بررسی تخصصی لپ تاپ دل Dell XPS 13

۱۳۹۵-۰۷-۱۴

بررسی تخصصی لپ تاپ دل Dell XPS 13

بررسی لپ تاپ دل Dell Studio XPS 13

  •  مزایای Dell XPS 13 : عمر طولانی باتری ، سی پی یو ۷ هسته ای با عملکرد بالا ، رنج وای فای عالی ، پورت های بیشتر نسبت به لپ تاپ های مشابه، راحت ، تاچ پد لمسی راحت ، بدنه کربنی فیبردار ، دارای رنگ جذاب و کاربرپسند رز گلد
  •  معایب لپ تاپ دل Dell XPS 13 : جاگیری ناشیانه وب کم ، به اندازه لپ تاپ های مشابه نازک و روشن نیست .
  • نظر کلی درباره Dell XPS 13 : Dell XPS 13 در یک طراحی کوچک و منحصر به فرد ، عمر باتری ما را بهبود می بخشد ، نسبت به محصولات مشابه Wifi بهتری دارد و کارایی بالای آن به کارها سرعت بیشتری می بخشد.

قیمت کنونی در بازار : ۷۹۹.۰۰ دلار

لپ تاپ دل Dell XPS 13 با صفحه نمایش ۱۳ اینچ و طراحی جمع و جور، یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار است که به دلیل طراحی خلاقانه ، راحتی، کارایی بالا و عمر باتری طولانی، برنده جایزه شده است. از زمان تولید این اولترابوک سبک، همه در فکر دستیابی به آن بوده اند و هیچکس پس از شناخت آن نتوانسته است آن را فراموش کند. هم اکنون ، دل مدل های مختلفی از این دستگاه با آپدیت های جدید روانه بازار کرده است که قیمت آن از ۷۵۵.۰۰ دلار شروع شده و تا ۱.۰۹۹ دلار افزایش می یابد و در این به روزرسانی ها ، امکاناتی مانند Wifi قوی ، پردازنده ۷ هسته ای قوی و (Kaby Lake) و همچنین عمر باتری طولانی تر، از مزیت های لپ تاپ دل Dell XPS 13 است.

مشخصات لپ تاپ دل Dell XPS 13

CPU : ۳.۱-GHz Intel Core i5-7200U

Operating System : Windows 10 Home

RAM : ۸GB

Hard Drive Size : ۲۵۶GB SSD

 

طراحی Dell XPS 13

یکی از قابل توجه ترین مشخصات لپ تاپ دل Dell XPS 13 این است که صفحه نمایش بسیار عزیضی دارد که تا لبه های دستگاه کشیده شده است. این همان چیزی است که دل در کالبد یک نوت بوک ۱۳ اینچی اضافه کرده است که معمولا در لپ تاپ های ۱۰ اینچی مشاهده می شود. این صفحه نمایش باعث می شود که کاربرد احساس کند که ال سی دی ار دستگاه جدا بوده و حالت شناور دارد، و تمرکز بر روی محتوا را بیشتر می کند. باقی قسمت های لپ تاپ مانند همیشه است و حتی نمی توان گفت که از رقبای خود محصول نازک تری تولید کرده است.

بالا و پایین آن را با آلومینیوم ماشین ساخته اند تا با دوام و محکم باشد. سطح داخلی آن از جنس بهتر و لطیف تری ساخته شده است . قسمت داخلی لپ تاپ از کربن با تاپ پدی نرم و راحت ساخته شده است که با الگوی شطرنجی و ظریفی تایپ کردن را بسیار لذت بخش می کند.

بین رنگ نقره ای و رزگلد لپتاپ Dell XPS 13، من رنگ بسیار جذاب و دلنشین رزگلد را انتخاب می کنم. رنگ طوسی آن نیز بسیار جذاب است و به زوردی زنگ طلایی آن نیز به بازار می آید. همچنین شایان ذکر است که بدانید رنگ رز گلد نوت بوک Dell XPS 13 حدود ۵۰$ از سایر رنگهای آن گران تر است و این رنگ در تولیدات با سی پی یو i3 موجود نمی باشد.

