بهترین اپلیکیشن های ترجمه برای اندروید

۱۳۹۶-۰۳-۱۵

بهترین اپلیکیشن های ترجمه برای اندروید

چه کاربری با سطح زبان عالی باشید، چه نباشید ، همواره به برنامه هایی برای ترجمه نیاز پیدا خواهید کرد. در این مقاله قدی داریم که بهترین نرم افزار های ترجمه به همراه لینک دانلود آنها را برای شما بیان نماییم.

لیست بهترین اپلیکیشن ها ترجمه در اندروید

 

  • بهترین اپلیکیشن از جنبه های مختلف: Google Translate (گوگل ترنسلیت)

اگر نیاز به برنامه ای دارید که بتواند همه نیاز های شما را برطرف کند و از تمام جهات مناسب باشد ، سرویس ترجمه گوگل را به شما پیشنهاد می کنیم . به دلیل اینکه این اپلیکیشن را خود کمپانی گوگل طراحی و به روزرسانی نموده است، به همین دلیل با اندروید و اکوسیستم اندرویدی بسیار سازگار بوده و به راحتی میتوان با آن کار کرد. همچنین، به سادگی هر چه تمام تر می توان از این اپلیکیشن در برنامه هایی مانند WhatsApp, Facebook Messenger, Evernote, Google Chrome, Feedly و … استفاده کرد.

یکی از قابلیت هایی که این اپلیکیشن را بسیار محبوب کرده است، قابلیت ترجمه از روی عکس است. گوگل ترنسلیت (Google Translate) قادر است در صورتی که  از متنی عکس بگیرید، آن را برایتان ترجمه کند. برای این کار کافیست وارد اپلیکشن Google Translate بشوید و از بخش مخصوص به این کار ، دوربین را فعال نمایید. سپس بر روی قسمتی که میخواهید ترجمه کند بگیرید و اجازه دهید که برنامه آن را اسکن کند. برنامه شروع به شناسایی کلمات می کند و پس از آن ترجمه را در اختیار شما قرار می دهد . به کمک این قابلیت ، شما قادر خواهید بود  به سادگی مفهوم تابلوها، منوهای رستوران ها و … را متوجه بشوید. این قابلیت در حال حاضر برای ۲۶ زبان پشتیبانی می شود و عملکرد فوق العاده ای در شناسایی کلمات و ترجمه ی آن ها دارد. علاوه بر آن، شما می توانید دیتابیس زبان موردنظر خود را در این اپلیکیشن دانلود کنید تا بتوانید به صورت آفلاین از آن استفاده نمایید.

 

لینک دانلود Google Translate در گوگل پلی استور

 

  • بهترین اپلیکیشن برای استفاده بصورت آفلاین: Microsoft Translator (مترجم مایکروسافت)

مایکروسافت نیز همچون گوگل سرمایه گذاری ویژه ای بر روی مترجم اندروید خود کرده است . مترجم مایکروسافت در حال حاضر قابلیت ترجمه به ۴۲ زبان دنیا را به صورت آفلاین دارد. برای این که بتوانید با این برنامه به صورت آفلاین کار کنید ، کافیست که دیتابیس مربوط به زبان مورد نظر خود را که حجمی در حدود ۲۰۰ مگابایت دارد، دانلود کنید.

از نظر طراحی، این نرم افزار ترجمه ، ظاهری بسیار جذاب و کاربردی دارد. زمانی که وارد این نرم افزار می شوید، برای شما دکمه هایی طراحی شده است که دسترسی شما به بخش های مختلف را آسانتر می کند. با استفاده از این بخش شما می توانید یکی از گزینه های: ترجمه با استفاده از متن، ترجمه با استفاده از صدا و ترجمه به صورت دوطرفه را انتخاب نمایید. شما می توانید از این مترجم بر روی ساعت های هوشمندنیز بهره ببرید. هرچند که طراحی لحاظ شده در مترجم مایکروسافت (Microsoft Translator) از بسیاری از نرم افزارهای مترجم بهتر است، اما عملکرد آن در ترجمه متن های طولانی ، به خوبی عملکرد گوگل ترنسلیت نیست.

