لپ تاپ LG gram 15

۱۳۹۵-۰۶-۲۰

لپ تاپ LG gram 15

لپ تاپ LG gram 15 مدل gram-15Z960-A.AA52U1، یک لپ تاپ فوق العاده قابل حمل است که رکورد سبک وزن بودن آن قابل توجه است. حتی با وجود صفحه نمایش ۱۵ اینچی، وزن آن فقط اندکی بیشتر از ۲ پوند (یعنی در حدود ۹۰۰ گرم) که از خیلی از لپ تاپهای کوچکتر،سبکتر است البته بدون از دست دادن یا کم کردن صفحه نمایش یا عملکرد. طیف گسترده ای از گزینه های اتصال و عمر باطری خوبی دارد. اما جنبه های طراحی آن، به آن ساختاری تنگ و جمع وجور داده است. ساختمان کلی آن مقداری شل و ول است، در این خصوص مسأله اصلی ما ورژن کوچکتر آن یعنی LG gram 14 است. ورژن ۱۵ اینچی آن نکات مثبت بیشتری به نسبت gram 14 دارد، اما شاسی آن بدون زرق وبرق، وکیفیت صفحه کلید آن همچنان در حد سیستمهای قبلی است. Razer Blade Stealth (QHD) انتخاب ویراستاران ما برای لپ تاپهای midrange ultraportables بخاطر ویژگیهای قابل ستایشی همچون ساختار قوی، ویژگیهای قدرتمند، وکیفیت بالاتر صفحه نمایش تنها با اختلاف قیمت ۱۰۰ دلار میباشد.

طراحی و امکانات:

خط مکالمه تلفن از ویژگیهای بارز ساختار LG gram است و در ورژن ۱۵ اینچی آن در قسمت جلو لپ تاپ قرار گرفته و تنها مزیت آن نسبت به gram 14 میباشد. ابعاد سیستم ۸.۹۹ در ۱۴.۰۸ در ۰.۶۶ و وزن آن ۲.۰۶ پوند (تقریبا ۹۳۰ گرم) میباشد. این در واقع بخاطر تأثیر قابل ملاحظه فریم ۱۴ اینچی است، واین احساس به شما دست میدهد که لپ تاپ مقوایی با اندازه کامل و طبیعی ویک ویندوز ۱۰ فول در اختیار دارید. شاسی لپ تاپ از آلیاژ منیزیم ساخته شده که احساس میشود قسمت بالا و پایین لپ تاپ از پلاستیک است و اجازه میدهد لپ تاپ طراحی سبکتری داشته باشد. رنگ طلایی متالیک آن خوب به نظر میرسد واین موضوع به خوبی با لوگوی نقره ای ال جی، که درب لپ تاپ را تزئین کرده است تکمیل شده است.

برای مقایسه، Razer Blade Stealth با صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی خود ۲.۸ پوند ( تقریبا ۱کیلو و۳۰۰ گرم) وحتی Apple MacBook Air با صفحه نمایش ۱۳ اینچ ۲.۹۶ پوند (تقریبا ۱کیلو ۳۵۰ گرم) وزن دارند. دیگر لپ تاپهای ۱۵ اینچی مثل HP Spectre x360 15t و Samsung Ativ Book 9 Pro و Dell XPS 15 Touch (9550) وزنی بیشتر از ۴ پوند (تقریبا ۱کیلو ۸۰۰ گرم) دارند. در طراحی این لپ تاپ اشکالتی نیز وجود دارد. انعطاف پذیری خوبی در صفحه کلید، درب و قسمت پایینی وجود دارد که احساس میشود میتواند اندکی این لپ تاپ را ارزانتر کند. با این حال اینها برای رسیدن به وزن پایین ضروریند و ممکن است بعضی از مصرف کنندگان را خسته کند.

پد لمسی میتوانست مقاومتر باشد و صداهای کلیک کردن بلندتری داشته باشد در حالیکه کلیدها تخت بوده عمق بالا پایین شدن آنها کم و فاقد نور پس زمینه میباشد. در لپ تاپ Blade Stealth نور پس زمینه صفحه کلید بطور کامل ویا جداگانه وجود دارد و کلید ها قابل تنظیم میباشند. اسپیکرهای لپ تاپ اینترنال بوده و روکش توری فلزی آنها قابل مشاهده نیست بنابراین صدای زیاد بلندی ندارند. اسپیکرها در زمان پخش موزیک و ویدیو در یک گروه کوچک آنچنان هم بی صدا نیستند و کیفیت صدا در بلندترین حالت کاسته نمیشود اما قطعا یک اتاق را پوشش نمیدهد و باس بسیار زیادی ندارد.

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی IPS display bears فول ۱۰۸۰ پیکسلی با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ میباشد. گودی باریکی در قسمت بالا وکناره ها وجود دارد که کمک میکند صفحه نمایش در یک قاب ۱۴ اینچی فیت شود وطراحی لبه به لبه آن باعث میشود که جذابتر به نظر برسد. مقداری انعکاس نور در آن وجود دارد ولی خیلی واضحتر از صفحه نمایشهای با زاویه گسترده تر است، و گاهی اوقات روکش ضد انعکاس آن میتواند تصویر را تحت تاثیر قرار دهد که من این را ترجیح میدهم. لپ تاپ Asus ZenBook UX305CA صفحه نمایش Full HD ارائه میدهد اما فقط با ۷۰۰ دلار، در حالیکه Razer Blade Stealth صفحه نمایش QHD با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ دارد.

