۱۳۹۵-۰۷-۲۴

ضبط مغناطیسی پوششی Shingled Magnetic Recording (SMR) چیست؟

بطور شفاف ، ضبط مغناطیسی پوششی تکنولوژی هارد درایو های جدید است که به شیارهای Tracks روی پلاتر اجازه می دهد تا روی همدیگر قرار بگیرند مانند سقف های شیروانی. این کار باعث افزایش چگالی پلتر یا شیار هارد می شود TPI. تکنولوژی حال حاضر یا ضبط مغناطیسی ستونی Perpendicular Magnetic Recording (PMR) از لایه های موازی شیار استفاده می کند. با افزایش چگالی شیار یا همان TPI با تکنولوژی SMR و کاهش فضای بین شیارها ، Shingled Magnetic Recording (SMR) پتانسیل شگرف یا شاید ترسناکی را در به دست آوردن ظرفیت های جدید هارد درایو ها پیش روی کمپانی ها می گذارد. محصول نهایی این تکنولوژی شبیه هارد درایو های PMR و با ظرفیت های به مراتب بالاتر در همان ابعاد فیزیکی می باشد. اما با تغییر سبک معماری تجربه کاربری از چشم انداز کارآیی بصورت فوق العاده ای متفاوت خواهد بود.
مشکل با مقیاس پذیری PMR
مهندسین در استفاده از تکنولوژی PMR در بخش مقیاس پذیری ظرفیت با مشکل محدودیت فیزیکی مواجه شدند. چگالی فضایی روی پلاتر افزایش یافت و سایز بیت ها بر روی مدیا کاهش یافت. برای برقراری نرخ سیگنال Signal-to-noise یا SNR برای خواندن ، کمپانی ها باید سایز مطلوب را روی مدیا کاهش دهند. که این مانعی برای انرژی مورد نیاز برای ضربه زدن و ثبت بیت می باشد. انرژی کمتر در منع ضربه زدن به بیت موجب افزایش درستی اطلاعات می شود.
در راستای تقویت مانع انرژی ، اطلاح جنس بایستی افزایش بیابد تا ریسک ضربه زدن مغناطیسی بهبود یابد.این مشکل بزرگی است اما کمپانی ها در تلاش برای کاهش اندازه هد نوشتن هارد برای دستیابی به شیارهای بیشتر روی پلاتر هستند. هد نوشتن کوچکتر به معنای رشته کوچکتر ضبط اطلاعات می باشد و صنعت در نقطه کوچکتر شدن رشته ضبط به دنبال راهکاری برای تغییر سیستم مغناطیسی ضبط نا مناسب بر روی مدیا می باشد
تاثیر گذاری SMR
تکنولوژی SMR برای این مشکل بدون تغییر مقیاس راه حلی پیشنهاد می کند ، در حقیقت هد نوشتن هارد در درایو SMR عمدا بزرگتر است. هد بزرگتر به این معناست که با تاثیر بیشتری نوشتن بر روی پلاتر انجام می گیرد بدون آنکه توانایی خواندن و استقامت مدیا تغییری بکند.
تصاویر زیر تفاوت PMR و SMR را به وضوح نشان می دهد. شیارهای PMR بصورت موازی و گرداگرد سطح پلتر قرار می گیرند.

smr-conventional-recording

در SMR به آسانی می توان دید که عرض هد نوشتن مهم نیست و مشخص است که چطور هد خواندن باریکتر به نفع ظرفیت بکار گرفته می شود. پس مشخص است که ظرفیت تنها با قابلیت کوچک کردن هد خواندن و اندازه رشته اطلاعات محدود می شود.

smr-shingled-technology

رقابت با SMR
به وضوح با لایه بندی SMR ،مشکل جدیدی مشاهده می شود. هد نوشتن عریض تر از پهنای یک شیار Track است ، که بدین معناست که وقتی اطلاعات در حال نوشته شدن بر روی هارد درایو SMR است ، اطلاعات بایستی پی در پی نوشته شود تا هد نویسنده موجب خرابی اطلاعات روی شیارهای متداخل نگردد.
البته اکثر سیستم عامل ها و سیستم های فایلی برای نوشتن پی در پی روی هارد درایو منع نشده اند. در نتیجه ، یک لایه مترجم یا مدیریتی نیاز است تا نوشتن های تصادفی را گرفته و به نوشتن پی در پی تبدیل کند.
جایگاه قرارگیری این لایه و روش مدیریت فرا داده موضوع جدیدی است که با جزئیات درباره آن با متدولوژی های اطلاعات SMR گفتگو خواهد شد. این موضوع شامل ۳ متد هسته ای می شود. Drive Managed, Host Aware and Host Managed

تکنولوژی, دانستنیها, هارد فلش رم

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.