وزن لپ تاپ Dell XPS 13 در مدل های غیر لمسی آن حدود ۲.۷ پوندو در مدل های لمسی آن۲.۹ پوند است و وزن آن نسبت به لپ تاپ ۳.۰ پوندی MacBook Air کمتر است؛ اما از لپ تاپ HP Spectre با ۲.۴۵ پوند وزن و لپ تاپ ۱۲-inch MacBook با ۲ پوند وزن ، نتوانسته است  پیشی بگیرد. این دستگاه بین ۰.۳۳ اینچ تا ۰.۶ نسبت به HP Spectre با ۰.۴۱اینچ ضخامت، و از مک بوک با ۰.۵۱ اینچ ضخامت ، ضخیم تر است. البته به این نکته توجه داشته باشید که نسبت به دیگر لپ تاپها، در این لپ تاپ از پورت های بیشتری برخوردار هستید.

پورت های Dell XPS 13

پورت های لپ تاپ دل Dell XPS 13

پورت های لپ تاپ دل Dell XPS 13

برخلاف دیگر لپ تاپ های ultraportables ، نوت بوک dell XPS 13 شامل تمامی پورت های مورد نیاز شما می باشد. در این لپ تاپ دو پورت USB 3.0 ، یک کارت خوان SD ، یک جک هدفون و یک پورت USB نوع c با پشتیبانی از Thunderbolt 3 قابل رویت است. هرچند که این لپ تاپ دارای آداپتور AC است، اما شما می توانید آن را به کمک USB Type-c که بر روی آن قرار دارد نیز شارژ نمایید.

پورت های لپ تاپ dell XPS 13

در مقایسه با  HP Spectre که فقط سه پورت USB Type-C داشته و مک بوک ۱۲ اینچ که تنها یک پورت USB Type-C بدون پشتیبانی از Thunderbolt 3 دارد، این دستگاه از نظر پورت بسیار کامل می باشد.

صفجه نمایش Dell XPS 13

شما در این نوع از لپ تاپ دل ، دو گزینه برای صفحه نمایش دارید که هر دوی آنها بسیار عالی می باشد.

اولین گزینه دارای صفحه نمایش full-HD ، غیر لمسی  و با رزلوشن ۱۹۲۰ x 1080 و مات است و یا در صورتی که می خواهید ۱,۵۹۹ دلار برای خرید دستگاه هزینه کنید، می توانید مدل لمسی quad-HD با رزولوشن بالای ۳۲۰۰ x 1800 پیکسل را خریداری نمایید. همچنین باید بدانید که این مدل دوم آن براق است و رنگ های بهتری را ارائه می دهد ؛ هر چند که منعکس کننده نو نیز خواهد بود.

در مدل غیر لمسی آن، وقتی به تماشای یک فیلم می نشینید، تصاویر آنقدر زنده و شفاف هستند که حس خواهید کرد می توان به وسایل داخل تصویر دست زد یا آنها را برداشت. همچنین، زاویه دید گسترده آن بسیار شگفت انگیز است؛ به گونه ای که با تغییر زاویه ال سی دی به ۴۵ درجه، در دید شما هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

با تست های آزمایشگاهی که بر روی مدل غیر لمسی دل XPS 13 انجام شده است، مقاومتی ۹۳.۵ در صدی در تولید رنگ های sRGB از خود نشان داده است که در این زمینه کیفیت ۱۰۰ یا بالاتر بهتر هستند. همچنین رنگها را بسیار دقیق و باکیفیت نشان می دهد.

مدل لمسی لپ تاپ دل dell XPS 13 رنگهای بهتری را نمایش می دهد اما دقت آنها کمتر است و در فرصت بهتر که نمونه لمسی آن را به دقت بررسی کردیم، بررسی های دقیق خود را در اختیار شما قرار می دهیم.

صدا در دل XPS 13

اسپیکرهای استریو در لپ تاپ دل XPS 13 به اندازه کافی بلند هستند اما در ولوم های بالا ، صدا کمی خشن  می شود. اگر باس دستگاه را در برنامه MaxxAudio Pro به اندازه کافی بالا ببرید ، مشکل گوش خراشی صدا در درجه های بالانیز حل می شود.

علاوه بر این ها، ترقند ها و امکانات دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید از آنها برای ایجاد یک صدای خوب استفاده نمایید.

کیبورد و تاچ پد Dell XPS 13

تجربه تایپ کردن با نوت بوک دل XPS 13 بسیار خوب و لذت بخش خواهد بود. ارتفاع ۱.۲ میلیمتری دکمه ها، کمی کمتر از دستگاههای مشابه مانند HP Spectre با ۱.۳ میلیمتر ارتفاع است اما تجربه کار با آن نشان داده است که به اندازه کافی راحت و مناسب است. در تست تایپی که از این دستگاه در سایت ۱۰fastfingers.com  گرفتیم ، توانستیم ۷۱ کلمه در دقیقه تایپ نماییم که کمی کمتر از ۷۸ کلمه با کیبورد مک بود .