 

مترجم مایکروسافت برای اندروید

لینک دانلود Microsoft Translator در گوگل پلی استور

 

  • بهترین اپلیکیشن برای ترجمه با استفاده از صدا: Translate voice

اگر میخواهید با صدا ترجمه های خود را انجام دهید ، اپلیکیشن Translate voice بسیار بهتر و هوشمند تر از هر اپلیکیشن دیگری این کار را انجام میدهد. این اپلیکیشن برای زمان هایی تایپ کردن امکان پذیر نیست یا وقت گیر است موثر می باشد. با استفاده از این اپلیکیشن همچنین می توانید جمله ای را به آن بگویید و ترجمه ی آن را در زبانی دیگر دریافت کرده و برای شخصی که آن زبان را متوجه می شود، پخش کنید.

برای کار با این اپلیکیشن تنها کافیست که متن مورد نظر خود را برای آن پخش کنید یا کلمه یا متن مورد نظر خود را بخوانید. سپس اپلیکیشن با شنیدن صدای شما و کلمه های گفته شده شروع به ترجمه می کند. دقت ترجمه اپلیکیشن Translate voice  وابسته به عملکرد سیستم تشخیص صدای گوشی هوشمند شماست. البته ناگفته نماند که قابلیت های Translate voice اندکی محدود است؛ بنابراین، در صورتی که می خواهید اپلیکیشنی با قابلیت های بیشتر در اختیار داشته باشید می توانید گزینه های دیگر معرفی شده در این مقاله را استفاده کنید.

 

لینک دانلود Translate voice در گوگل پلی استور

 

  • بهترین اپلییکیشن مترجم ساده: Easy Language Translator

اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که بتوانید با عملکردی ساده هستید Easy Language Translator یکی از بهترین گزینه های موجود است. توسعه دهندگان این اپلیکیشن در صدد بوده اند که بتوانند برنامه ای ساده برای کاربرانی بسازند که به تازگی میخواهند با چنین نرم افزاری کار کنند. به همین دلیل  قابلیت های ترجمه با استفاده از متن و صدا مواردی هستند که می توانید در Easy Language Translator تجربه کنید.

سایز فونت درنظر گرفته شده برای نوشته های اپلیکیشن Easy Language Translator سایز بزرگی است تا دیدن و خواندن متن ها را برای کاربران ساده تر کنند. در حقیقت این اپلیکیشن قابلیت های محدودی دارد اما همان قابلیت های محدود را به ساده ترین شکل ممکن در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در اپلیکیشن Easy Language Translator ، دکمه ها با سایز بزرگ طراحی شده اند تا کاربر بتواند به راحتی به هر آنچه نیاز دارد به سرعت دسترسی داشته باشد. همچنین، این دکمه های از آیکن های مرتبط با کار خود بهره مند هستند.

تنظیمات پیشفرض این برنامه قابل تغییر هستند و در آن، ۱۰ سایز برای فونت و ۶ تم وجود دارند.

 

بهترین اپلییکیشن مترجم با عملکرد ساده: Easy Language Translator

لینک دانلود Easy Language Translator در گوگل پلی استور

 

  • بهترین اپلکیشن مناسب برای ترجمه ی واژه: PONS

PONS دیکشنری آنلاین است و برخلاف دیگر اپلیکیشن هایی که معرفی شد ، بیشترین تمرکز خود را بر روی ترجمه واژه ها قرار داده است. دیتابیس این نرم افزار بسیار قوی است و در ارائه معنای لغات ، اطلاعات کاملی را به شما نشان می دهد. زمانی که کلمه ای را در این برنامه جستجو می کنید، تمامی کلماتی را که مناسب این بخش هستند نمایش می دهد و شما می توانید از بین آنها کلمات دلخواه خود را انتخاب نمایید.

