با وای فای آن سوی دیوار را ببینید !

۱۳۹۶-۰۳-۱۱

با وای فای آن سوی دیوار را ببینید !

دانشمندان امکانی را فراهم کرده اند که به کمک آن می توان از امواج وای فای برای تصویربرداری در آن سوی دیوار استفاده کرد.

پایگاه علمی‌ خبری ساینس الرت گزارش داد که به دلیل عبور وای فای از دیوار هاست که می توان به کمک روتر بی سیم که در اتاق دیگر است وارد دنیای اینترنت شد. محققان آلمانی راهی پیدا کرده اند که می توان با استفاده از وای فای تصاویر هولوگرام یا تصاویر سه بعدی از اشیا و افرادی که در آن سوی دیوار یک اتاق قرار دارند را تهیه کرد.

این فناوری جدید ، توسط محقق جوان و ۲۳ ساله آلمانی به نام فلیپ هال و به عنوان بخشی از پایان نامه تحصیلی وی در دانشگاه فنی مونیخ ارائه شده است. همچنی این محقق جوان اعلام کرده است که این طرح فعلا در قالب یک فناوری پیش ساخته در دست بررسی است و تصاویر به دست آمده گنگ و نامفهوم است . اما اهمیت کار در این است که این امکان برای انجام این کار وجود دارد.

این محقق جوان می گوید: با استفاده از این فناوری می توان تصویر مبهمی از یک فنجان قهوه که آن سوی دیوار قرار دارد تهیه کرد هر چند شاید نتوان شکل آن را به درستی تشخیص داد اما وقتی صحبت از انسان یا یک حیوان نظیر سگ به میان می آید می توان تصویر آن را با وضوح بیشتری پدیدار کرد. در واقع از این طریق می توان تصویر اجسام بزرگتر از ۴ سانتیمتر را تهیه کرد.۱۰

تکنولوژی, دانستنیها, مقالات, نرم افزار

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.