مارک زاکربرگ بیزینس من برتر سال شد

۱۳۹۵-۰۸-۲۲

مارک زاکربرگ بیزینس من برتر سال شد


مارک زاکربرگ و برترین بیزینس من سال !

مارک زاکربرگ برترین بیزینس من سال شده و در بین کسانی قرار گرفت که توسط مجله فورچون معرفی شدند.

فورچون یک مجلهٔ معتبر تجاری آمریکایی است که در سال ۱۹۳۰ توسط هنری لوس بنا نهاده شده‌ است. این مجله بیشتر برای انتشار رتبه‌بندی سالانهٔ ثروتمندان جهان و کمپانی‌های مختلف بر اساس درآمدشان معروف است.

مجله فورچون اعلام کرد که امسال، مارک زاکربرگ برترین بیزینس من سال ۲۰۱۶ است. مارک زاکربرگ را به لطف فیسبوک همه می شناسند و نیاز به معرفی چندانی ندارد. وی متولد ۱۹۸۴ ، برنامه نویس و خالق شبکه اجتماعی محبوب فیسبوک است. در سال ۲۰۰۸، مجله فوربس وی را جوان ترین میلیاردری نامید که ثروت خود را شخصا به دست آورده است و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زده‌ بود.

هم اکنون ، شبکه اجتماعی فیسبوک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون عضو دارد ؛ در رسیدن به اهداف و برنامه هایی که برای آن چیده شده است بسیار سریع در حال پیشروی است و قابلیت تنظیم و توسعه های آتی را داراست. همه اینها از جمله عواملی بودند که مارک را در قرار گرفتن در این رده بندی یاری کردند.

پس از مارک زاکربرگ، جف بزوس، لری پیج، ساتیا نادلا و جن سون هوانگ به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفتند.

مجله فورچن “جف بزوس” مدیر عامل آمازون را در رده دوم قرار داد. بزوس متولد سال ۱۹۶۴ و از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران آمریکایی است که در زمینه اینترنت فعالیت داشته و در حال حاضر مدیرعامل و مؤسس آمازون دات کام است. او با تاسیس آمازون دات کام، نقش کلیدی در زمینه رشد و ارتقاء تجارت الکترونیک ایفا کرده‌ است. از معیارهای انتخاب بزوس می توان به نقش وی در توسعه تجارت الکترونیک و توسعه محصولاتی مانند آمازون اکو، اشاره کرد. آمازون اکو (Amazon Echo) اسپیکر ۳۶۰ درجه و دستیار هوشمند صوتی سازگار با سیستم های خانه هوشمند است.

لری پیج از دیگر نام آوران حوزه فناوری است که در جمع ۱۰ نفر برتر مجله فورچن قرار دارد. وی کارآفرین و مبتکر آمریکایی است که به همراه سرگئی برین موتور جستجوی اینترنتی گوگل و شرکت گوگل را بنا نهاد. او به همراه سرگئی برین تقریباً ۱۶درصد از سهام گوگل را در اختیار دارند و هم‌ اکنون مدیرعامل اجرایی شرکت الفابت است.

“ساتیا نادلا” از مایکروسافت در رده بعد قرار دارد؛ وی مدیرعامل فعلی مایکروسافت است. او به عنوان جایگزین استیو بالمر در چهارم فوریهٔ ۲۰۱۴ میلادی این سمت را عهده‌دار شد. وی پیش از این در بخش سرویس‌های ابری مایکروسافت فعالیت می‌کرد.

جایگاه بعد به جن سون هوانگ تعلق دارد که متولد ۱۹۶۳است. او کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی تایوانی‌تبار است که در سال ۱۹۹۳ شرکت انویدیا را تاسیس نمود. جالب تر از همه اینکه تیم کوک مدیر عامل اپل در رده یازدهم جای گرفت.

 

اخبار, دانستنیها

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.