب جهان بنامیم. سهم ویندوز ایکس پی اکنون حدود ۷.۰۴ درصد است که با توجه به سال عرضه آن و همچنین توقف پشتیبانی و عرضه به‌روزرسانی از ۳ سال قبل، بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

آمارها نشان می دهد که ویندوز XP به عنوان یک سیستم عامل دارای رخنه های زیادی است که با توجه به  توقف پشتیبانی و عدم ارائه آپدیت و به روزرسانی های جدید ، از سایر نسخه های ویندوز ، انواع نسخه های توزیع شده لینوکس و همچنین نسخه های سیستم عامل مک بیشتر به چشم می آیند. رده های اول و دوم محبوب ترین سیستم عامل های دنیا نیز در اختیار مایکروسافت است و این آمارها نشان میدهد که نیمی از کامپیوتر های دنیا در حال استفاده از ویندوز ۷ هستند.

آمارهای ارائه شده در مورد بهترین سیستم عامل های دنیا توسط Net Applications ارائه شده است که به عنوان شرکتی فعال در زمینه آنالیز و ارزیابی وب فعالیت می کند. در زیر می توانید با محبوب ترین سیستم عامل های دنیا به ترتیب الویت آشنا شوید:

  1. ویندوز ۷ : ۴۸.۵ درصد
  2. ویندوز ۱۰ : ۲۶.۲۸ درصد
  3. ویندوز ایکس پی : ۷.۰۴ درصد
  4. ویندوز ۸.۱ : ۶.۹۶ درصد
  5. مک ۱۰.۱۲ : ۳.۲۱ درصد

 

اخبار, دانستنیها, نرم افزار

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.