لپ تاپ OLED لنوو با تاخیر زیاد وارد بازار شد

۱۳۹۵-۰۵-۱۹

لپ تاپ OLED لنوو با تاخیر زیاد وارد بازار شد

لپ تاپ OLED لنوو thinkpad lenovo مدل x1 yoga با پردازنده Intel Core i5 Skylake قیمتی برابر ۱۶۸۲ دلار در حال حاضر دارد که بسته به مشخصات آن بیشتر هم می شود.

پس از ماهها تاخیر، در نهایت lenovo اولین لپ تاپ (روشنایی ارگانیک ، انتشار دیود) OLEDخود را آماده فروش کرد ،اما معلوم نیست سازنده های کامپیوتر مدلهای بیشتری از OLED را به زودی اضافه کنند.

ThinkPad X 1 یوگا با ۱۴ اینچ صفحه نمایش OLED در حال حاضر به قیمت ۱۶۸۲ دلار آمریکا به فروش میرسد، که ارزش قیمت آن در مقایسه با مدل مشابه آن با صفحه نمایش LED 1394$ ارزش گذاری شده است. هردو لپ تاپ پردازنده Intel Core i5 Skylake دارند.

این لپ تاپ بزرگترین صفحه نمایش OLED موجود را دارد. لپ تاپ قابل تبدیل hp مدل Spectre x360 و لپ تاپ Dell مدل Alienware 13 gaming صفحه نمایش OLED 13.3 اینچی دارند.

همانند تلویزیونها، درنهایت پیش بینی میشود صفحه نمایش OLED جایگزین صفحه نمایشهای LED در لپ تاپها ومانیتورها شوند، هرچند که ممکن است سالها به طول بیانجامد. صفحه نمایشهای OLED باریکتر، ارائه دهنده تصاویر واضح تر ودارای توان مؤثر بیشتریست که وجود آنها در لپ تاپها مزیت محسوب میشود.

اما تنها چندی از سازندگان کامپیوتر به OLED علاقه نشان داده اند. گرانی آن و مشکلاتی مانند کپی تصویر در آن هنوز نیاز به حل شدن دارد.

عرضه همه لپ تاپهای OLED بخاطر زمان تحویل و آزمایشهای صفحه نمایش به تعویق افتاده است. سازندگانی همچون Samsung و LG درحال ساخت تعداد محدودی از پنل های OLED برای رایانه های شخصی میباشند و بر روی تلویزیون هایی با صفحه نمایش بزرگ و کوچک وصفحه نمایش دستگاههایی مانند wearables که حجم فروش بیشتری دارند تمرکز کرده اند.

درنتیجه، سازندگان کامپیوتر هیجان زیادی به جهت عقب نشینی OLED نشان دادند. HP اعلام کرد OLED را محدود به مدلهای اعلای خود کرده و منتظر نکنولوژی، تدارکات و تثبیت ارزش قبل از رسیدن این تکنولوژی به لپ تاپهای ارزان قیمت است.

بنابراین با داشتن یک ThinkPad X1 Yoga OLED شما نمیتوانید WiGig Wi-Fi را که در مدلهای LED در دسترس دارید را داشته باشید.

Thinkpad یک صفحه نمایشگر لمسی چرخشی دارد که میتواند تصاویر را با کیفیت ۲۵۶۰ x 1440 pixel نمایش دهد. وزن لپ تاپ ۱.۲ کیلوگرم ضخامت آن ۱۷ میلیمتر میباشد وعمر باطری آن در حدود ۱۱ ساعت میباشد.

سایر ویژگیهای آن عبارتست از: ۱۲۸GB solid-state drive و ۸GB رم ، وای فای dual-band 

همچنین لپ تاپ دارای ۷۲۰p webcam و three USB 3.0 ports و micro-SD slotو Mini-DisplayPort و HDMI display slots میباشد.

دانستنیها, لپ تاپ, مقالات
یک نظر
  1. سلام.ممنون بابت مطالب و وبسایت زیبایی که دارید

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.