موس لمسی (تاچ پد ) وسیع و خوب این دستگاه ، سطح بسیار صاف و نرمی را در اخیتار شما قرار میدهد. تا حدی که در انجام کارهای مختلف مانند جا به جایی برنامه ها با سه انگشت  و راه اندازی کورتانا با سه انگشت ، هیچ مشکلی نخواهید داشت.

کارایی

دستگاهی که ما برای ارائه این مشخصات به شما بر روی آن کار کردیم، شامل مشخصاتی مانند نسل هفتم Core i5-7200U سی پی یو، RAM 8 گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت SSD بود. با توجه به این دوجین تب بر روی صفحه باز بود که در یکی از آنها جنگ ستارگان در حال پخش بود، در یکی تماس تلفنی با اسکایپ برقرار شده بود و . . . ، اما این دستگاه در انجام کارهای خود به هیچ عنوان دچار کندی و لنگ زدن نشد. در تست بنچ مارکی که با Geekbench 3 از این دستگاه گرفته شد، لپ تاپ Dell XPS 13 نمره ۷,۱۵۹ را کسب کرد. این عدد نسبت به ورژن قبلی این دستگاه، ۱۱ درصد افزایش داشت؛ اما نسبت به HP Spectre که از نسل ۶ سی پی یو Core i5 پشتیبانی می کند و نمره ۷,۰۲۶ را کسب کرده است، خیلی تفاوتی نداشت. اما نسبت به سی پی یو مک بود با رنج ۵,۹۰۶یا ZenBook UX306UA با نمره ۶,۸۹۸ خیلی بهبود یافته تر است.

در نوت بوک دل XPS 13 ، درایو جامد سخت PCI-e NVMe (SSD) بسیار سریع عمل می کند و در نتیجه های تست نرخ ۳۳۹.۳ را کسب کرده است که از رقیبانی همچون HP Spectre با نرخ ۱۹۵.۹ MBps و UX306UA با نرخ ۲۱۲.۱ MBps بالاتر است اما هنوز نتوانسته است از MacBook با نرخ ۳۵۵.۹ MBps بالاتر برود .

XPS 13 قادر است در عرض ۳ دقیقه و ۵۰ ثانیه ، ۲۰۰۰۰ نام و آدرس را در OpenPffice با هم تطابق دهد. ZenBook UX306UA در مدت زمان ۳۰ ثانیه پایین تر این کار را انجام می دهد اما HP Spectre در مدت زمانی نزدیک به دل و MacBook در ۳ دقیقه و ۱۱ ثانیه این کار را انجام میدهد.

عملکرد گرافیکی

حتما غافلگیر خواهید شد اگر بدانید که کارت گرافیک Intel HD 620 می تواند گرافیک بازی Dirt 3  را پشتیبانی کند. به کمک یک Xbox controller که به لپ تاپ اضافه شده است ، نرخ مناسب و معقول فریم فیلم ها لذت خواهید برد ، که بیش از ۲۸ فریم در ثانیه با رزولوشن  ۱۹۲۰ x 1080 در تنظیمات متوسط است.

عملکرد Wifi در نوت بوک Dell XPS 13

لپ تاپ در XPS 13 دارای یک کارت وایرلس ۱۵۳۵AC است که در همه از همه نظر استاندارد است و یکی از ویژگی های منحصر به فردی است که من به آن علاقه مندم . این لپ تاپ دل، در وصل ماندن به اینترنت پایدار تر است . در مقایسه ای که بین dell XPS 13 و Macbook انجام شده است، این لپ تاپ دل هنگامی که  در فضایی بالاتر یا پایین تر از روتر هم بود ، مشکلی در وصل ماندن به وای فای و اینترنت نداشت و تمامی صفحات به آسانی باز می شدند؛ اما لپ تاپ اپل برای حفظ اتصال خود به وای فای تلاش می کرد.

برای اندازه گیری قدرت وایرلس دستگاه ها و تست این موضوع ، از برنامه NetSpot استفاده نمودیم به بررسی اقدامات وایرلس و قدرت سیگنال آن می پردازد. از همان مکان های اعلام شده به بررسی پرداختیم و نتیجه این شد که لپ تاپ دل dell XPS 13  در باند ۲.۴-GHz ، ۴۲ درصد و در باند ۵-GHz ، ۲۳ درصد را کسب نمود. مک بوک در همان باندها ، تنها ۳۷ و ۲۰ درصد را کسب نمود.

