راه های افزایش عمر باتری شارژر و باتری

۱۳۹۵-۰۸-۲۲

راه های افزایش عمر باتری شارژر و باتری


در این مقاله راه های افزایش عمر باتری موبایل یا تبلت خود را بدانید.

حتما با کسانی رو به رو شده اید که از هزینه های هنگفتی که موبایل بر روی دستشان گذاشته است شکایت دارند. و البته در مقابل آنها کسانی هم هستند که از همان دستگاه استفاده می کنند و از آن راضی هستند.

اگر می خواهید موبایل یا تبلتتان همواره سالم باشد و خیالتان از بابت شارژر و باتری آن سالم باشد این مقاله را بخوانید.

  • گوشی یا تبلت خود را در معرض حرارت قرار ندهید.

بارها و بارها شنیده اید که برای جلوگیری از فساد مواد خوراکی و مواد غذایی باید آنها را از آفتاب دور کرد و در مکان های گرم قرار نداد. باورتان بشود یا نه، در مورد موبایل و تبلت نیز قضیه به همین صورت است. باید وسایل دیجیتال خود را در دمای مناسبی نگه داری کنید و از گرم شدن بیش از حد آنها در معرض نور خورشید یا وسایل گرمازا خودداری کنید. موبایل یا تبلت شما، هر اندازه خنک تر باشد بهتر کار می کند. پس تا جایی که می توانید از قرار دادن گوشی تان در معرض حرارت جلوگیری نمایید.

  • شارژ باتری موبایل یا تبلت خود را مدام به ۱۰۰ نرسانید!

این تفکر که هر چیزی ۱۰۰ درصد که باشد خوب است، تفکر اشتباهی است. این تعبیر غلط است که گوشی باید از ۰ تا ۱۰۰ شارژ بشود. این درست است که گفته می شود باتری های لیونی اغلب باید از ۵۰ درصد به بالا پر باشند تا شرایطی استاندارد را به کاربر ارائه دهند و چنانچه زیر ۵۰ درصد باشند شاید خیلی اعتباری به آن ها نباشد، اما این اصلا درست نیست که گوشی هر بار از ۰ به ۱۰۰ شارژ شود، این روش کاملا غلط است و به باتری آسیب می رساند پس از به ۱۰۰ رساندن باتری گوشی مگر در شرایطی خاص پرهیز نمایید.

  • نگذارید شارژ موبایل یا تبلت شما زیر ۲۰ برسد.

اگر در مورد حد نصاب کمترین میزان برای باتری های گوشی ها می پرسید ، بهترین حالت این است که نگذارید زیر ۲۰ درصد شوند ودر طول روز شارژ آنها را بین ۲۰ تا ۸۰ نگه دارید.

  • پس از به ۱۰۰ رسیدن باتری، فورا دستگاه را از شارژر جدا کنید.

بسیازی از مردت عادت دارند که موبایل یا تبلت خود را شبها به برق وصل کرده و تا صب در شارژ می ماند. بهترین حالت شارژ شدن این است که موبایل یا تبلت خود را پس از اینکه به ۱۰۰ رسید از برق بکشید. در صورتی که باتری بیش از ظرفیت خود پر شود امکان انفجار را دارد. برخی از دستگاه های جدید این قابلیت را دارند که پس از به ۱۰۰ رسیدن باتری دستگاه ، عملیات شارژ را متوقف نمایند. به کسانی که گوشی آنها این قابلیت را ندارد توصیه می کنیم که حداقل در زمان شارژ موبایل یا تبلت، کاور آن را جدا نمایند تا احتمال بالا رفتن حرارت دستگاه و انفجار آن کم شود. هر چند که شارژ کردن در زمان خواب ، در هر صورت یک ریسک بزرگ به حساب می آید.

  • هنگام شارژ گوشی، در شب و موق خواب، قاب آن را از آن جدا کنید.

و این نکته کلیدی را در راستای مورد قبلی باید بگوییم اگر هم مجبور بودید گوشی را شب به شارژ بزنید و به هر دلیلی یادتان رفت آن را از شارژ دربیاورید، دست کم قاب یا پوشش محافظی را از روی گوشی خود جدا کنید چون خطر سوختن یا انفجار گوشی هم به آن اضافه می شود.

  • از شارژر ارجینال و سازگار با دستگاه خود استفاده کنید.

این یکی از مهمترین نکات این بخش است اگر برای سالم ماندن باتری گوشی تان سعی کنید از شارژر اولیه گوشی خود که از ابتدا در جعبه بوده است استفاده کنید و اگر خراب شده یا آن را گم کرده اید برای خرید یکی مثل آن به نمایندگی برند گوشی خود مراجعه کنید.این را باید بدانید که شارژرهای تقلبی یا با نام های غیر می توانند شدیدا سلامت باتری گوشی شما را به خطر بیاندازند، هر چند برخی شرکتهای طرف سوم شارژرهای تایید شده سازگار با گوشی ها را ارئه می دهند پس استفاده از آن ها مانعی ندارد.

  • می توانید کم کم دستگاه خود را شارژ کنید.

این را نیز فراموش نکنید که در طول روز توصیه می شود نگذارید باتری گوشی تا ۱۰۰ پر شود و همیشه آن را گهگاه به شارژ بزنید تا کم کم شارژ شود. این تایید شده است که هیچ ایرادی ندارد اگر در طی روز گوشی خود را چندین بار پلاگ و آنپلاگ کنید.

 

این موارد به ماندگاری و عملکرد بهتر دستگاه شما کمک می کند. با استفاده صحیح از دستگاههای هوشمند خود، به حفظ اطلاعات خود و کاهش هزینه های آن بپردازید.

آموزش, تبلت, تکنولوژی, دانستنیها, موبایل

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.