PONS ، رابط کاربری ساده ای دارد. PONS همچنین در یافتن معنای عبارت ها می تواند با یافتن معنای کلمات به شما کمک کند. زمانی که شما واژه ای را جستجو می کنید، اپلیکیشن آن را در جمله نیز به کار می برد تا بتوانید بهتر مفهوم آن را به خاطر بسپارید.

PONS بهترین اپلکیشن مناسب برای ترجمه ی واژه

لینک دانلود PONS در گوگل پلی استور

 

  • بهترین اپلیکیشن مترجم با دقت بالا: iTranslate

اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که بتواند با دقت بسیار بالا برای شما کار ترجمه ر انجام بدهد ، iTranslate یکی از بهترین گزینه های موجود است. این اپلیکیشن از بیش از بیش از ۹۰ زبان دنیا پشتیبانی می کند. از قابلیت های مهم و کاربردی iTranslate ، امکان ترجمه فوی متن با سوایپ کردن روی آن است. به این معنی که در صورتی که متنی را از جایی انتخاب کنید، می توانید ترجمه آن راببینید. همچنین، شما می توانید با استفاده از بخش favorites این اپلیکیشن، کلمه ها و عبارت خود را ذخیره کنید تا بتوانید در آینده به آن ها دسترسی داشته باشید.

در اپلیکیشن iTranslate ، امکان ترجمه با صدا نیز برای کاربران فراهم شده است اما بسیار خوب و مناسب نیست . اما برخلاف این مشکل، امکان ترجمه با لهجه های مختلف را دارد. مثلا ،  می توانید از میان سه لهجه ی آمریکایی، بریتانیایی و استرالیایی انتخاب کنید تا متن موردنظر با آن لهجه خوانده شود.

 

iTranslate بهترین اپلیکیشن مترجم با دقت بالا

لینک دانلود iTranslate در گوگل پلی استور

 

  • بهترین اپلیکیشن مترجم برای ارسال پیام: GBoard

برای بسیاری از ما پیش آمده است که بخواهیم ترجمه پیغام های خود را به زبان های مشابه مشاهده کنیم و همواره همه متن پیغام خود را کپی کرده و در اپلیکیشن خود وارد می نمایند . اما طبق معمول که گوگل در نرم افزارهای پیش رو ، مقدم بوده است، راه حل ساده تری برای کاربران به نمایش در آورده است. GBoard به آن صورت که گفته می شود یک اپلیکیشن مخصوص ترجمه نیست ، اما کیبوردی است که امکاناتی در این زمینه در اختیار شما قرار میدهد.

با استفاده از GBoard شما می توانید به سادگی پیامی را در زبان خود تایپ کرده و بدون نیاز به خارج شدن از آن اپلیکیشن، ترجمه ی پیام موردنظر را در همانجا ببینید و از آن استفاده نمایید. یکی دیگر از قابلیت های مناسب این کیبرد، قابلیت اصلاح خودکار آن می باشد. به این شکل که با فعال سازی این قابلیت، کیبرد به صورت خودکار اشتباه های تایپی موجود در هنگام تایپ کردن را ویرایش می کند.

در حقیقت با دانلود و استفاده از کیبرد GBoard شما می توانید علاوه بر استفاده از یک کیبرد تمام عیار و با امکانات کامل، از یک مترجم یکپارچه شدن با آن نیز استفاده نمایید.

لینک دانلود GBoard در گوگل پلی استور

امیدواریم که به کمک این برنامه ها تجربه کاربری مناسب تر و کاربردی تری در زمینه مترجم ها را داشته باشید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذاری و ما را در بهبود پیشنهاداتمان یاری فرمایید.

آموزش, دانستنیها, موبایل, نرم افزار

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.