چگونه لپتاپ خود را تعمیر کنیم ؟

۱۳۹۲-۱۱-۲۰

چگونه لپتاپ خود را تعمیر کنیم ؟

چگونه لپتاپ خود را تعمیر کنیم ؟

بسیاری از افراد می خواهند بدانند که چگونه لپ تاپ های شکسته تعمیر می شوند .

 ما می خواهیم به شما نشان دهیم که چقدر راحت می توان نوت بوک را باز کرد و قطعات داخل لپ تاپ را تعویض یا تعمیر نمود . پس از این آموزش شما خودتان می توانید لپ تاپ و نت بوک خود را باز نمایید و قطعات داخل آن را تعویض نموده یا ارتقا دهید . از باز کردن لپ تاپ خود نهراسید و با خواندن این مطلب با خیال راحت آن را انجام دهید .

مانند هر کار دیگر ، در ابتدا شما نیاز به ابزار کار دارید . مهمترین ابزار در باز کردن لپ تاپ تان ، یک ست پیچ گوشتی بسیار خوب است . همچنین انبر دست نیز از جمله وسایل مورد نیاز برای این کار است . به یک کیت لحیم کاری برای لحیم کاری قطعات و برد احتیاج دارید . همچنین به یک چراغ کار برای تامین نور نیاز دارید .

یادتان باشد محلی که برای تعمیرات لپ تاپتان انتخاب می کنید باید فضای مناسبی برای قرار دادن قطعات جدا شده از لپ تاپ شما باشد . برای پیچ ها نیز ظرفی مخصوص در نظر بگیرید .

حال به این می رسیم که : چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم ؟

laptoprepair
در تعمیرات لپ تاپ ، یک شروع کوچک ، بهترین راه است . برای همین از تعمیرات نت بوک شروع می کنیم . برای تعمیر نت بوک یا تعمیر لپ تاپ ، اولین گام این است که دستگاه خود را خاموش کرده و از آن را از برق یا باتری جداسازید . به این دلیل این کار را اننجام می دهیم که در زمان انجام کر لپ تاپ یا  نت بود ناگهان روشن نشود . دلیل دیگر آن نیز این است که بسیاری از دستگاه ها در زیر باتری خود یک پیچ مخفی دارند که برای باز کردن قاب دستگاه نیاز است آن را باز نمایند . قبل از باز کردن لپ تاپ ، ابتدا آن را از قسمت پشت خوب نگاه کنید و ارزیابی کنید . سپس مکان پیچ هایی را که پشت لپ تاپ یا نت بوک می بینید دنبال نمایید . سپس پیچ هایی را که در مکان های مخفی لپ تاپ و نت بوک و زیر برچسب ها وجود دارد بیابید .حال گام اول در تعمیر لپ تاپ و تعمیر نت بوک ، باز کردن پیچ هایی نمایان بر پشت لپ تاپ است .با آرامش کار کنید !برای نگهداری از پیچ های لپ تاپ باز شده حتما از یک ظرف استفاده کنید . بر روی یک کاغذ یا یا یک آینه پیچ ها را قرار دهید .  همچنین سعی کنید یادتان بماند کدام پیچ را از کدم قسمت لپ تاپ باز نموده اید تا در انتها با مشکل مواجه نشوید . اگر بتوانید آنها را در ظرف های متفاوتی بریزید که یادتان بماند کدام پیچ را از کدام قسمت باز نموده اید ، کار در انتها راحت  می شود . پس از باز کردن پیچ ها ، آرام آرم صفحه زیرین لپ تاپ و نوت بوک را برداشته و کنار بگذارید .از گذشته تا کنون اگر لپ تاپ ها را مورد بررسی قرار دهید می بینید که از دو قسمت اصلی تشکیل شده است : بدنه اصلی ( پایه ) و صفحه نمایش . معمولا نمی توانید این دو قسمت را از یکدیگر جدا نمایید مگر اینکه بخواهید قطعه ای در صفحه نمایش یا مادربرد تعویض نمایید که در دو مرحله از یکدیگر جدا می گردند . اول اتصالات الکتریکی و سپس لولاها و اتصالات الکترونیکی ! .
 laptopend

 گام به گام با ما به پیش بروید :تمامی پیج های پشت لپ تاپ را باز کنید .

openlaptopcase

کار را با باز کردن پیچ های پشت لپ تاپ شروع می کنیم . برای این کار می توانید یک چهار سو را به کمک آهنربا مغناطیسی نمایید تا از افتادن پیچ ها جلوگیری نمایید . به کمک یک سطح فلزی نازک قاب پشت لپ تاپ را باز نمایید  .

به پشت لپ تاپ باز شده نگاهی بیندازید .

openlaptop

 مشاهده می کنید تا آنجا که ممکن است ، به تمامی قطعات اصلی داخلی لپ تاپ مانند : هارددیسک ، ماژول های رم برای افزایش رم دستگاه ، ماژول Mini-PCI وایرلس ، ماژول خنک کننده لپ تاپ ( فن لپ تاپ ) و باتری بک آپ لپ تاپ دسترسی دارید . برای تعمیر موس تاچپد لپ تاپ و کیبرد آن ،  ، تعویض وتعمیر ال سی دی ، و تعمیرات مادر برد لپ تاپ و نوت بوک در آینده بحث خواهیم کرد . ابتدا از دستگاه باز شده یک عکس بگیرید  .

