به زودی ، سامسونگ بزرگترین تولید کننده تراشه در دنیا خواهد شد !

۱۳۹۶-۰۲-۲۱

به زودی ، سامسونگ بزرگترین تولید کننده تراشه در دنیا خواهد شد !

بر اساس پیش بینی های انجام شده ، به زودی ، سامسونگ بزرگترین تولید کننده تراشه در دنیا خواهد شد .

بسیاری از کاربران ، کمپانی اینتل را با سابقه ترین و بزرگترین کمپانی در زمینه پردازنده و سیستم های کامپیوتری می شناسند. اما به نظر می رسد که با افزایش تقاضا برای چیپ های سامسونگ ، پادشاهی ۲۴ ساله این کمپانی بعد از معرفی اولین سری از پردازنده های“Pentium”  در سال ۱۹۹۳، رو به پایان است.

علت این موضوع را می توان کاربران چینی اعلام کردکه همواره به دنبال وسایلی با سرعت بیشتر و قدرت بالاتر بوده اند، دانست. به همین دلیل، نیاز شرکت های ثالث نیز به این حافظه ها برای تولید لوازم خود بیشتر می شود. سامسونگ نیز با توجه به نیاز بازار ، تمرکز خود را بر روی تولید حافظه های “DRAM” و “NAND” قرار داده است که انتظار می رود قیمت آنها به زودی به ترتیب به میزان ۳۹ درصد و ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

بیل مک کلین ( Bill McClean ) که مدیر مرکز تحقیقاتی “IC Insights” است ، عنوان کرده است که :

” از سال ۱۹۹۳ که شرکت اینتل عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه در دنیا در اختیار گرفت ، تا کنون این مکان برای این شرکت بوده است. اما اگر قیمت حافظه ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ ثابت باقی مانده یا افزایش پیدا کند ، سامسونگ با کنار زدن اینتل در این جایگاه قرار می گیرد. این فروش بالا می تواند نقطه عطفی است برای سامسونگ و شرکت هایی که می خواهند در حوزه تولید تراشه های کامپیوتری، با کنار زدن اینتل فعال باشند. ”

 

طبق پیش بینی این شرکت آمریکایی ، فروش چیپ های شرکت اینتل در سه ماهه دوم به ۱۴.۴ میلیارد دلار خواهد رسید . در حالی که سامسونگ در همین بازه زمانی، فروش ۱۴.۶ میلیارد دلاری را تجربه خواهد کرد. این آمار نشان می دهد که فروش کره ای ها نسبت به همین زمان در سال پیش ۴.۱ درصد ازایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس نظرات تحلیل گران “IC Insights”، حتی اگر در این بازه زمانی قیمت تراشه های سامسونگ افزایش هم پیدا نکند ، باز هم احتمال شکست اینتل در مقایسه میزان فروش سال ۲۰۱۷ وجود خواهد داشت. هم اکنون فروش ۶۰ میلیاردی تراشه های نیمه هادی برای هر دو شرکت پیش بینی شده است.

یک مرکز تحقیقاتی دیگر با نام “Nomura Securities” نیز با اشاره به وضعیت کنونی، از شکسته شدن رکورد درآمد سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ به دنبال عرضه گلکسی اس ۸ (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس ۸ پلاس (+Samsung Galaxy S8) خبر داده است. رییس این مرکز تحقیقاتی ، چانگ چنگ وون (Chung Chang-won) ، با در نظر گرفتن افزایش جهانی تقاضا ، سود عملیاتی ۱۲ میلیارد دلاری و در آمد عملیاتی ۶.۵ میلیارد دلاری را برای چیپ های سامسونگ در نیمه دوم سال میلادی جاری پیش بینی کرده است.

اخبار, دانستنیها, کامپیوتر, لپ تاپ

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.