نسل جدید هارد های فوق سریع اینتل

۱۳۹۶-۰۳-۰۷

نسل جدید هارد های فوق سریع اینتل

به تازگی ها ، شرکت اینتل و Micron Technology بر روی نسل جدیدی از ذخیره سازهای اطلاعات کار می کند. نسل جدید هارد ها که  ۳D XPoint نام دارد، سرعت بسیار زیادی را ادائه می دهد. برای اینکه درک بهتری از این هارد جدید اینتل داشته باشیم، بهتر است که آن را از نظر اندازه به رم های کامپیوتر تشبیه کنیم و از نظر ظرفیت با فلش مموری ها مقایسه کنیم. تنها تفاوتی که ۳D XPoint با رم کامپیوتر دارد ، غیر فرار بودن آن است. یعنی با قطع برق یا خاموش شدن دستگاه، اطلاعات ۳D XPoint پاک نمی شود و شایان ذکر است که تراکم آن نیز ۴ برابر رم های معمولی است. در حال حاضر قیمت تکنولوژی استفاده شده در این هارد از هاردهای اس‌اس‌دی بالاتر است اما از نظر عملکرد، بسیار سریع‌تر از اس‌اس‌دی عمل خواهد کرد، علی‌الخصوص هنگام خواندن یا انتقال دیتاهای کوچک که سرعت آن غیر قابل توصیف است.

اینتل این هارد جدید خود را با ظرفیت ۳۷۵ گیگابایت و با نام تجاری Intel Optane SSD DC P4800X و قیمت ۱۵۲۰ دلار وارد بازار خواهد کرد. همچنین، این هارد با تمامی استاندارد های حافظه های ذخیره ساز SSD هم خوانی خواهد داشت. اینتل تنها به چند سایت امکان بررسی این محصول جدید را داده است و هنوز معلوم نیست چرا تا این حد درباره این تکنولوژی حساسیت به خرج می‌دهد. وبسایت‌های خبری AnandTech و Tom’s Hardware موفق شدند این محصول را بر روی سرورهای شرکت اینتل آزمایش و بررسی کنند اما اجازه تست آن‌ها بر روی کامپیوتر خبرنگاران داده نشد.

پس از بازنگری آزمایشات و بررسی‌های به عمل آمده، هارد ۳D XPoint از همه نظر عملکرد شگفت‌انگیزی نشان ‌داد.۳D XPoint در زمینه وارد یا خارج کردن داده‌ها، از تمامی هاردهای موجود در بازار سریع‌تر عمل می‌کند. از آنجایی که این هارد فعلا در شرکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای همگانی شدن به تغییرات نرم‌افزاری اساسی نیاز خواهد داشت. در نتیجه فعلا خطری بازار هارد و رام‌های امروزی را تهدید نخواهد کرد. ورود یک رقیب جدید به این عرصه، مطمئنا رقابت را بیش از پیش جذاب‌تر خواهد کرد.

اخبار, دانستنیها, هارد فلش رم

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.