بررسی لپتاپ لنوو IdeaPad Y700

۱۳۹۵-۰۸-۲۲

بررسی لپتاپ لنوو IdeaPad Y700


 لپتاپ لنوو IdeaPad Y700 را بهتر بشناسید.

Y700 محصول Lenovo، یک لپ‌تاپ مخصوص بازی میان‌رده با قیمت مناسب است.  Lenovo شرکتی است که مدت‌ها است که در حال ساخت لپ‌تاپ است و بیشتر تمرکز خود را برروی لپ‌تاپ‌های سبک و کارآمد گذاشته است. اما این مسئله باعث نشده که این شرکت، از ورود به بازار جذاب و هیجان‌انگیز لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خودداری کند. سری Y50، اقدام قبلی این شرکت برای ساخت یک لپ‌تاپ گیمینگ بود و سری Y700 نیز که اواخر سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد، در حقیقت نمونه تکامل یافته Y50 این کمپانی است. Y700، از سخت‌افزار بسیار قدرتمندی بهره می‌برد که برای یک لپ‌تاپ با قیمت در حدود چهار میلیون تومان، عالی به نظر می‌رسد. در ادامه با بررسی از لپ‌تاپ Lenovo Y700 15ISK همراه باشید.

مزایا

  • عملکرد قوی
  • قیمت بسیار مناسب
  • صدای بلند و رسا
  • بدنه براق

معایب

  • عمر باتزی متوسط
  • صفحه کلید آن به هنگام بازی داغ می کند

معرفی کلی لپتاپ لنوو Lenovo IdeaPad Y700

کمپانی های تولید کنند لپتاپ، همیشه در تولید محصولات حرفه ای خود به قدت نمایی می پردازند و از این عرصه برای رقابت با محصولات موجود در بازار استفاده می کنند. به همین دلیل ، اکثر لپتاپ ها مخصوص بازی که تولید می شوند، مجهز به انواع و اقسام امکانات و سخت افزار های به روز دنیا هستند. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی سری Y شرکت لنوو هم همین خصوصیات را داشته و ارزش خرید بالایی دارند. از محصولات جدید این سری که در اواخر سال ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار شد، IdeaPad Y700 نام دارد. این مدل طراحی منحصربه‌فردی دارد که شبیه آن را در کمتر لپ‌تاپ مخصوص بازی می‌توان پیدا کرد؛

سری Y700 لنوو در واقع سری تکامل یافته Y50 این کمپانی است که از کارایی و امکانات بیشتری برخوردار است. بدنه ای این دستگاه از آلومینیوم برس خورده مشکی مات ایجاد شده است که از طرح های ریز و ضربدری و پلاستیک ایجاد شده است. با توجه به استفاده آلومینیوم در این لپ تاپ ، می توان گفت که از دستگاه از مقاومت خوبی برخوردار است. ترکیب رنگ قرمز و مشکی که در اکثر دستگاههای مخصوص بازی به چشم می خورد، در این لپتاپ لنوو نیز دیده می شود. در دو طرف دستگاه دریچه های طوری قرمز رنگی است که محل خروج صدا از دستگاه است.

ضخامت لپتاپ لنوو Lenovo IdeaPad Y700 25/9 و وزن آن ۲و۶۰۰ می باشد که نسب به سری قبلی این دستگاه هم ضخیمتر و هم سنگین تر شده است. صفحه‌ی نمایش Y700 یک نمونه‌ی ۱۵ اینچی با پنل IPS و روکش مات با کیفیت Full HD است که البته مدل‌های ۱۴ و ۱۷ اینچی آن هم تولید شده است. این صفحه‌ی نمایش با کیفیت، روشنایی و وضوح خوبی که دارد و یک نمونه‌ی ایده‌آل برای بازی‌کردن یا تماشای فیلم‌های با کیفیت بالا به‌شمار می‌رود.

قسمت صوتی این دستگاه از دو بلندگوی ۲ واتی مجهز به صدای دالبی تشکیل شده است و دارای یک ساب ووفر ۳ واتی داخلی است.این ساب ووفر در زیر لپ تاپ قرار دارد. درچه خروج صدا نیز زیر لپ تاپ قرار دارد. کیبورد لپ تاپ لپتاپ لنوو IdeaPad Y700 از نوع جزیره ای بوده و دارای نور پس زمینه یا بک لایت می باشد. پورت‌های ورودی و خروجی این مدل برای چنین محصولی کاملا معمولی بوده و تنها شامل USB 2.0، USB 3.0، HDMI و LAN می‌شود و از DisplayPort و USB Type-C خبری نیست.

