لپ تاپ دل Dell Inspiron 15 3558

۱۳۹۵-۰۵-۳۰

لپ تاپ دل Dell Inspiron 15 3558

لپ تاپ دل Dell Inspiron 15 3558 (شروع قیمت از ۲۲۹.۹۹ دلار تا ۳۲۹ دلار برای تست) یک لپ تاپ مقرون به صرفه جایگزین برای PC میباشد که با قیمتی بسیار مناسب آمده تا کارش را بدون حاشیه و سرو صدا انجام دهد. البته این غول سریع قیمتش این نیست، اما بهترین مجری برای ایجاد رقابت شدید است، و یک ترابایت حافظه دست نخورده به همراه تمامی پورتهایی که شما انتظار دارید را ارائه میدهد. این سیستم ارزان قیمت، صفحه نمایش لمسی دارد، و بسیار فابل حمل تر از لپ تاپ غیر لمسی Dell مدل chunkier Inspiron 17 5000 Series(449.99 دلاری) میباشد. این پیشرفت کلی در طراحی و امکانات قابل تقدیر است، Inspiron 15 3000 Series (3558) انتخاب طراحان جدید ما برای لپ تاپهای جایگزین PC است.

طراحی و امکانات:

Inspiron 15 (3558) در نگاه اول یک لپ تاپ پلاستیکی سیاه رنگ است با طراحی ضعیف گزینه ها که میتواند برای خریداران جایی برای اعتراض داشته باشد. درب و رویه واطراف صفحه کلید از پلاستیک با لایه نقطه نقطه (دون دون) پوشیده شده که من شخصا زیاد نمیپسندم، اما فکر میکنم این به یک بدنه با پلاستیک براق ارزان قیمت ترجیح داده بشود. در عوض، فقط لبه های لپ تاپ ویژگی کاملا صیقلی شده دارد، که نگاه واضح تری برای انتخاب هوشمندانه یک لپ تاپ با هزینه کم به من میدهد.

ابعاد ۰.۹ در ۱۴.۷ در ۱۰.۲ اینچ و وزن ۴.۹۶ پوند (حدودا ۲۳۰۰ گرم) ، Inspiron 15 (3558) گنده و چاق نیست. زیاد باریک و سبک برای حمل نیست ولی اگر میخواهید ازاین دسته خرید کنید این مسائل نگران کننده نیست. لپ تاپ Inspiron 17 5000 Series غیر لمسی بزرگترین لپ تاپ ۱۷ اینچی با ابعاد ۱.۱ در ۱۶.۲ در ۱۰.۶ اینچ و وزن ۶.۶ پوند (حدودا ۳۰۰۰ گرم) باعث دلهره وترس شما برای اینکه این تاپ را همه جا همراه داشته باشید میشود. در مقابل، لپ تاپ ۱۴ اینچی Acer Aspire One Cloudbook 14 با ابعاد۰.۷ در ۱۳.۳۶ در ۹.۲۵ اینچ و وزن ۳.۴۶ پوند (حدودا ۱۵۶۰ گرم) شاید بتواند گزینه جذابتری برای شمایی باشد که غالبا میخواهید لپ تاپ را جاگزین PC کنید.

بطور کلی، کیفیت ساخت نسبتا قوی داشته صفحه لمسی وصفحه کلید آن دارای عکس العمل سریع بوده و بدنه آن نیز خوب است. قسمت پایینی لپ تاپ انعطاف زیادی در هنگام باز بودن دارد. صفحه نمایش توسط دو لولا که در دوسمت کناری قرار گرفته شده اند نگهداری میشود که در هنگام خم شدن هیچ فشاری به وسط آن وارد نمیشود. شما اغلب نباید فشاری به آن اعمال کرده باشید، ولی من چندین با این کار را انجام دادم. نرمی آن قابل توجه است.

صفحه نمایش لمسی ۱۵.۶ اینچی با قابلیت شفافیت ۱۳۶۶در ۷۶۸ ، چیزیست که شما باید در این سطح قیمت انتظار داشته باشید. Full HD معمولا برای لپ تاپهای با قیمت چند صد دلار استفاده میشود، اما با شفافیت ۷۲۰ پیکسل، صفحه نمایش Inspiron 15 (3558) در واقع خیلی خوب است بعلاوه اینکه قابلیت لمسی بودن هم دارد. نمایش بزرگ وتیز زوایای این مانیتور عالیست و بازتابی کافی دارد. لپ تاپ Inspiron 17 5000 Series شفافیت بالاتری به اندازه ۱۶۰۰ در ۹۰۰ دارد وهمینطور به کیفیت ۱۰۸۰ نزدیکتر است، کیفیت تصویر کمی واضح تر است و فضای بیشتری برای کار در آن وجود دارد، اما این صفحه نمایش ۱۵ اینچی برای اکثر کاربران کافیست.