وبکم dell XPS 13

بزرگترین ضعف لپ تاپ دل XPS 13 وبکم آن است. نه اینکه وبکم این دستگاه تصاویر خوبی ارسال نکند، بلکه به دلیل قرار نداشتن جایگاه وبکم در بالای صفحه نمایش و گذاشتن آن در پایین آن، و در نزدیک لولا، این آپشن آن بسیار ضعیف می باشد. زاویه ای که وبکم در آن قرار دارد باعث می شود که در یک چت تصویری ، از چانه به پایین صورت فرد دیده شود و احساس خوب و دلنشینی را در یک گپ آنلاین دوستانه فراهم نمی کند. همچنین به دلیل اینکه وبکم در مرکز قرار ندارد، باعث می شود که مجبور شوید لپ تاپ رااز قسمت راست از خود دور کنید تا تصویر کاملی از شما بدهد.

طول عمر باتری

Dell XPS 13 یکی از لپ تاپ های   ultraportables در بازار است که از عمر باتری قابل قبولی برخوردار است. در نسخه قبلی باتری آن ۵۶ وات بر ساعت بود که به ۶۰ وات بر ساعت در نسخه جدید، ارتقا یافت. در یک تست، XPS 13 جدید، حدود پس از گشت و گذار های مکرر در وب ، پس از ۱۳ ساعت و ۴۹ دقیقه به پایان رسید. خاطر نشان کنیم که روشنایی صفحه نیز در کل زمان گشت و گذار در اینترنت ۱۰۰ درصد بود. این نتیجه نشان می دهد که این نوت بوک ۱۳ اینچی حداقل سه ساعت بیشتر از Asus UX306UA ، ۴ ساعت بیشتر از  Apple MacBoo و دو برابر HP Spectre شارژ نگه می دارد. در آخرین تست های نجام شده از نسخه لمسی آن ، نتایج بدست آمده نشان می دهد که این دستگاه ، حدود ۸ ساعت و هشت دقیقه با همان شرایط می توان شارژ نگه دارد.

دمای Dell XPS 13

هنگام کار کردن این دستگاه، وقتی به بدنه آن دست می زنید خنک است اما پس از پخش ۱۵ دقیقه فیلم ، دمای موس لمسی آن به ۸۵ درجه فارنهایت و دمای کیبودر های آن به ۸۰ درجه فارنهایت و دمای کف آن به ۹۰ درجه فارنهایت رسید که همه این اعداد زیر ۹۵ درجه فارنهایت بود که دمای نرمال برای یک دستگاه در حال کار است.

هرچند که پس از چند دور بازی با بازی Dirt 3 ، دمای کف آن به ۱۰۸ درجه فارنهایت رسید، اما با توجه فه فشاری که روی آن بود دمای غیر قابل تصوری نبود.

نرم افزار

با خوشحالی باید بگویم که این نوت بوک با پشتیبانی از Dropbox و McAfee LiveSafe و Microsoft Office به شما این امکان را می دهد که این امکانات را روی آن ها فعال نمایید. همچنین می توانید ۴ نرام افزار برنامه نویسی مانند Flipboard ، Groove Music و توییتر به همراه ویندوز ۱۰ بخشی از نرم افزارهایی است همراه با این دستگاه است.

نکته پایانی

این دستگاه با امکانات و کیفیتی که ارائه می نماید ، در مجموع دستگاه خوبی بوده و ارزش امتحان کردن را دارد. سبکی ،عمر طولانی باتری و وای فای قوی از امکاناتی است که به شما قدرت می بخشد.

اخبار, تکنولوژی, دانستنیها, لپ تاپ
تعداد 2 نظر
  1. ممنون از مطالب عالی سایتتون. من همیشه دنبال می‌کنم سایت شما رو.
    متاسفانه این محصولات با کیفیت دل در ایران یا بیش از حد گرون فروخته میشند یا اصلا نمیارند. خوشبختانه جدیدا یه فروشگاه به اسم ….. این محصولات رو با قیمت جهانیشون تو ایران میفروشه.

    مثلا XPS 13 رو اونا میفروشند ۴،۷ در حالی که …….. میفروشه ۶!

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.