عواقب خطرناک استفاده از یک شارژر برای چند گوشی

۱۳۹۵-۰۸-۲۲

عواقب خطرناک استفاده از یک شارژر برای چند گوشی


عواقب خطرناک استفاده از یک شارژر برای چند گوشی

هر دستگاه الکترونیکی یک شارژر مخصوص به خود دارد . بعضی افراد فکر می کنند که اگر پورت دستگاه شارژری به دستگاه های دیگری بخورد، آیا می توان به دستگاه های دیگر وصل کرد یا خیر ؟

مهم نیست که گوشی هوشمند شما ساخت کدام کشور، یا کدام برند باشد. زیرا اغلب گوشی های اندرویدی و ویندوزی ساخته شده از پورت micro USB برای شارژ استفاده می کنند. اتحادیه اروپا چند سالی است کمپانی های تولید کننده گوشی را مجبور کرده است از یک استاندارد برای طراحی گوشی های خود استفاده نمایند؛  حتی اپل برای اجرای این دستورالعمل، آداپتور مخصوصی را ارائه کرده که کانکتور مخصوص اپل را به میکرویو.اس.بی تبدیل میکند. امری که می تواند در نهایت به آسایش کاربرها برای شارژر سریع تلفن خود کمک کند، اما در حقیقت این گونه نیست.

بسیاری از تعمیرکاران دستگاه های هوشمند اذعان داشته اند که بسیاری از موبایل ها، دچار مشکل خاموشی و روشن نشدن می شوند؛ آنها اعلام کرده اند که علت اصلی این موضوع عدم استفاده از شارژر های اصلی و یا استفاده از شارژرهایی با آمپر بالاتر بوده است. دانستن اینکه یک شارژر غیر اصل باعث باد کردن باتری و از بین رفتن آن می شود، باعث می شود که حتی دیگر شارژر دستگاههایی دیگر مانند تبلت را نیز به گوشی خود نزنید.

توجه توجه !

در هنگام خرید شارژر باید حتما به این نکته توجه شود که شارژر خریداری شده حتما مطابق استاندارد UL باشد، این استاندارد به این معنا است که آزمایشات لازم برای جلوگیری از گرم شدن زیاد از حد آنها انجام شده، در هنگام استفاده از شارژر نکته مهمی که باید به آن توجه شود آمپری است که شارژر تولید می کند.

آمپر بیشتر خرابی زودتر

هر چه آمپر شارژر بیشتر باشد برق بیشتری تولید می کند. اما این آمپر بالاتر در صورتی که مطابق با استاندارد تولید شده برای موبایل یا لپ تاپ شما نباشد، ممکن است به دستگاه شما آسیب جدی وارد کند.

دانستنیها, مقالات, موبایل

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.