اولترابوک های بازار را بهتر بشناسیم – بررسی عملکرد اولترابوک Dell XPS 12

۱۳۹۳-۰۵-۱۸

اولترابوک های بازار را بهتر بشناسیم – بررسی عملکرد اولترابوک Dell XPS 12

اولترابوک های بازار را بهتر بشناسیم.

اولترابوک Dell XPS 12 بهتر است بعنوان لپ تاپ تبلت سان شناخته شود ، اما یکی از بهترین اولترابوک های چند منظوره در بازار باقی مانده است .
اولترا بوک Dell XPS 12 ، یکی از بهترین گونه های لپ تاپ به سبک تبلت است .
موردی که در اینجا بررسی شده است ، مدل سال تابستان آن است که با مدل اخیر آن زیاد متفاوت نیست . اولترابوک Dell XPS 12 کمی نازک تر و سبک تر از مدل های مشابه است که با پروسسور جدید اینتل پشتیبانی می شود . این بروز رسانی جدید سخت افزاری باعث می شود که دستگاه سری جدید Dell XPS 12 کارایی بهتری داشته باشد و باطری بهتر و قوی تری داشته باشد .
از ویژگی های کلیدی این دستگاه ، صفحه نمایش لمسی ۱۲.۵ اینچی با رزلوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل است که در محور یک قاب آلومینیومی قرار گرفته است . می توانید درب اولترابوک خود را باز کنید و آن را مانند هر کامپیوتر دیگری استفاده نمایید . همچنین می توانید با فشار دادن صفحه نمایش از پایین ، آن را از قاب آلومینیومی دورش خارج کنید و به پشت بچرخانید ، سپس لپ تاپ را ببندید و آن را مانند تبلت استفاده کنید .
اولترابوک مورد بررسی ما دارای پردازنده Core i5 – ۴۲۰۰U / رم ۴ گیگابایتی / و هارد دیسک ۱۲۸ گیگابایتی mSATA می باشد . این دستگاه در تست های ما ، از بین ۲۹۶ بررسی ، نمره ۸.۱ را دریافت کرده است و ویندوز آن در ۹.۲ ثانیه بالا می آید . تست باطری نشان داده است که ۶ساعت و ۴۹ دقیقه عمر باطری آن طول می کشد . این زمان تقریبا برای مسافرت های طولانی دو مسیره و طی کردن اوقات فراغت کافی می باشد و این زمان دو ساعت از اولین XPS 12 که وارد بازار شده است بیشتر است .
اولترا بوک Dell XPS 12 همچنان از کارت گرافیک داخلی استفاده می کند ؛ بنابر این نمی توان از آن در بازی های سخت استفاده کرد . در آخرین بازی موجود در بازار ، این اولترابوک با رزلوشن ۱۰۲۹*۷۶۸ تصاویر را به صورت رشته رشته و با کیفیت کم به نمایش گذاشته است .
هرچند وزن Dell XPS 12 جدید به ۱.۵ کیلوگرم کاهش یافته است اما همچنان برای نگهداشتن در دست و استفاده ازان به عنوان تبلت ، وزن آن بالاست . همچنین کمپانی دل باید از سنسور جهت گیری بهتری برای Dell XPS 12 استفاده کند . در اغلب اوقات مجبور بودیم که دستگاه را بلند کرده و زاویه آن را تغییر دهیم تا صفحه نمایش آن بچرخد .
صفحه کلید اولترا بوک Dell XPS 12 ، با نور پس زمینه صفحه کلید آن ، تا کنون هیچ نارضایتی را ایجاد نکرده است . بعنوان یک کارشناس امیدوارم که تمامی لپ تاپ ها ، یکی از این کیبرد های را داشته باشند تا تجربه خوبی را به کاربران منتقل کنند . طراحی آن جادار است و کلید ها کمی تراش خورده اند . صفحه نمایش لمسی و پد لمسی آن نیز بسیار عالی هستند .
همچنین سیستم های صوتی اولترا بوک Dell XPS 12 نسب به دستگاه از کیفیت بهتری برخوردار ست .
اولترا بوک Dell XPS 12 دارای پورت های USB 3.0 است که قابلیت شارژ دستگاههایی مانند اسمارت فون ها و دستگاههای پخش الکترونیکی را دارند . جک هدفون و میکروفون در یک مجموعه قرار گرفته اند تا هنگام استفاده از ویدئو کنفرانس ها بتوان از آن ها استفاده کرد . دستگاه ، فاقد پورت اترنت است ؛ اما یکی از معدود لپ تاپ هایی است که از آداپتور یکپارچه ۸۰۲.۱۱ac ( وایرلس دوباند – AC760 اینتل که هم بلوتوث ۴.۰ و هم تکنولوژی نماش بی سیم ) برخوردار است .
اولترا بوک Dell XPS 12 از تجهیزات خوبی برخوردار است و سریع بوده و استفاده از آن دارای جذابیت های خاص خودش می باشد .

لپ تاپ, مقالات

پرسش یا نظر خود را برای ما بنویسید

خرسندیم از اینکه خواننده مطالب سایت لاژورد هستید. لطفا آنرا به اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز آنرا مطالعه نمایند.