هارد دیسک ۱ ترابایتی با ۵۲۰۰ دور در دقیقه فضای ذخیره سازی زیادی که دو برابر آنچه بر روی Inspiron 17 است را فراهم میکند. دستورات پورت یکپارچه است. در لبه سمت چپ پورت Ethernet ، پورت HDMI، یک پورت USB 3.0 و SD reader قرار دارد.در سمت راست DVD درایو، دو پورت USB 2.0 و یک جک هدست قرار دارد. لپ تاپ Bluetooth 4.0 و وایرلس dual-band 802.11ac را ادغام کرده است. Dell لپ تاپ Inspiron 15 را یکسال گارانتی محدود کرده است.

عملکرد:

مجهز به پردازنده ۲.۱ گیگا هرتز Intel Core i3-5015U، حافظه ۶ گیگا بایتی و گرافیک HD یکپارچه Intel4400، با همان عملکردی که مورد انتظار شما از لپ تاپهای ارزان قیمت است : نه خیلی سریع ولی بدون هنگ کردن و ثابت ماندن. لپ تاپ در آزمایش متداول PCMark 8 Work امتیاز ۲۴۷۲ گرفت که امتیاز مطلوبی بود. این امتیاز از Inspiron 17 5000 Series (2,097) و Aspire One Cloudbook 14 (1,561) بهتر بود. این لپ تاپ عملکرد بهتری هم در رقابت تست multimedia ازخود در مقایسه صورتجلسه فتوشاپ و آزمایش Handbrake نشان داد. در تجربه ای که در طول آزمایش بدست آمد معلوم شد این لپ تاپ از پس وظایف روزانه محول شده به آن بدون اینکه باعث سرخوردگی شما شود برمیاید.

همانطور که برای لپ تاپ با این قیمت میتوانید حدس بزنید Inspiron 15 برای بازی مناسب نیست، هرچند که از خیلی از لپ تاپهای ارزان قیمت بهتر است. عملکرد با ۳D آن در نوع خودش خوب بود اما در آزمایشهایgaming Heaven and Valley در تنظیمات کیفیت متوسط در بهترین شرایط بازده ۱۷ فریم بر ثانیه داشت در حالیکه ۳۰ فریم بر ثانیه صاف در نظر گرفته شده است. شما میتوانید تنظیمات را برای بازیهایی که فریم کتری میخواهند کم کنید که بهترین راه برای رسیدنن به فریم مطلوب بازیست. اگر تجدید نظر کرده اید بدانید که Inspiron 17 5000 Series و Cloudbook ، ۱۰ فریم بر ثانیه را نمیتوانند کرک کنند پس با این سیستم شانس بیشتری خواهیدداشت.

عمر باطری Inspiron 15 (3558) خوب بود و ۸ساعت و۴۴دقیقه در آزمایش rundown ما به طول انجامید. که خیلی طولانی تر از زمان ۵ساعت و ۲۰ دقیقهInspiron 17 که کوتاه بودن عم باطری آن بخاطر بزرگتر صفحه نمایش آن میباشد بود. Aspire Cloudbook عمر باطری بیشتری از هر دوی Inspiron ها داشت یعنی ۱۳ ساعت و۵۹ دقیقه.

نتیجه گیری:

Inspiron 15 (3558) لپ تاپ کاملا کاربردی، خوش ساخت، با سرعت بالا وقیمتی ارزان است. ویژگیها وسادگی خودرا حفظ کرده وبخاط قیمت ۳۲۹ دلاری خود چیزهای ضروری را ازدست نداده است.پردازنده جدید تر آن عملکرد مناسبتر وبالاتری نسبت سری غیر لمسی Dell Inspiron 17 5000 Series دارد و آن را دارای عمر باطری بیشتر و دو برابر حافظه ذخیره سازی میکند. شما یک صفحه نمایش کوچکتر دارید که در واقع ممکن است برای عده ای افزایش قابل حمل بودن لپ تاپ به این موضوع ترجیح داده شود. به همین دلایل است این لپ تاپ انتخاب طراحان جدید ما برای جایگزینی PC میباشد. برای جایگزینی مدل کوچکتر وارزانتر در حدود ۱۸۰ دلار میتوان Dell Inspiron 11 3000 Series (3162)، ۱۷۹.۹۹ دلاری را نام برد که لپ تاپ خوبی هم به نظر میرسد. 

دانستنیها, لپ تاپ, مقالات

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.