قابلیت های جدید تلگرام ۴

۱۳۹۶-۰۳-۰۱

قابلیت های جدید تلگرام ۴

نسخه جدید تلگرام که به تلگرام ۴ مشهور است به تازگی وارد بازار شده است و به گفته کمپانی تلگرام مادر تمامی نسخه های پیشین این نرم افزار است . از جمله قابلیت های تلگرام نسخه ۴ ،  میتوان به پیغام ویدیویی(Video message)، تلسکوپ (Telescope)، پرداخت از طریق ربات‌ها(Payment for Bots) و پلت فرم نمای فوری(Instant view Platform) اشاره کرد که همراه این اپلیکیشن وارد بازار شده است.

 

 

برطبق گفته های کمپانی تلگرام ، کاربران از سادگی و سرعت تماسهای صوتی تلگرام راضی بودند . به همین دلیل امکان تماس تصویری نیز به این برنامه اضافه شد و کاربران می توانند از آن استفاده کنند . برای اینکه بتوانید از قابلیت تماس تصویری استفاده کنید ، در ابتدا صفح چت فردی که می خواهید با وی تماس صوتی برقرار کنید را باز کنید . گزینه میکروفون را باز کنید تا حالت دوربین باز شود. حال باید آیکون دوربین را انتخاب کنید و روی آن نگه دارید تا یک پیام تصویری از خود ضبط کنید. پس از اتمام ضبط ، تصویر شما در چشم به هم زدنی به مخاطب مورد نظر خواهد رسید.

پیغام تصویری که با تلگرام ارسال می کنید سریع است . زیرا تلگرام حجم آن را کم می کند و همچنین حتی زمانی که کاربر در حال ضبط آن است ، ارسال آن را آغاز می کند. اگر کسی نخواهد با نگه داشتن دکمه ضبط ، اقدام به ضبط کند ، می تواند با کشیدن صفحه به بالا صفحه را در حالت قفل ضبط نگه دارد. این ویژگی برای کسانی که میخواهند پیام تصویری بدهند اما دستشان بند از بسیار کار آمد است.

پیغام‌های تصویری به صورت اتوماتیک، دانلود و پخش می‌شوند ( البته می‌توانید این ویژگی را در قسمت تنظیمات تغییر دهید) و در کل عملکردی مشابه با پیغام صوتی دارد. در هنگام تماشای یک پیغام تصویری نیز می‌توانید صفحات چت دیگری را نیز باز کنید درحالیکه ویدیو در گوشه تصویر نمایش داده می‌شود. همینطور می‌توانید جای آیکون فیلم را تغییر دهید و یا ویدیو را متوقف کنید.

همانطور که میدانید ، بسیاری از افراد مشهور و معروف برای ارتباط بیشتر با کاربران خود ، در تلگرام کانال هایی راه اندازی کرده اند که اضافه شدن تماس تصویری ، کمک بیشتری به برقراری ارتباط آنها مخاطبانشان می کند.

  • تلسکوپ (Telescope)

تلسکوپ که اخیرا به این برنامه محبوب اضافه شده است ، امکانی است که کمک می کند که پیام های صوتی ، خارج از فضای اپلیکیشن تلگرام نیز در درسترس همگان باشند. تلسکوپ یک پلتفرم اختصاصی برای دانلود پیغام های تصویریست که اجازه می دهد با مخاطبان خارج از فضای تلگرام نیز بتوان ارتباط برقرار کرد.

تلسکوپ ، دیدئوهای زیر یک دقیقه را در همه جا به صورت اتوماتیک پخش می کند و حتی اگر کسی اکانت تلگرام نیز نداشته باشد می تواند این ویدئوها را تماشا کند. تمام کانال‌های پابلیک یا عمومی در تلگرام، از این به بعد یک URL اختصاصی به نام Telescope.pe URL دارند مانند telesco.pe/myitiran که از طریق آن، تمام پیغام‌های تصویری مربوط به آن کانال در دسترس کاربران فضای مجازی قرار خواهد گرفت. هر زمانی که یک پیغام ویدیویی به روی کانال پابلیک خود به انتشار می‌گذارید، آن ویدیو به روی Telesco.pe نیز ذخیره خواهد شد.

  • قابلیت مشاهده فوری (Instant View)

قابلیت پشتیبانی فوری برای مشاهده هزاران صفحه وبی که در اینترنت وجود دارد طراحی شده است . به این ترتیب که اگر شما بخواهید لینک صفحه وبی را که در تلگرام برایتان ارسال شده است را ببینید دیگر نیازی به خروج از تلگرام و مشاهده وب سایت نخواهید داشت. به کمک این قابلیت می‌توانید مطالب منتشر شده در وب سایت دیگری را به صورت کاملا منظم و خوانا در برنامه تلگرام مشاهده کنید که متن، تصاویر، فیلم و هر فایل دیگر منتشر شده در وب سایت نیز نشان داده خواهد شد. صفحات این قابلیت، حجم کمی دارند و روی سرورهای تلگرام ذخیره می‌شوند و به همین دلیل به سرعت بالا دانلود شده و نشان داده می‌شوند. مدیران وب سایت ها نیاز به هیچگونه تغییری بر روی سایت های خود ندارند. مشاهده فوری یا Instant View ، دارای تنظیماتی مانند تنظیم اندازه و نوع فونت، تنظیم برای دید در شب و …. است که کاربران می توانند به صورت دلخواه آن را تنظیم کنند.

  • قابلیت پرداخت برای روبات‌ها(Payment for Bots)

یکی دیگر از ققابلیت های تلگرام ۴ این است که شما به کمک امکان قابلیت پرداخت برای روبات‌ها(Payment for Bots) میتوانید تنها با چند حرکت ساده ، پیتزا سفارش دهید ، کفش بخرید یا کارهایی از این قبیل انجام بدهید. قابلیت Bot Payments با همین هدف طراحی شده و از امروز در دسترس کاربران برنامه تلگرام قرار دارد. با دانلود برنامه تلگرام نسخه۴.۰، کاربران قادر خواهند بود که هزینه سرویس‌ها و کالاهای مختلف ارائه شده را پرداخت کنند. در این ربات، گزینه‌ای به نام “پرداخت” در پایین صفحه چت قرار می‌گیرد که کاربران می‌توانند از طریق آن، هزینه محصول مورد نظر را پرداخت کنند. با انتخاب گزینه پرداخت، کاربر می‌تواند اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کند و به سادگی و در امنیت کامل خرید خود را انجام دهند.

بیشتر پرداخت‌های اینترنتیدر این بوت فعلا توسط شرکت Stripe مدیریت می‌شوند اما ربات پرداخت تلگرام، پلت فرمی برای ارائه دهندگان خدمات پرداختی در سرتاسر دنیاست. سازنده بوت پرداختی، به زودی قادر خواهد بود از دیگر ارائه دهندگان خدمات پرداختی نیز استفاده کند. تا چند روز آینده، سازندگان این بوت می‌توانند از خدمات شرکت RazorPay در کشور هند، از شرکت FlutterWave در کشورهای نیجریه، کنیا، غنا، آفریقای جنوبی و اوگاند و از شرکت PaymentWall در بیش از ۱۹۰ کشور دیگر استفاده کنند.

آموزش, اخبار, دانستنیها, نرم افزار

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.