پردازنده‌ی مرکزی Core i7 6700HQ سری Skylake اینتل، پردازشگر گرافیکی GeForce GTX 960M با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR5 انویدیا و ۸ گیگابایت رم DDR4، مجموعه‌ی سخت‌افزاری توانمندی را تشکیل داده‌اند که به‌خوبی توانایی اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای سنگین را دارند؛ هرچند که حافظه‌ی داخلی یک ترابایتی این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی ا‌ست که در لپ‌تاپ‌های میان‌رده هم استفاده می‌شود.

لپتاپ IdeaPad Y700


 طراحی در لپتاپ لنوو Lenovo IdeaPad Y700

لنوو برای طراحی های لپ تاپ های گیمینگ خود ظاهری متفاوت را در نظر دارد و سعی دارد که مخاطبان خود را به کمک ظاهر جذاب جذب کند.

درب لپتاپ هنوز هم مانند سری قبلی از جنس آلومینیوم است و به صورت ماهرانه ای از یک الگوی هاشور خورده پیروی می کند. صفحه کلید بسیار نرم است و احساس خوبی را به کاربر ارائه می دهد. سطح بالایی داخلی لپتاپ دارای اسپیکرهایی است که بسیار کیفیت بسیار خوبی دارد.  Y700 دارای حسگر اثر انگشت است که به خوبی عمل می کند.


صفحه نمایش در لپتاپ لنوو Lenovo IdeaPad Y700

این لپ تاپ، بر خلاف سری های گذشته آن دارای صفحه نمایش براق تر و با کیفیت تری است. رزلوشن این نوت بوک ۱۵ اینچی، ۱۰۸۰*۱۹۸۰ است روشنانی صفحه نمایش بیشتر شده و به حدود ۲۶۳nits رسیده است . البته در مقابل سری های مشابهی مانند  Alienware 15 که در حدود ۳۱۱nits است کمتر است.

این میزان روشنایی صفحه نمایش برای مشاهده فیلم و انجام بازی های روز مناسب است.


کانفیگ ها

کانفیگی که ما اون رو نقد و بررسی کردیم به قیمت ۱/۰۹۹ دلار دارای پردازنده اینتل ۲/۶ گیگاهرتزی Core i7-6700HQ با ۱۶ گیگابایت رم، ۱ ترابایت هارد با سرعت ۵۴۰۰rpm و ۱۲۸ گیگابایت SSD، گرافیک ثانویه Intel HD Graphics 530 و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 960M با ۴ گیگابایت VRAM هست.
مدل ۹۷۹ دلاری شامل پردازنده اینتل ۲/۳ گیگاهرتزی Core i7-6300HQ و ۸ گیگ حافظه رم، ۵۰۰ گیگ هارد با سرعت ۵۴۰۰rpm، گرافیک ثانویه Intel HD Graphics 530 و گرافیگ GeForce GTX 960M با ۲ گیگابایت VRAM هست.
کسانی که درآمد بیشتری دارن میتونن مدل دیگر این لپ تاپ رو با قیمت ۱/۵۹۹ دلار خریداری کنند که کانفیگی با مشخصات پردازنده اینتل ۲/۶ گیگاهرتزی Core i7-6700HQ و ۱۲ گیگابایت رم، ۱ ترابایت هارد با سرعت ۵۴۰۰rpm به همراه ۱۲۸ گیگابایت SSD و گرافیک Nvidia GeForce GTX 960M با ۴ گیگابایت VRAM به همراه Blu-ray خارجی داره. با ۵۰ دلار میتونین ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه SSD داشته باشین.


جمع بندی

لپ تاپ Lenovo Y700 انتخابی مناسب برای گیمرهایی است که به دنبال دستگاهی قابل حمل هستن بدون اینکه کیف پولشون به کلی خالی شه. صفحه نمایش بهینه شده و عمر بیشتر باتری این سیستم رو تبدیل به گزینه بهتری نسبت به سری Y50سال قبلی کرده. این لپ تاپ ۱/۰۹۹ دلاری دارای ظاهری جذاب به همراه پردازنده قدرتمند Core i7 و یک کارت گرافیک سطح متوسط Nvidia است که برای کارهای چندرسانه ای و گیمینگ مناسبه وبا یک صفحه نمایش براق و صدای چشمگیر همراه شده.
با ۱۰۰ دلار بیشتر از کانفیگ بررسی شده شما میتونین Alienware 15 رو با قیمت ۱۹۹/۱ دلار بخرین که صفحه نمایشی پر زرق و برق به همراه عمر باتری بیشتر و روشنایی قابل سفارشی سازی ارائه میده. اما در کل، Y700 دارای ارزش بسیار مناسبی است.
نظر شما چیه؟ تا حالا با لپ تاپ های گیمینگ سر و کار داشتین؟ خوشحال میشم که تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارین.

دانستنیها, لپ تاپ, مقالات
یک نظر
  1. من ۱ ماهه دارمش و واقعا راضیم و موقعه بازی های سنگین اصلا داغی روی کیبورد متوجه نشدم ک البته اونم مشکلش با ی deep cool حله

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.