شنود صدای هارددیسک؛ راه جدیدی برای سرقت اطلاعات کامپیوترهای رو میزی

۱۳۹۵-۰۸-۲۵

شنود صدای هارددیسک؛ راه جدیدی برای سرقت اطلاعات کامپیوترهای رو میزی


سرقت اطلاعات هارد به کمک شنود صدای هارد

بسیاری از افراد تصور می کنند که در صورتی که به اینترنت وصل نباشند ، یا اینکه اجازه اتصال هیچ دستگاه جانبی را به کامپیوتر خود ندهند، می توانند از عدم سرقت اطلاعات هارد خود اطمینال حاصل کنند. اما باید گفت که آنها سخت در اشتباهند. تحقیقات جدید عده ای از متخصصان امنیت اطلاعات نشان داده است که می توان با شنیدن صدای هارددیسک و تحلیل آن به اطلاعات هارددیسک های رو میزی دست پیدا کرد. سرقت اطلاعات هارد به کمک شنود صدای هارد در آینده ای نه چندان دور از محبوبیت این دسته از حافظه های ذخیره ساز اطلاعات کم خواهد کرد.

با استفاده از متد هک DiskFiltration ، می توان به کمک صدای خواندن اطلاعات هد ها و تحلیل این صداها، به محتویات اطلاعات ورودی و خروجی دست یافت. جالب است بدانید که برای شنیدن صدای هد هارد، نیازی به اطلاعات خاصی نیست و به کمک یک گوشی هوشمند و نرافزار مناسب، می توان این اطلاعات را از روی هارد برداشت.

اگر سرعت خواندن یا نوشتن اطلاعات بیش از ۱۸۰ بیت در دقیقه نباشد، می توان از فاصله ۱.۸ متری به راحتی تمام توالی باینری (۰ و ۱) آن رشته از دیتا را شنید. بنابراین برای شنود یک رمز ۴۰۹۶ بیتی که توسط الگوریتم RSA ایجاد شده باشد، تنها به ۲۵ دقیقه زمان نیاز داریم.

در هر حال اگر رایانه شما مجهز به حافظه SSD باشد، دیگر لازم نیست از بابت شنود صدای آن به هیچ وجه نگران باشید، چون اطلاعات شما در سکوت مطلق رد و بدل خواهند شد. سرقت اطلاعات هارددیسک های معمولی، به کمک شنود، یکی از دلایل دیگری خواهد بود که باعث ناکارامد شدن آنها می گردد.

در زیر می توانید به ویدئویی در همین زمینه توجه بفرمایید.

اخبار, امنیت, تکنولوژی, دانستنیها, کامپیوتر, هارد فلش رم

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.