لپ تاپ ایسوس با صفحه نمایش لمسی – بررسی لپ تاپ ایسوس Asus Vivo Book S550CA

۱۳۹۳-۰۵-۱۴

لپ تاپ ایسوس با صفحه نمایش لمسی – بررسی لپ تاپ ایسوس Asus Vivo Book S550CA

لپ تاپ ایسوس با صفحه نمایش لمسی – بررسی لپ تاپ Asus Vivo Book S550CA 

لپ تاپ ایسوس ( ایسوز ) ویو بوک اس۵۵۰ سی ای ( لپ تاپ ایسوس Asus Vivo Book S550CA ) در سایز ۱۵.۶ با صفحه نمایش لمسی و ویندوز ۸ به بازار عر ضه شده است . این لپ تاپ از نظر صفحه نمایش و عمر باتری ، یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار است .

قیمت یک لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی و ویندوز ۸ بسیار ارزان تر از آخرین مدل iPad است .
درست است که قیمت لپ تاپ ایسوس ویوو بوک اس ۵۵۰ سی ای از قیمت یک iPad بیشتر است ، اما باید به این نکته هم توجه کرد که این نوت بوک دارای یک کیبرد با سایز کامل ، درایو نوری ، و صفحه نمایش لمسی است . اگر به دنبال یک خرید خوب هستید انتخاب این لپ تاپ را به شما توصیه می کنیم .
Asus Vivo Book S550CA از سری های ارزان قیمت ایسوز های ویوو بوک کمی بزرگتر است . حدود ۰.۸۶ اینچ ضخیم تر است و وزن آن حدود ۵.۷ پوند ( ۲.۵ کیلوگرم ) است . شرکت ایسوس این لپ تاپ را در رده اولترابوک ها قرار داده است ، اما این در صورتی است که هنوز کارشناسان در مورد آن تصمیمی نگرفته اند . در حالی این لپ تاپ ایسوز در دسته بندی الترابوک ها قرار گرفته است که : دارای ۲۴ گیگابایت هارد اس اس دی نمی باشد و سیستم عامل این دستگاه در کمتر از ۱۵ ثانیه بوت نمی شود . همچنین ضخامت دستگاه از ۰.۰۴ بیشتر است .

ویژگی های فراوان و جمع و جور

گفته می شود که این لپ تاپ جدید ایسوس نسب به سایر نوت بوک های “۱۵.۶ موجود باریک تر است . مدل های مورد بررسی ما ، مشکی رنگ و نقره ای بوده اند . رنگ مشکی این لپ تاپ نسبت به اثر انگشت حساس بوده و اثر انگشت بر روی آن باقی می ماند .
Asus Vivo Book S550CA با اینکه تنها ۰.۸۶ اینچ ضخامت دارد ، یک دی وی دی پلیر چند تایی دارد که در سمت راست قرار دارد. این مورد ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما در تمامی لپ تاپ های نسل جدید و مشابه این مورد دیده می شود . همچنین دارای دو پورت USB یکی از ورژن ۲.۰ و دیگری از ورژن ۳.۰ ، خروجی HDMI و تصویر ، و یک پورت اترنت است .
ورودی های نوت بوک ایسوس Asus Vivo Book S550CA شامل تمامی تکنولوژی های ممکن می شود . صفحه نمایش لمسی این لپ تاپ از کیفیت خوبی برخوردار است؛ بسیار دقیق و استفاده از آن آسان است . تنها مسئله کوچک در این میان این است که لمس این صفحه نمایش تا بعد از قاب آن ادامه پیدا نکرده است و به دلیل اینکه برروی این لپ تاپ ایسوز ویندوز ۸ نصب شده است ، باعث میشود ریبون سمت راست منو به راحتی باز نگردد .

صفحه کلید و صفحه لمسی کم عمق لپ تاپ ایسوس Asus Vivo Book S550CA

 دیگر ورودی های لپ تاپ قابل توجه نیست . صفحه کلید لپ تاپ ایسوس Asus Vivo Book S550CA فول با طراح جزیره ای و دارای قسمت اعداد می باشد . این صفحه کلید به آرامی و با فاصله های بسیار منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته است اما بسیار کم عمق است ؛ به گونه ای که تایپ سریع و صحیح را مشکل می کند . صفحه لمسی ( تاچپد) لپ تاپ های بزرگ معمولا کمی از ورژن های پایین تر آن بهتر است . اما در این لپ تاپ ایسوس ، صفحه لمسی نشانگر نیز از کم عمقی رنج می برد : به گونه ای که هنگامی که نشانگر را به سمت راست و چپ هدایت می کنید یا کلیک راست و چپ می کنید اغلب با مشکل رو برو شده و کلید های راست و چپ موس لمسی لپ تاپ قابل حس کردن با انگشتان نمی باشد .
از نظر ما ، Asus Vivo Book S550CA با داشتن سی پی یو core i7 1.7GHz و ۶ گیگابایت DDR3 در بین رقبای خود دارا ی عملکرد خوبی است ؛ این لپتاپ دارای کارت گرافیک جداگانه نمی باشد و از گرافیک یک پارچه کمپانی اینتل استفاده می کند . در نمایش ویدئو های HD خوب عمل می کند اما هنگامی که در تصویر مطالب و اجسام زیادی بالا و پایین بروند باعث تار شدن تصویر می شود . بعبارت دیگر ، صفحه نمایش لپ تاپ خوب ، ولی وضوح تصویر پایین است .
همچنین ، وضوح تصویر ۱۳۶۶*۷۶۸ پیکسل است که معمولا در نوت بوک ها و لپ تاپ های ۱۱ تا ۱۳ و بعضا در ۱۴ اینچ ارزان قیمت استفاده می گردد . صفحه نمایشی با این کیفیت برای لپ تاپی مانند Asus Vivo Book S550CA مایه تاسف است ، زیرا از جهات دیگر بسیار عالی است . نمایش رنگ ها در این لپ تاپ خوب است و محور نمایش آن نیز خوب است.
عمر باتری این لپ تاپ از حد متوسط بالاتر است ؛ که در تست های ما کمتر از ۳.۳۰ ساعت بوده است .
صدای این لپ تاپ کمی بهتر شده است . اسپیکر لپ تاپ در انتهای لپ تاپ و در قسمت پایین قرار گرفته است و باعث تولید صدای نسبتا خوبی می شود . هرچند قرار گرفتن آنها در پایین لپ تاپ باعث خفگی صدا می شود .

بررسی تخصصی لپ تاپ Asus Vivo Book S550CA را با این نکته به پایان می بریم که برای خرید نسل جدید لپ تاپ و تکنولوژی های بازار ، حتما به مبحث  نیاز هایتان اهمیت بدهید و صرفا به این دلیل که یک لپ تاپ جدید تر بوده و امکانات بروز تری دارد ، نمیتواند جوابگوی کارهای شما باشد .

لپ تاپ, مقالات

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.