در این لپ تاپ ۲۵۶ گیگا بایت solid-state drive on board برای ذخیره سازی وجود دارد که استاندارد خوبی برای این رده است. ZenBook و Blade Stealth همین میزان را انتخاب کرده اند در حالیکه MacBook Air 13 اینچی تنها ۱۲۸ گیگابایت flash storage را در تنظیمات پایه خود قرار داده است. حتی ultraportables های گرانتر نظیر LG gram 14 و Dell XPS 13 Touch هم ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه کرده اند.

باوجود ساخت باریک انتخاب جای پورتها قوی میباشد. در سمت چپ جک شارژر، یک پورت USB 3.0 ، پورت HDMI و یک پورت USB-C قرار دارد. در سمت راست شما پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0 دیگر، یک جک هدفن و یک microSD slot خواهید داشت. در زیر صفحه نمایش webcam 720 پیکسلی به جای اینکه در بالای آن باشد قرار دارد. این ناهنجاری جانمایی webcam در این سیستمها یک امر معمول بخاطر نبود فضای کافی بدلیل طراحی باریک سیستمهاست. سیستم dual-band 802.11ac Wi-Fi با Bluetooth 4.0 دارد ویکسال گارانتی شده است.

عملکرد:

در این سیستم یک پردازنده ۲.۳ گیگاهرتزی i5-6200U ، ۸گیگابایت حافظه و گرافیک Intel HD Graphics 520 یکپارچه قرار داده شده است، عملکرد آن شبیه ساختار عذاب آور LG gram 15 نیست. در آزمایش متداول PCMark 8 Work این لپ تاپ امتیاز ۲۸۲۶ گرفت. این امتیاز بیشتر از Blade Stealth (2764) و همینطور ZenBook UX305CA (2,496) بود، این دستگاه عملکرد خوبی در اجرای عملیات روزانه و چند وظیفه ای دارد. And to make things feel speedy, LG also includes a feature called Instant Boot, which lives up to its name. Even when turning the system on from a completely powered-off state, it was up and running in a matter of seconds.

لپ تاپ LG gram 15 همچنین عملکرد خیلی خوبی در تستهای مالتی مدیا داشت، تست Handbrake encoding را در ۲ دقیقه و ۳۵ ثانیه و تست فتوشاپ را در ۵ دقیقه و ۷ ثانیه به پایان رساند و۲۸۳ امتیاز در CineBench گرفت. برخلاف تست PCMark ، لپ تاپ Blade Stealth از gram 15 پیشتر بود وهر کدام از تست هارا سریعتر به پایان رساند و امتیاز بیشتری در CineBench گرفت، اما ZenBook همچنان کندتر بود.

گرافیک های یکپارچه وسیستمهای نظیر آن عملکرد ۳D قوی قابل ملاحظه ای ندارند. لپ تاپ LG gram 15 امتیاز ۴۵۰۵ را در تست ۳DMark Cloud Gate ودر تست سخت تر ۳DMark FireStrike حداکثر ۲۸۸ امتیاز گرفت. Blade Stealth بطور قابل ملاحظه ای بالاتر بود (۵,۷۹۵ در CloudGateو ۳۹۱ در Fire Strike Extreme) بنابراین آن ممکن است برای برخی کارهای ۳D بهتر و مناسب تر باشد، اما برای پردازش ۳D های سنگین بهتر است از سیستمهایی با گرافیک قدرتمند تر استفاده کرد. در بخش بازی gram و رقبای آن نمیتوانند از ۳۰ فریم بر ثانیه تجاوز کنند که در رده متوسط کیفیت در تستهای Heaven and Valley gaming قرار میگیرند. این عدد بطور واضح برای قابلیت بازی مطرح شده، بنابراین گرافیک این سیستمها توان اجرای بازیهای جدید وسخت را ندارد با وجود این موضوع که gram 15 در تنظیمات متوسط خود از ۱۷ فریم بر ثانیه بهره برداری میکند. بازیهایی با تمرکز بصری کمتر همچون Hearthstone یا Minecraftمیتوانند در تنظیمات کمتر اجرا شوند، اگر شما بخواهید بازیهای غیر مهم ومعمولی انجام دهید.

عمر باطری برای ultraportable ها وخیم است و لپ تاپ LG gram 15 در این خصوص با گذراندن ۷ ساعت و ۵۵ دقیقه در تست rundown ما قابل ملاحظه است. این طولانی تر از زمان عمر باطری Blade Stealth (7:36) که صفحه نمایش کوچکتری هم دارد میباشد ولی زودتر از ZenBook (8:30) به پایان میرسد. MacBook Air دارای بهترین رده با زمان ۱۷:۳۶ میباشد.

نتیجه گیری:

LG gram 15 لپ تاپ فوق العاده سبک با صفحه نمایش ۱۰۸۰ پیکسلی و عمر باطری خوب است. وزن آن به تنهایی یکی از نکات قابل توجه است. اجرا کننده خوبیست و اتصالات solid ارائه میدهد. کیفیت ساخت آن به شدت تحت تاثیر هدف سبک وزن بودن آنست مانند آنچه در LG gram 14 وجود دارد، اما این سیستم ۱۱۰۰ دلار قیمت دارد نه مانند برادر کوچکتر خود با قیمت ۱۴۰۰ دلار. Razer Blade Stealth انتخاب ویراستاران ما برای ultraportable های متوسط است با ویژگیهایی همچون ساخت قویتر و وضوح بالاتر صفحه نمایش لمسی، اما لپ تاپ LG gram 15 برای شمایی که همسفری سبکتر با صفحه نمایش بزرگتر را ترجیح میدهید بسیار خوب است.

دانستنیها, لپ تاپ, مقالات

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.