تفاوت های آیفون ۵ و ۵s

۱۳۹۲-۱۱-۰۶

تفاوت های آیفون ۵ و ۵s

تفاوت های آیفون ۵ و ۵s را با ما بررسی کنید .

شرکت اپل ، سازنده گوشی های آیفون ، طبق روال همیشه ، یکی دوماه قبل از سال نو میلادی ، سری جدید گوشی خود به نام آیفون ۵s را وارد بازار کرد که مانند نسل قبلی این گوشی ( آیفون ۴ ) تکمیل کننده سری آن بود .

آیفون ۵s در ظاهر بسیار شبیه آیفون ۵ می باشد اما از نظر قسمت های داخلی کاملا متفاوت می باشد . چیپ جدید ۶۴ بیتی ، کمک-پردازنده M7 ، سنسور انگشت Touch ID ، و قبلیت های پیشرفته عکاسی از تفاوت های عمده ی آیفون ۵s با آیفون ۵ است . آیفون ۵s مانند آیفون ۵ وزنی معادل ۱۱۲ گرم دارد و از نظر صفحه نمایش نیز یکی هستند .

در نگاه از رو به رو به آیفون ۵s اگر دکمه Home آن تغییر نمی کرد ، امکان تشخیص آن از آیفون ۵ وجود نداشت . مربع روی آیفون ۵s از بین رفته است و جای آن یک سنسور اثر انگشت قرار گرفته است . در قسمت پشت نیز ، ۵s دارای یک فلاش دوگانه است و فونت های پشت
گوشی نیز تغییر کرده اند تا با ios7 همخوانی داشته باشد .

اولین چیزی که در تست های اول آیفون ۵s دریافت می شود سرعت بالای آن است . البته این بدان معنا نیست که ۵ کند است . بلکه به این معناست که ۵s بسیار سریع عمل می کند . هرچند تمامی اسمارت فون های جدید سریع هستند ، اما سرعت آیفون ۵s بسیار محسوس است . همچنین در اجرای برنامه ها نیز ، این دو گوشی با یکدیگر بسیار متفاوتند .

سرعت عکاسی با ۵s بسیار بالاست ؛ چیزی که در آیفون ۵ مشاهده نمی شود . همچنین می توان از قابلیت فیلمبرداری آهسته نیز بهره برد .

یک چیپ ۶۴ بیتی و سیستم عامل مخصوص به آن ، سنسور اثر انگشت ، و دوربینی بسیار بهتر ؛ اینها تماما عواملی هستند که یک اسمارت فون را تبدیل به یک کالای با ارزش می کنند . دقت ساخت آیفون ۵ در حد میکرون است . بر روی دکمه Home که اکنون در این مدل از گوشی  شرکت آیفون برای سنسور انگشت درنظر گرفته شده است ، از یک کریستال یاقوت برای محافظت استفاده شده است که در نوع خود همتا ندارد . هر فرد در روز ، بارها ،قفل آیفون خود را باز می نماید که وارد کردن پسورد واقعا از سرعت عمل انسان می کاهد و امنیت کمتری دارد . اما به کمک این سنسور انگشت تمامی این نواقص رفع می شوند . سنسور انگشت ۵s دارای قابلیت شناسایی ۳۶ درجه است ؛ این بدین معناست که تفاوتی ندارد انگشتتان را از کدام سمت بر روی این سنسور قرار دهید .

چیپ A7  بر روی آیفون  ۵s ، این اسمارت فون را به اولین گوشی ۶۴ بیتی جهان تبدیل کرده است . این چیپ بسیار سریعتر از چیپ A6 است . شایان ذکر است که این چیپ از OpenGL ES پشتیبانی می کند که تصاویر گرافیکی را در حد رایانه ها و کنسول های بازی نمایش می دهد . کمک پردازنده M7 یک موتور کمکی برای A7 است . این کمک پردازنده اطلاعات مربوط به ژیروسکوپ ، شتاب سنج و قطب نما را دریافت می کند و تجزیه و تحلیل می نماید .

دوربین جدید آیفون ۵s دارای برنامه ها و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مخصوص به خود است . دوربین iSight شعاری را برای خود ارائه داده است که می گوید ” اینکه به آیفون یاد بدهیم چگونه حرفه ای عکس برداری کند بسیار بهتر از این است که به مردم بگوییم چگوه حرفه ای باشند .”
 این دوربین دارای سنسوری ۱۵ درصد بزرگتر است و پیکسل های آن بزرگتر و در حدود ۱.۵ میکرون هستند .

تمامی این مقایسه ها حاکی از این است که این تغییر نام ها ، تنها مختص تغییر نام نیستند . تکنولوژی های استفاده شده در آیفون ۵s هرچند ممکن است برای تمامی افراد قابل مشاهده نباشد ، اما با استفاده یکباره از این اسمارت فون برتر جهان متوجه می شوید که تجربه کیفیت ، اتفاقی نیست .

اخبار

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.