 برداشتن برچسب ها :

laptopstiky
در این قسمت از لپ تاپ که باز شده است ، سیم ها و نوارهای مسی زیادی دیده می شود . برای بررسی دستگاه خود ، باید سیم ها و کابل های متصل به برد خود را قطع نمایید . برای اینکه جای این کابل ها را گم نکنید در قسمت قبل گفتیم که از دستگاه عکس بگیرید .

laptoprepair1

 بعضی از قسمت های قابل حمل لپ تاپ مانند هارد دیسک یا مازول وایرلس ، با پیچ به مادر برد متصل شده اند . در صورتی که هرکدام از آنها مشکل پیدا کرده اند ، و یا نیاز به جدا کردن آنها است می توانید آنها را از دستگاه خود باز کنید .

فرایند غربالگری :

hdd12

آخرین قسمتی که باید از برد جدا شود تصویر است . در اکثر مدل های لپ تاپ ، کابل فلت تصویر در کنار لولا قرار دارد .

laptoplcd

 علاوه بر کابل فلت ال سی دی یا ال ای دی ، سیم های دیگری را نیز می بینید که از ال سی دی روی برد وصل شده اند که برای انتقال تصویر ، صدا و وب کم دستگاه است . آنها را نیز از روی برد جدا کنید و لپ تاپ را به د قسمت تقسیم نمایید .

مادر برد دستگاه خود را در بیاورید :

motherboard

 کیبرد ، تاچپد ، اسپیکرها ، شاسی ، LED ها و دیگر سنسور ها مانند آدابتورهای بلوتوث به وسیله کابل هایی از بالا و پایین بر روی برد اصلی وصل شده اند . معمولا ریبون های اتصال به برد اصلی ، با کشیدن به سمت بالا از مادر برد لپ تاپ جدا می شوند . کابل یا ریبون اتصال صفحه کلید به مادربرد را ممکن است در هرجایی از برد بیابید . حتی ممکن است در زیر برد بتوانید آن را بیابید .

ظاهر صفحه کلید :

 

keyboard1

 کیبرد های لپ تاپ و نوت بوک معمولا از آنچه به نظر می رسند قوی ترند و بسیار انعطاف پذیرند . اکنون مساله اصلی بازکردن کی برد است . معمولا افراد به بالای کی برد که دکمه های آن وجود دارد نگاه می کنند و دنبال راهی برای باز کردن آن میگردند .

laptop-memory-hard

 اگر از سایز لپ تاپ خود راضی نیستید بهتر است که آن را بفروشید و از شر ان خلاص شوید . زمانی بود که لپ تاپ های اولیه در سایز ۱۷ اینچ به بازار مصرف ارائه شدند ؛ اما به مرور زمان اندازه آنها کوچکتر و کوچکتر شد تا وزن آنها به اندازه ای برسد که حمل و نقل آنها راحت تر گردد . لپ تاپ و نوت بوک هایی که وزن بیشتری دارند و از اندازه بالاتری برخوردارند ، بیشتر در معرض آسیب دیدگی صفحه نمایش و ورود قطره آب به داخل خود هستند  اما کیت هایی که بر روی لپ تاپ های بازی نصب می گردد طوری طراحی شده است که مانع از این گونه اتفاقات گردد . خبر خوبی که میتوان در باز کردن این لپ تاپ های بازی داد این است که ما راهی آسان برای باز کردن آنها یافته ایم . اگر این آموزش گام به گام را دنبال نمایید ، به آسانی فرا خواهید گرفت که چگونه لپ تاپ های مخصوص بازی را باز کرده و به اجزای داخلی آن دسترسی پیدا کنید . پس از آن نیز به راحتی می توانید ال سی دی یا صفحه نمایش دستگاه خود را باز کنید و تعویض نمایید .

مهمترین قسمت در باز کردن لپ تاپ های مخصوص بازی ، باز کردن فن های لپ تاپ است . در اغلب لپ تاپ و نوت بوک های بازی ،  دو فن ، یا در مواردی سه و چهار فن بر روی لپ تاپ قرار دارد که دمای دستگاه را کاهش می دهد . هر کدام از این فن ها به لوله های کاهش دمایی متصل است که آنها نیز به هیتسینک های لپ تاپ وصل شده اند و به قسمت خنک کننده لپ تاپ وصل می شوند تا سی پی یو پی یو یا جی پی یو دستگاه لپ تاپ را خنک نمایند .

بسته به نوع و قدرت CPU و GPU دمای دستگاه های بازی متغیر خواهد بود و به همین دلیل است که نیاز است دمای دستگاه به کمک این فن ها در دمای نرمال قرار بگیرد .

حال که دستگاه شما به صورت کامل باز شده است به راحتی می توانید قطعه یا قطعاتی از لپ تاپ خود را که خراب شده است تعویض نمایید یا لپ تاپ خود را ارتقا دهید .

آموزش, لپ تاپ

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.